Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
  • 0
mrlavin

Inte imponerad av det här nya.

Fråga

Jag är inte imponerad av det här nya forumet efter "uppgraderingen".

Det är helt hopplöst att använda från mobilen. Nu när jag skriver detta exempelvis; var gång jag trycker enter så scrollar sidan långt långt ner så att texten försvinner. 

Det var väl inget fel på hur forumet fungerade tidigare.

Det har ju fungerat alldeles utmärkt i alla år. Varför behövdes den här "uppgraderingen" till det nya? Nä. 

Återgå! 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rekommendera Poster

  • 0
5 minuter sedan, Bjorns_snipa säger:

Den nya listan är hopplös. Jag vill veta vilka trådar som ändrats sedan jag loggade in senast, inte en rad för varje ändring.

Det kommer. Detta var det bästa för nu.

Jobbar vidare på detta men det kommer ta lite tid. Det är mycket som måste justeras. Men detta har prioritet.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Kan bara hålla med. Men i de flesta större uppdateringar brukar det ta ett tag innan allt skakat på plats och oförutsedda konsekvenser ordnats till, så det kan nog bli bra framöver.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Men det som är bra är ju att "Motorbåtssnack" numera också heter "Seglarsnack". Det hjälper oss alla som innerst inne vill segla.

  • Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag här inte heller riktigt förstått mig på hur allt funkar, men det blir nog bättre när man tränat lite.

Finns det någon instruktionsbok?

Om jag vill göra en radframmatning utan att dety blir ett nytt stycke, hur gör man då?
Jippeeee, Skift + radframmatning verkar funka om man bara vill byta rad utan att få en extra rad.

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
49 minuter sedan, RBack säger:

Men det som är bra är ju att "Motorbåtssnack" numera också heter "Seglarsnack". Det hjälper oss alla som innerst inne vill segla.

... Och där var det korrigerat till motorbåtssnack

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Citat

 

Tar nog ett tag tills man blir vän med detta, skulle gärna få till vad jag tror hette enkel lista, när jag gick in var alla nya inlägg radade upp efter tid, utan hänsyn till rubriker.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Ja, ojjdå!

Jag som trodde att mitt byte av webbläsar-app hade ställt till det... Hoppas barnsjukdomarna går hastigt om i detta fall, med denna användar(o)vänlighet kan det hända att jag blir mer sällsynt i forumet.

Vilket ju förstås kan ha en positiv effekt på mitt båtbyggande... Hm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Förstår inte alls vad ni pratar om. Har inte alls samma problem. 

Sen finns det alltid andra orsaker. Sådana orsaker som inte användarna ser men som administration och systemansvarig lider med dagligen. Kanske är detta en mycket mer modernare plattform som är betydligt smidigare att hantera. 

Av allt att döma verkar, i princip allt, vara bättre med större potential till bättre användarvänlighet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Hej.

Tack för er feedback.

Uppdateringen var nödvändig för att vi skulle kunna försätta att utveckla maringuiden.se . Vi ber om ursäkt för konverteringsfel som dyker upp och vi skall göra vårt bästa för att rätta till dessa som fort vi kan.

Vi är tacksamma om ni fortsätter att lämna feedback.

 

//Siteadmin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Försöker ändra "Läs status" till Allt, men lyckas inte spara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Klaga inte än...

Det tar tid att tweeka in en ny plattform och det är viktigt att hänga med i utvecklingen.

Lägg feedback med god ton i den här tråden, så har vi snart en fungerande forummiljö.

Forum som koncept är hotat pga Facebook mm och jag vill ogärna se att detta forum går samma öde till mötes som många andra.

Det blir nog bra detta om vi ger det lite tid:)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

De tre strecken högst upp till höger som förmodas visa någon meny, gör ingenting men hela bilden blir grå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Facebook är väl inget alternativ till forum likt detta?

 

Jag skulle inte vilja vara med om en sådan utveckling!

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Pentax: Tyvärr sker mycket av liknande diskussioner i Facebookgrupper idag, men det är inget som går att söka på i efterhand utan inläggen försvinner efter en tid i flödet som allt annat på FB.

 

Kunskapen här stannar och förblir sökbar, vilket gör att forum är långt mycket bättre över tid. Det gäller alltså att vinna kvar de som diskuterar aktivt och en modern plattform har på andra forum visat sig vara en nödvändighet.

 

Ett av de största forumen i Sverige för bilintresserade gick i graven precis och då jag varit med i 14år har jag sett både upp och nedgång. Det känns tråkigt att misskötsel av nya ägare och svalnande bilintresse till sist tog död på den eran:( När det var som störst kunde man sitta en hel kväll och svara i några trådar parallellt nästan som en chatt:)

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag måste logga in på två sidor nu och loggar jag ut på en sida är jag fortfarande inloggad på nästa flik, någon mer som har detta problem. Tidigare räckte det ju att logga in på startsidan så var man inloggade, nu måste jag även logga in på nästa sida då jag väljer något i menyn. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
13 timmar sedan, Mackey säger:

Jag här inte heller riktigt förstått mig på hur allt funkar, men det blir nog bättre när man tränat lite.

Finns det någon instruktionsbok?

