Frippe77
Medlemmar-
Innehålls Antal
254 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
1
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av Frippe77
-
Fogskumma 1/3 av taket. Med denna uppstöttningen under torktid ska jag inte behöva vara orolig att skummet gör så innertaket bågnar. Provmåla med ljuddämpnings färg från swedac acoustic. Ska sprutas för att få den rätta knottriga strukturen, men roller testet blev tillräckligt bra. Är rätt mycket bökigare att spruta, får maskera så extremt noga.
-
Konsoler till rattpump och reglage till yttre styrplats. Ska svetsas fast på väggen höger om dörren, så högt det går utan att reglag wirar och slangar tar i spishällens underkant. Reglage har fått sin plats inne också Innertaket nästan klart för fogskumas Yttre "mys" lampor på 1w som lyser ganska bra. H3 1W led monterad i arbetslampor
-
Tackar. Ja jag lovar fler foto;) bygg takten går inte så fort nu, kallt och mörkt om kvällarna. Det lockar inte riktigt till att gå ut i garaget då, ja eller på gårdsplanen som båten står på då den inte kommer in i garaget. Men det går mot ljusare och varmare tider som tur är;)
-
Har inte hänt så mycket den senaste tiden. Men innertaket håller på att bli klart. Sen ska tomrummet mellan plåten och plywooden sprutas med brandklassad och cell sluten byggskum. Dörren har även fått lås och handtag från ASSA, en enkel lösning. Hurtsen från abicon är fastsvetsad.
- 195 svar
-
- 1
-
-
Så här;) https://www.youtube.com/watch?v=ebS6cYNxals
-
Det är Ampére man belastar batteriet med. Inte Ampéretimmar. Förlåt där kom ett h med. men tror alla hängde med förutom du? Sen är det nog inte ampere du belastar ett batteri med, det är en last och batteriet som lämnar dina ampere. men vist, när alla förbrukare är angivna i ampere så håller jag med dig, mig veterligen så är förbrukare angivna i watt.
-
12.64 låter bra i vilospänning vid den tempen. är batterierna bra så kan man säga att de fortfarande är laddade. mät spänningen i batterierna utan att ladda och gör testet. Bör stå cca eller aah timmar på batterierna. ( det är hur många ah man kan ta ur batterierna på en gång ) normal start batteri bör ha minst 750 cca och ett bra runt 900 cca riktigt bra 1200-1400 cca. fritids batteri brukar inte ligga på mer än runt 200-400 cca, men de ska inte dra en startmotor i heller.
-
Lite lagom;) Är dina batteri på 750 cca så kan du lasta den till 500 ah och spänningen ska inte gå under 10,5 volt. vet du inte cca på dina batteri så lasta ner till 300-400 ah och se vad spänningen är i det läget. sen när du släpper lasten till 0 ah ska spänningen snabbt gå upp till 12,6-12,7 volt igen. Detta om batterierna är laddade innan testet och friska. Vid ca 20 grader, är det kallare så lite lägre resultat på alla tester, kanske 0,15-0,2 volt lägre. bör vara att endast koppla på batteriet och vrida på vredet.
- 15 svar
-
- 1
-
-
Jag kommer köra 2 st 2 poliga generatorer, en för båtens el (batteri) och en för motorns el (batteri) med nödbrytare i mellan om en generator lägger av eller om batteri skulle ge upp.
-
Är det ett short block så är det camen som skiljer. Ett shortblock är block, vevaxel, vevstakar, kolvar och cam om den ligger i blocket. Longblock sitter toppen monterad men utan kåpa eller toppar och kåpor
-
Är det ett short block så är det camen som skiljer. Ett shortblock är block, vevaxel, vevstakar, kolvar och cam om den ligger i blocket. Longblock sitter toppen monterad men utan kåpa eller toppar och kåpor
-
Är det inte lättare att prova utan än en hel felsöknings procedur?
-
Tror på rectifiern, ja det är bara att skruva av kablarna.
-
Här är den vi utgick från. http://www.specmar.com/aluminum-boat-plans/monohull-boats/28-ft-diesel-orca-1638 Sen smala vi av den så den blev precis under 3,10 ändrade lite i fören, taket, aktern.
-
http://www.brebv.com/en/ http://www.specmar.com/ Bolla din ide med Edgar [email protected] när du väl bestämt dig om du ska bygga eller inte. Han har många ider och bra förslag. han har enormt många ritningar att utgå från sen anpassar han efter dina önskemål, typ om du bara vill ha ett plant däck o sen själv vill bygga hytt. Jag skötte allt mitt via mail med han
-
Tack för alla kommentarer, roligt att se här är folk som följer. Byggsats vet jag inte riktigt om man kan kalla det bara för att man får plåtarna tillskurna. Att kapa till plåtarna manuellt med plasma, såg, vinkelslip och tro det blir till något, är nog mer eller mindre omöjligt. Inget jag någonsin skulle ge mig på. En aluminium båt tar tid, kostar pengar och dumt att riskera det inte blir bra bara för man vill göra allt själv. Vist det är en annan sak om man privat har tillgång till cnc skärbord.
-
Ossy du som bör googla bhemac har rätt. Är sen båten och trailern tyngre så ska där vara broms på minst en axel. Ja vi pratar alla om efterfordon.
-
Viktigt att pröva som säljaren säger. Där kan vara luftbublor i skrovet och då får man flytta givaren en liten bit.
-
Klary där har varit vatten i cylindrarna, det råder ingen tvivel om det. Frågan var varför stötstången krökts. Antingen vatten kompression om skadan skedde vid start eller vid gång. Sen är det inte alls normalt att ens ha lite vatten i en cylinder eller några cylindrar Felinstalerat eller något fel som uppkommit på grind av korrosion eller något annat.
