Jump to content
Saturday 24 February 2024

Paul_Schtek

Medlemmar
  • Content Count

    174
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Paul_Schtek last won the day on August 27 2023

Paul_Schtek had the most liked content!

Community Reputation

64 Expert

About Paul_Schtek

  • Rank
    Örlogskapten

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Billigare o lättare är nog att sälja projektet och istället köpa en båt som är anpassad för utombordare.
  2. Ytterligare ett snille här som spekulerar, men det där ser ut att vara ett ”svårt” kapell att sy upp. Många och stora rutor. Att bara låta sy upp ett hamnkapell, utan rutor och ståhöjd borde bli betydligt billigare.
  3. Hej, En variant är att bygga med plyfa som innan och sen ha ett hamnkapell över. Så inte durken ruttnar på sikt igen.
  4. För övrigt konstigt att det säljs dyvikor med stora spår i mässing men inga passande verktyg verkar finnas att köpa nånstans.
  5. Marinhallen, Lista, utanför Eskilstuna, är bra på gamla Archimedes och har en hel del grejer begagnat.
  6. Man kanske kan testa en blandning mellan alkylat o vanlig bensin under en övergångsperiod.
  7. Inte så att båtklubben eller marinan har sublift eller tar in kranbil gemensamt? Så kan man lyfta över den på bockar för enklare åtkomst. Och sen sälja trailern som kanske är lite liten?
  8. Sen var det väl det där med stöldrisken också att ta i beaktande.
  9. Kanske kan såga upp det lite mer med hålsåg? Om det får stå ”öppet” över vintern och plastas på vårkanten kan man ju iaf inbilla/intala sig att det torkat ur.
  10. Nu fattar jag, han skulle ha skapat tråden i motorbåtsnack istället - då skulle förslaget ha bejublats. Av med mast och köl och omodernt elände! Men nu är tråden i kategori segelbåtsnack och man ska ju inte svära i kyrkan. Så det blir långa haranger om stabilitetsproblem och CE märkning istället.
  11. Utan köl blir det liksom en liten snipa. Det blir nog rätt bra, långsam men billig. Kanske t.o.m. räcker med en trollingmotor. Men jag röstar också på att spara någon decimeter på kölen, allra helst förlänga den.
  12. ”there is nothing – absolutely nothing – half so much worth doing as simply messing about in boats.”
  13. Jag fick samma problem i Juli. Lösningen var att betala fakturan 🙂 Årsprenumerationen hade tydligen löpt ut.
  14. Ett annat sätt är att annonsera efter fler delägare. Eller att ni skapar en förening som äger båten och ni kan ta in nya medlemmar.
×
×
  • Create New...