Gå till innehåll
lördag 26 juli 2025
Gäst MaxSchmeling

Biltema - ett under av frågetecken!

Rekommendera Poster

Gäst MaxSchmeling
Postad (redigerade)

Det finns bra saker på Biltema, det finns dåliga saker på Biltema men det som förblir konstant är företagets skitdåliga kundbemötande. Man lovar uttryckligen återkomma men gör det inte. Man svarar inte på mail och det går inte att ringa butiken. Biltema är måhända en och annans favoritbutik men om man gillar service, om man gillar löften som infrias och om man gillar ett slags logiskt tänkande; ja glöm då Biltema. Det där är ett slags parallellt universum...

 

På min fråga till killen i kundtjänst på Biltemabutiken i Malmö om varför det inte finns färgkarta på de 2-kompfärger man säljer blev svaret följande. "Vilken färg ska du ha?". "Röd", svarade jag. "Denna är röd", blev hans replik varpå jag ställde den dödliga frågan; "Hur röd då... tror du?". Han tittade på mig som en rasist tittar på en person från Somalia och svarade "sa jag inte att den är röd!?".

 

Biltema: vilket jävla ridåfall!

 

Från vilket arbetslöshetsprogram rekryterar man Biltemas personal?

Redigerad av MaxSchmeling

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske funkar det sämre i Malmö för i Linköping har jag aldrig fått

ett sådant bemötande. Dessutom finns det (här i staden) en sorts

färgkarta i form av målade metallbitar som hänger i hyllan där man

hämtar färgen. Om du nu ska använda BT:s färg så vänta gärna tills det

är varmare. Enligt min erfarenhet så funkar färgen bättre när det är runt

tjugo grader. Målar sittbrunnen nu och det blir inte riktigt som jag tänkt mig.

Tror att det helt enkelt är för kallt. Färgen var slut när jag skulle handla en

andra burk så jag vände mig till kundservice för att få besked om när nästa

leverans var på ingång. Då var det någon som precis hade lämnat tillbaka

ett antal burkar. Kan vara så att denna person rönt samma erfarenhet som jag,

färgen kräver mer än tio grader om resultatet ska bli hyfsat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns bra saker på Biltema, det finns dåliga saker på Biltema men det som förblir konstant är företagets skitdåliga kundbemötande. Man lovar uttryckligen återkomma men gör det inte. Man svarar inte på mail och det går inte att ringa butiken. Biltema är måhända en och annans favoritbutik men om man gillar service, om man gillar löften som infrias och om man gillar ett slags logiskt tänkande; ja glöm då Biltema. Det där är ett slags parallellt universum...

 

På min fråga till killen i kundtjänst på Biltemabutiken i Malmö om varför det inte finns färgkarta på de 2-kompfärger man säljer blev svaret följande. "Vilken färg ska du ha?". "Röd", svarade jag. "Denna är röd", blev hans replik varpå jag ställde den dödliga frågan; "Hur röd då... tror du?". Han tittade på mig som en rasist tittar på en person från Somalia och svarade "sa jag inte att den är röd!?".

 

Biltema: vilket jävla ridåfall!

 

Från vilket arbetslöshetsprogram rekryterar man Biltemas personal?

På frågan om hur röd gissar jag på - köksluckeröd!

 

;-)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

 

Det finns bra saker på Biltema, det finns dåliga saker på Biltema men det som förblir konstant är företagets skitdåliga kundbemötande. Man lovar uttryckligen återkomma men gör det inte. Man svarar inte på mail och det går inte att ringa butiken. Biltema är måhända en och annans favoritbutik men om man gillar service, om man gillar löften som infrias och om man gillar ett slags logiskt tänkande; ja glöm då Biltema. Det där är ett slags parallellt universum...

 

På min fråga till killen i kundtjänst på Biltemabutiken i Malmö om varför det inte finns färgkarta på de 2-kompfärger man säljer blev svaret följande. "Vilken färg ska du ha?". "Röd", svarade jag. "Denna är röd", blev hans replik varpå jag ställde den dödliga frågan; "Hur röd då... tror du?". Han tittade på mig som en rasist tittar på en person från Somalia och svarade "sa jag inte att den är röd!?".

 

Biltema: vilket jävla ridåfall!

 

Från vilket arbetslöshetsprogram rekryterar man Biltemas personal?

På frågan om hur röd gissar jag på - köksluckeröd!

