Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
primouza

Svar om båtmärket Bayliner...

Rekommendera Poster

Vi Båtägare skriver  i den tidning som kom i brevlådan i dag om ett fel på en fförstärkningsbalk i botten på cirka 50 Uttern och fel på bränsletankarna på 3200 st Örnvik och Uttern sålda i Sverige (nummer 11 2007 sidan 88-89),

 

MEN det som kanske kan glädja ägare till Bayliner är det citat som finns i slutet av artikeln:

 

 'Idag bygger Bayliner mycket bättre båtar än både Ryds och Uttern' säger Per Hugner på Skanstull Marin.

(ett företag i en koncern som säljer alla tre av dessa märken)

 

PS: jag har själv en liten Ryds - men håller med om att det är lite trist att hacka på nya båtar av ett märke bara för att detta märke hade kvalitetsproblem för 10-20 år sedan...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gammal, men jätteintressant tråd! Har bara hört (som många andra) att Bayliner ska vara av dålig kvalitet.

 

Men det är ju (i mitt tycke) jäkligt snygga båtar.

Tar nog och går in på blocket och kollar om det finns nån sån snygging till vrakpris!

 

Mvh

Labbibia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är jättenöjd med min Bayliner 2858 -98, bra detaljkvalitè, bra planlösning, bra el-arbeten, Kanon bra motor (Merc 7.4 MPI med bravo 3 drev) Det ända som jag egentligen kan klaga på är vindkänsligheten, men å andra sidan får jag en bättre drift ekonomi med mindre V-botten.

 

Självklart skulle jag vilja ha en nimbus, aquador eller princess men è man bara 22-år så får man nöja sig med en Bayliner. Båtar är dyrt!

post-23830-1394235253,3144_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Har själv haft både 2455 CS -89 och en 2955 Avanti -89 och varit helnöjd med båda. Otroligt rymliga och faktum är att båtarna från den tiden inte alls är lika plastiga inombords som dagens modeller är (som känns mer som husvagnar än båtar).

Dock skiljer det en del mellan modellerna, CS har de ökända små knaparna medan Avanti har rejäla doningar - och dessutom ett riktigt brett skarndäck!

Vad gäller driftsäkerhet så är ju motorerna som nämnts ovan samma som sitter i en massa andra märken också.

Elsystemet har dåligt rykte, men det har jag faktiskt inte märkt av annat än någon lampkontakt som gappat, men sånt händer ju på alla båtar.

 

/Adam

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur går ERA Bayliner?, vår behövde lite WD-40 i våras när den skulle igång, lite dålig kontakt i kablaget...  :) Tyvär står dollarn lågt och det påverkar förmodligen 2:a handsvärdet... Tur att vi inte ska sälja...

Har 2556:an ihop med min far, men vill skaffa en 2159 som jag och barnen kan ha för oss själva...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min går klockrent. Var på väg att sälja men ångrade mig i sista stund då jag insåg att det inte finns många båtar med motsvarande utrymme som i min 2655. Satsade på en ny motor i år, Mercruiser EFI 5,7. Nästa torsdag,då är det semester...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...