Rascal
Silvermedlem-
Innehålls Antal
3 045 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
36
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av Rascal
-
En bra liten slägga (knoster) brukar göra underverk när bromsar har fastnat. Knacka på trumman, det brukar hjälpa.
- 20 svar
-
- 1
-
-
Skillnaden är väl att vid en efterkontroll så kollas bara hjullagret, men vid en ny kontrollbesiktning så kollas hela släpet. Det innebär att andra anmärkningar kan dyka upp så du kan få nerslag på andra saker som missats vid första besöket eller kanske dykt upp under vintern. För att försvåra beslutet ytterligare så är det väl även en prisskillnad mellan dom två varianterna.
- 20 svar
-
- 1
-
-
Vid min renovering limmade jag ofta ihop spruckna bitar exempelvis durkar och luckor och då vill man inte ha några synliga skarvar utan pressade ihop så mycket som möjligt, dock kunde det ibland saknas någon liten flisa men det fyllde limmet ut bra. Och som jag tidigare nämnt är jag nöjd med resultatet då allt fortfarande håller ihop.
-
Passformen är inte kritisk eftersom Cascolimmet expanderar.
-
Då går det limmet bort för mig! Casco PU ger en fogfärg som inte syns när man fernissat.
-
Kylning av bensinen har jag full förståelse för men TS säger ju att kylvattnet går via bensinpumpen på väg ut. Då är ju vattnet mer eller mindre varmt.
-
Misstänkte att det var så. Men vilken färg ger den på fogen?
-
En annan fördel med Casco limmet är att det tycks ha evigt liv i flaskan. Har en flaska i garaget sen många år och det funkar fortfarande perfekt, korken fastnar dock bra mellan gångerna.
-
Läste i deras datablad att det kräver torr miljö inomhus, låter inte som vår båtmiljö. Kanske det finns i flera varianter? Har dock aldrig provat den typen av lim men Casco polyuretan använde jag när jag renoverade min träbåt för trettio år sedan och ingenting har släppt sedan dess. Har båten kvar fortfarande.
-
Casco polyuretanlim fungerar utmärkt. Se till att du har bra med tvingar som håller ihop bitarna för limmet expanderar kraftigt, det är det som gör det bra för limmet trycker sig in i materialet. Glöm inte att duscha limytan med vatten innan du lägger ihop bitarna, det startar processen. Skär bort överflödigt lim innan det härdat helt, det blir väldigt hårt och svårslipat när det härdat.
-
Det handlar inte om att svänga sig med uttryck utan att försöka förklara för folk hur och var dom ska felsöka. Och det funkade ju denna gång.
- 16 svar
-
- 1
-
-
Låter fantastiskt, vad ska det där och göra? Uppvärmning av soppan låter konstigt för mig men det är ju inte allt man begriper här i världen.
-
Kommer det luft när du luftar så finns det ett läckage någonstans som släpper in luften i systemet. Du måste hitta läckan och täta. Se mina förslag till felsökning tidigare i tråden. Om det vore tätt i tankröret och slangar och filter skulle det inte komma någonting dvs bildas vakuum.
-
Rubriken säger att det kommer luft men ingen diesel, tolkar jag som läckage inte vakuum. Vi får hoppas på mer info.
- 16 svar
-
- 1
-
-
Andreas har inte varit inne på forumet sedan 2015, så håll inte andan medan du väntar på svar.
-
Hur påverkar bensinpumpen kylningen?
-
Har du petat rent i "skvallerutblåshålet" ? Lite skit där gör att det sprutar dåligt vid lågt tryck/varv.
-
Varför skulle det komma luft om slangen från tanken eller tankröret vore igensatt? Jag tror du ska kolla alla slangar, skarvar och filtertätningar före matarpumpen så att är absolut tätt. Minsta läckage där gör att du får in luft i systemet. Om problemen började innan du bytte filter så kolla slangarna och byt allt som ser gammalt ut. Kom problemen efter filterbyte kolla att alla packningar sitter rätt.
-
Exakt min uppfattning!! Inte nog med att dom är komplicerade i sin uppbyggnad, dom förvaras dessutom under vatten med allt det innebär av läckagerisk.
- 26 svar
-
- 1
-
-
Mycket upplysande kod som väl alla förstår utom jag. Men den gick att googla på som tur va.
- 29 svar
-
- 2
-
-
Vackra båtar är byggda i TRÄ! Praktiska båtar byggs ofta i något annat material.
- 26 svar
-
- 5
-
-
-
Kapaciteten beror antagligen på storlek och typ av båt, så du kanske ska berätta lite om vilken båt du har.
-
Ja, om du är där och målar så fort färgen får en repa eller nöts bort.
-
Det finns väl en spärr som ska låsa motorn vid backning. Kolla att den kopplar ur som den ska.
-
Om du borrar i en galvad trailer kommer det att rosta.