 

;-)

Nix, socialistrött!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Jag tänkte "RAL-koden" surfar man fram på ett litet nafs.

Det gjorde i var fall inte jag.

 

Det verkar svårt, det borde vara relevant information.

 

Jag är förtjust i polyuretanakryl lacken i vitt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag tänkte "RAL-koden" surfar man fram på ett litet nafs.

Det gjorde i var fall inte jag.

 

Det verkar svårt, det borde vara relevant information.

 

Jag är förtjust i polyuretanakryl lacken i vitt

 

Vilken vit?

 

I min ungdom jobbade jag som "Hoppilandkalle" på färjan "Ägir" som gick mellan Gravarne (Kungshamn) och Smögen.

 

post-53310-0-38646500-1397537467.jpg

 

Den dan jag började låg hon på slipen  på Ropabacken för vårutrustning. http://sv.wikipedia.org/wiki/Slip

Jag fick en "spann" med vit oljefärg - sån man målade fiskebåtarna med. Under tiden jag målade salongstaket blev bottenmålningen färdig. "Ägir" sjösattes och skepparen körde ner henne till den ordinarie platsen i Gravarne. 

 

Spannen med den vita färgen tog slut och jag hade en lite fläck kvar att måla, så jag gick in till järnaffären  och köpte en liter oljefärg. När jag fortsatte måla visade det sig att färgen jag köpt på järnaffären bröt i gult. Färgen som jag fick på slipen gick i blått.

 

Det där med nyanser på färger är inget helt enkelt ämne.

 

Min dotter köpte ett hus för några år sen. Den tidigare ägaren hade bytt de elektriska elementen. Man hade skadat väggen när man tog ner de gamla och de nya var mindre och täckte inte över skadan. 

 

Gick till ett byggvaruhus och lånade en färgskala. De bröt de två färgerna som jag fått fram. Spacklade och målade över skadan. Nästa dag när det torkat kunde jag  - som målat - inte se gränsen på min målning. 

 

Jag tycker det är ganska fantastiskt att det går att få fram en så exakt färg genom att jämföra på en färgskala och att man kan blanda en liten slatt som blir så exakt.

 

MaxSchmeling - Ett under av frågetecken!  ;) 

Redigerad av toaen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare ringt till en kundsupport de har med lite knivigare frågor, men det var många år sedan. Då hade de svar. Alltså, inte pratat med hyllfyllarna och kassörskorna på varuhuset som i bästa fall vet vilken hylla grejerna finns på... kan kanske vara värt ett försök. Kanske vet de NCS eller RAL-koden.

 

F ö har jag för mig att den röda är väldigt röd, tänk brandbilsröd. Om det är till någon hjälp?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

 

 

Jag tänkte "RAL-koden" surfar man fram på ett litet nafs.

Det gjorde i var fall inte jag.

 

Det verkar svårt, det borde vara relevant information.

 

Jag är förtjust i polyuretanakryl lacken i vitt

Vilken vit?

 

I min ungdom jobbade jag som "Hoppilandkalle" på färjan "Ägir" som gick mellan Gravarne (Kungshamn) och Smögen.

 

FO148368AF-300x220.jpg

 

Den dan jag började låg hon på slipen på Ropabacken för vårutrustning. http://sv.wikipedia.org/wiki/Slip

Jag fick en "spann" med vit oljefärg - sån man målade fiskebåtarna med. Under tiden jag målade salongstaket blev bottenmålningen färdig. "Ägir" sjösattes och skepparen körde ner henne till den ordinarie platsen i Gravarne.

 

Spannen med den vita färgen tog slut och jag hade en lite fläck kvar att måla, så jag gick in till järnaffären och köpte en liter oljefärg. När jag fortsatte måla visade det sig att färgen jag köpt på järnaffären bröt i gult. Färgen som jag fick på slipen gick i blått.

 

Det där med nyanser på färger är inget helt enkelt ämne.

 

Min dotter köpte ett hus för några år sen. Den tidigare ägaren hade bytt de elektriska elementen. Man hade skadat väggen när man tog ner de gamla och de nya var mindre och täckte inte över skadan.

 

Gick till ett byggvaruhus och lånade en färgskala. De bröt de två färgerna som jag fått fram. Spacklade och målade över skadan. Nästa dag när det torkat kunde jag - som målat - inte se gränsen på min målning.

 

Jag tycker det är ganska fantastiskt att det går att få fram en så exakt färg genom att jämföra på en färgskala och att man kan blanda en liten slatt som blir så exakt.

