Jump to content
Thursday 06 October 2022

snilsson

Medlemmar
  • Content Count

    85
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

22 Expert

About snilsson

  • Rank
    Kapten

Recent Profile Visitors

783 profile views
  1. Samma apparat. Cv när den såldes utan givare
  2. Raymarine har bra rutin med återförsäljare som är servicepartner som kan hantera service med utbyte ombord om det är installerat av en sådan partner
  3. Du kan ändra laddströmen i appen på laddaren. Settings. Battery settings. Maximum charter current. Där väljer man mellan färdiga val eller manuellt värde.
  4. Actisense NGW-1 fukar bra men programeras med deras n2k till usb interface om man behöver ändra något.
  5. Vänster knapp under display intryckt under start. Kod. GARMINVHF välj vilken kanaluppsättning man vill ha. Starta om VHFen
  6. Finns en bra kabel YE50 som klarar dessa längder och har samma grovlek som en RG58 https://www.tjustel.se/produkt/lagforlust-koaxialkabel-ye50-metervara/
  7. Är ett nytt kort till Garmins plottrar. Vanliga navionics+ fortsätter som tidigare
  8. Vi har 1st i vår butik. Hör av er om någon vill ha
  9. Kg Knutsson har dessa, så får sökas hos deras återförsäljare. https://autokatalogen.se/wls/view_article_info.do?articleIdNo=159738&nodeIdNo=6690328
  10. Här går det att läsa om nmea. https://www.nmea.org/
  11. Så här kan AISen se ut efter åska
  12. Skruva isär radaren sitter två små kontakter plus röd och svart kabel i skruvplint, sedan får man ut kabel genom hålet är det trångt kan man ta bort mutter på insidan av PGn.
  13. Ja helt rätt, och det funkar utan kalibrering
  14. Du får ställa om din tankgivare att vara "tank2" och sedan välja vilken tank som ska visas, nu sänder båda tankarna att de är tank 1
×
×
  • Create New...