Om jag vill göra en radframmatning utan att dety blir ett nytt stycke, hur gör man då?
Jippeeee, Skift + radframmatning verkar funka om man bara vill byta rad utan att få en extra rad.

Mackey

 

Det har jag ändrat i settings så det skall bli ny rad istället för stycke.

Det var tyvärr default inställningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
49 minuter sedan, trewq säger:

De tre strecken högst upp till höger som förmodas visa någon meny, gör ingenting men hela bilden blir grå.

 

Det kan  bero på att det behövs rensas i cacheminnet.

Förstår ju att det är telefon/mobil eller platta det gäller.

Testa detta så kollar jag settings för det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
12 minuter sedan, kossor säger:

Jag måste logga in på två sidor nu och loggar jag ut på en sida är jag fortfarande inloggad på nästa flik, någon mer som har detta problem. Tidigare räckte det ju att logga in på startsidan så var man inloggade, nu måste jag även logga in på nästa sida då jag väljer något i menyn. 

 

Det är vi medvetna om och det är en "genväg" för att lösa detta.

Tanken med nya plattformen är att IPB skall styra kontot och inte den "gamla" plattformen.

Det var dock problem med att få det att fungera i LIVE miljön som är lastbalanserad och annat för snabbhet. Men det kommer en total "loginlösning" under veckan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
16 minuter sedan, stavhammar säger:

 

Det kan  bero på att det behövs rensas i cacheminnet.

Förstår ju att det är telefon/mobil eller platta det gäller.

Testa detta så kollar jag settings för det.

Ja, det hjalp. Problemet att spara filter kvarstår.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
2 minuter sedan, trewq säger:

Ja, det hjalp. Problemet att spara filter kvarstår.

 

Skulle du kunna förklara det lite närmare i en ny tråd. Det är nog inte bara du som har problem med det. Är själv osäker på en del funktionalitet. Gärna skärmdump om det går. 

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
1 timme sedan, trewq säger:

De tre strecken högst upp till höger som förmodas visa någon meny, gör ingenting men hela bilden blir grå.

Förargades över samma sak tills jag bläddrade i sidled, längst till höger, utanför rutan, finns menyn!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Tror nog detta blir bra bara man lär sig den nya outlooken , men hur gör man för att svara i ett fönster, tidigare klickade man ju på svara i detta inlägg men de finns inte kvar längre?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
8 minuter sedan, kossor säger:

Tror nog detta blir bra bara man lär sig den nya outlooken , men hur gör man för att svara i ett fönster, tidigare klickade man ju på svara i detta inlägg men de finns inte kvar längre?

Jag klickade på citera så blev det så här, helt ok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

MG admins verkar mycket alerta att hjälpa och svara på frågor och det är ju förstås ett mycket positivt tecken.

Det finns säkert goda grunder för den här uppgraderingen och det blir nog bra till slut.

 

Worst case scenario är väl att uppgraderingen drivs av affärsintressen i form av förberedelse inför uppköp och/eller sammangående med annan verksamhet. För då är det nog klippt. Men jag ska inte måla fan på väggen redan, men man har ju sett ett och annat. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
1 timme sedan, kossor säger:

Tror nog detta blir bra bara man lär sig den nya outlooken , men hur gör man för att svara i ett fönster, tidigare klickade man ju på svara i detta inlägg men de finns inte kvar längre?

 

Om du menar, som någon skriver i tråden, ämnar citera. Alltså ha det som det är i detta svar så klick  på citera för att göra det.

 

Om det är någonting annat du menar så skapa en ny tråd för detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
1 timme sedan, FinMick säger:

Förargades över samma sak tills jag bläddrade i sidled, längst till höger, utanför rutan, finns menyn!

 

Skulle vi kunna få en skärmdump och  länk samt vilken typ av enhet/mjukvara.

Det skall ju inte vara på det viset men detta med responsivness är knivigt ibland :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
1 timme sedan, stavhammar säger:

 

Skulle vi kunna få en skärmdump och  länk samt vilken typ av enhet/mjukvara.

Det skall ju inte vara på det viset men detta med responsivness är knivigt ibland :-D

Skulle gärna stå till tjänst, men nu funkar det som det ska!

Enda som stör mig är att jag instinktivt trycker på Back-knappen för att komma ur menyn och istället hamnar till föregående sida...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Första tanken var "vad har de gjort". Men nu efter några timmars invänjning så funkar det kanoners. Det har ni gjort bra

 

Saknar egentligen bara den delen med alla aktiva trådar, men den kanske kommer :)

 

Inväntar nu bara app för iPad och Android... ;)

 

Bra att det sker utveckling med plattformen, så det blir lite modernare.

 

Som räven säger: Ha´re gôtt :) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Och nu när jag verkligen tar mig en titt, så hittar jag en massa roliga, nya funktioner :)

 

Jo, lite imponerad är jag allt :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det enda jag saknar e som det var innan att jag kom in direkt i aktiva trådar som låg i tidsföljd. Jag kommer in i det nu också, men för mig är det svårt att ändra inställningarna och behålla dom så den visar alla. Fast det verkar nästan som den visar det i alla fall..:huh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...