 

MaxSchmeling - Ett under av frågetecken! ;)

Toaen; ett under av många bokstäver...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

Toaen; ett under av många bokstäver...

 

 

Ånej då - Det går att använda många mer .i en oändlig mängd kombinationer. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller inte med TS! Jag har både ringt och mailat och fått bra och snabba svar från BT.

Sedan är det väl inte helt ovanligt att det finns människor som har en dålig dag och en del dessutom oftare än andra.

 

Med vänlig hälsning Thomas

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Håller inte med TS! Jag har både ringt och mailat och fått bra och snabba svar från BT.

Sedan är det väl inte helt ovanligt att det finns människor som har en dålig dag och en del dessutom oftare än andra.

 

Med vänlig hälsning Thomas

 

Korkad formulering, faktiskt. Du håller inte med om min erfarenhet? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

 

Håller inte med TS! Jag har både ringt och mailat och fått bra och snabba svar från BT.

Sedan är det väl inte helt ovanligt att det finns människor som har en dålig dag och en del dessutom oftare än andra.

 

Med vänlig hälsning Thomas

 

Korkad formulering, faktiskt. Du håller inte med om min erfarenhet?

 

Var står det att gladius inte håller med om din erfarenhet?

 

Jag håller inte heller med om dina generella beskrivningar

om att BT konstant har skitdåligt kundbemötande,

om att man inte svarar på mail,

om att det inte går att ringa butiken eller

om att BT är ett parallellt universum.

 

Hur du upplever BT kan bara du veta, men jag har inte dessa negativa upplevelse som du beskriver.

 

Mackey

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Håller inte med TS! Jag har både ringt och mailat och fått bra och snabba svar från BT.

Sedan är det väl inte helt ovanligt att det finns människor som har en dålig dag och en del dessutom oftare än andra.

 

Med vänlig hälsning Thomas

Korkad formulering, faktiskt. Du håller inte med om min erfarenhet?

Korkad fråga, faktiskt.

Han skrev ju ganska tydligt att han inte höll med...?

 

Och samma här, BT i Karlstad tycker jag är bra på kundservice, både vid försäljning, frågor samt reklamationer (och såna blir det ju en del av)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

Och samma här, BT i Karlstad tycker jag är bra på kundservice, både vid försäljning, frågor samt reklamationer (och såna blir det ju en del av)

 

 

Var det på BILTEMA du köpte din dränkbara länspump?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja. Och nej :)

Köpte en på BToch e hos "han i sjön". Ville ha en backup sådär i början men använde endast Biltemapumpen tills det var dags f garantiutbyte. CO-pumpen anv f.n som pump till sjövattnet ute i stugan. Bra att ha rinnande vatten vid diskbänk/grillstation :-) Den utbytta Biltemapumpen funkar faktiskt än,trots att den inte är avsedd för kontinuerlig drift så är det ju just så den använts. I början gick den 24/7 ett par månader :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en hos Claes i sjön. Den var faktiskt billigare än BILTEMAS, Körde min i några dar för att tina loss min lilla båt som jag inte fick upp ett år pga tidigt islägg. Vi är inte vana vid sånt här ute. Små båtar tenderar att fören "fryser upp". Skäddan på aktersnurran hade frusit fast och man vet aldrig vad som händer när isen går.

 

post-53310-0-91787200-1397653070_thumb.jpg

 

Jag har då aldrig upplevt något problem de få gångerna jag reklamerat hos BILTEMA.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

 

 

Håller inte med TS! Jag har både ringt och mailat och fått bra och snabba svar från BT.

Sedan är det väl inte helt ovanligt att det finns människor som har en dålig dag och en del dessutom oftare än andra.

 

Med vänlig hälsning Thomas

Korkad formulering, faktiskt. Du håller inte med om min erfarenhet?

Var står det att gladius inte håller med om din erfarenhet?

 

Jag håller inte heller med om dina generella beskrivningar

om att BT konstant har skitdåligt kundbemötande,

om att man inte svarar på mail,

om att det inte går att ringa butiken eller

om att BT är ett parallellt universum.

 

Hur du upplever BT kan bara du veta, men jag har inte dessa negativa upplevelse som du beskriver.

 

Mackey

Jag kanske kräver för mycket... Idag hörde BT av sig och bad om ursäkt för dåligt kundbemötande.

 

Billiga varor skall inte vara synonymt med billig kundservice!

 

Voila!

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...