Jump to content
Saturday 06 March 2021
Mathias1981

kylbox för dagsutflykt

Recommended Posts

Dags att skicka hem barnen o sambon typ 20.00 (efter nyheterna), 

Då pilsnern börjar jumma på... 

Var inne på Hjertmans i dag. 

Frysbox, ned till minus 15 grader. 

Säljaren påstod att det var kompressorkyl. Väl så lätt, för att vara, detta. Och vad jag såg, endast 230 V matning. 

Ca 3000 kr! 

Tror inte säljaren var uppdaterad. 

Sket sig ordentligt, när jag handlade där sist. 

Edited by Hybro

10 minuter sedan skrev Hybro:

Dags att skicka hem barnen o sambon typ 20.00 (efter nyheterna), 

Då pilsnern börjar jumma på... 

Var inne på Hjertmans i dag. 

Frysbox, ned till minus 15 grader. 

Säljaren påstod att det var kompressorkyl. Väl så lätt, för att vara, detta. Och vad jag såg, endast 230 V matning. 

Ca 3000 kr! 

Tror inte säljaren var uppdaterad. 

Sket sig ordentligt, när jag handlade där sist. 

Var det en sådan här..? 12 volt, kompressor, 3.500 kr just nu. https://www.hjertmans.se/produkter/varme-kyla/kylskap/frys-kyl-boxar/kylbox-ocean-comfort-26-l

Hjertmans.... Ja. 

- Ang späda ut Coca Cola...

Minns mitt 50-års kalas. 

Hyrde Folkets hus och ställde in halvkluvna granar från topp till rot, längs med efter väggarna mm. 

- Min faster, då dryga 70, kunde inte begripa varför mina söner gick runt och fyllde på vad hon trodde var vatten, ur 5-liters dunkar, till behövande. 

"Maten är ju inte så kryddstark!" 

Edited by Hybro
  • Haha 2

Gör så här: Leta reda på en frigolitisolerad kylbox, samt några små plastdunkar på sådär 3-4 liter, där en sådan kan stå i kylboxen. Skippa kylklampar, de har onödigt liten kapacitet.

Lägg dina dunkar fyllda till 75% i frysen hemma, och när du skall ut ställer du en av dem i boxen. Den håller kylan i c:a två-tre dygn. 

Om du är ute längre än så, så ta med en extra dunk och be handlaren eller glasskiosken där du lägger till att frysa ned extradunken under natten.

Så körde vi för länge sedan, fast i båtens kylfack (Albin Ballad). En gång då vi var i Söderköping för att lösa kanalavgift fanns ett anslag på kanalkontoret att man fick frysa klampar där. Det var mycket båtägare i kontoret. Vi lämnade in vår dunk, varpå det uppstod en massrörelse i lokalen och några minuter senare kom folk springande med allaehanda plastkärl, betydligt större än klampar, och ville få den frysta. Kontorets frys överfylldes på två minuter......