Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Bjaerven

Vilken sajt bör användas för inköp av dubbdäck?

Rekommendera Poster

Rent hypotetiskt så skulle ju dessa kunna åka på min båttrailer så jag vågar på ett försök här i Övrigt.

I just detta sammanhang rör det sig om en lite sedan som inte rullar vidare värst många mil per år, men denna gång blir det dubb. Några erfarna i däcksvängen som vet vilken hemsida/från vem får jag mest standarddubbdäck för pengarna? En snabbkoll på nätet visar att det kan varier nått kopiöst mellan olika handlare. Själv befinner jag mig i och kring Stockholm.

Tackar ödmjukast på förhand för ditt svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har handlat däck på nätet några gånger, med gott resultat. Antar att jag inte bör göra reklam här så skicka pm istället. Finns tom möjlighet att köpa på nätet men där de kommer hem till dig och balanserar och byter på plats för ca 700 kr.

Däcken har enligt märkningen aldrig varit äldre än några månader som sämst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter inte som att du är handlare själv och då ska det nog inte vara några problem att ta upp återförsäljarna här i tråden - tar på mig den om det skulle hända något. Jag kollade http://www.bythjul.com och de hade en service med hemkörning, balans och montering på 1300 kr - lät ganska bra det också tyckte jag. Vilka gör det för 700?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt både däck och hjul på nätet, flera gånger. Upptäckte att blocket shopping listade däck på ett bra sätt. Sedan blev det lite olika leverantörer till de olika bilarna.

 

Men, om du vill ha billiga däck på fälg så skulle jag kolla med en bilskrot. Man kan göra riktiga fynd med fina däck på bra fälgar, speciellt om man bara behöver två.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dackonline gjorde riktigt bra ifrån sig när jag köpte sommardäck i våras.

Jag lyckades med konststycket att beställa fel storlek och då hämtade dom de felaktiga däcken och levererade nya utan kostnad. Dock kan det vara bra att veta att sajten ser helt svensk ut men leveransen sker från Tyskland.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag köpte nya till min bil för 1 1/2 år sedan använde jag däckonline. Tyckte det fungerade riktigt smidigt, men precis som bosse säger skickas de från tyskland.



Om jag inte minns fel kunde man få däcken skickade direkt till någon verkstad de hade sammarbeten med för montering och balansering. Fanns ganska mycket att välja på allt från de billigaste lågprisdäcken till märkesdäck.

Har även köpt däck på skrot, dock gick det inte lika bra. Fick däcket för en billig penning och monterat på fälg. Däremot läckte ventilen och dessutom blev det punka på däcket lite senare.. Men det handlar mer om otur och var inte skrothandlarens fel :)

Om du ska kolla skrot däck (som kan vara nästintill nya) har jag för mig att de finns ett område vid Gladö Kvarn (mellan Huddinge och Länna) som var trevliga. Hade och göra med dem engång när jag köpte en reservdel till min gamla volvo.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill ta tillfället i akt att tacka för era svar!

Det står klart att de stora och välkända nätfirmorna verkar var vettiga. Just nu står det mellan däckonline och bythjul - som har sitt smidga leverans- och balansavtal. Jag har schyssta fälgar och inte plats för fler så jag avböjer nog skroten sålänge, men ska kolla Gladö Kvarn ändå. Ska också kolla med lokala fordonsprogrammet som förr om åren brukade balanser för en spottstyver och var glada för att få praktiskt erfarenhet.

Lasse: tråden är ju OT från början så var så god! Är det nya permanenta bryggfendrar på gång?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Passar på att göra lite argument mot däckfabrikat.

Själv skulle jag ALDRIG köpa däck av fabrikatet Continental. De hade en fabrik i Sverige och gick även med vinst. Ändå lägger man ner fabriken och gör folk i Sverige arbetslösa för att flytta verksamheten till annat land för att ägarna då skulle tjäna lite mer.

Fy faen för sådant. Ok om fabriken gick back men nu var det bara att man vill tjäna mer.

Det är några år sedan det hände men sådant glömmer man aldrig.

Sedan vid val av leverantör så glöm inte era lokala leverantörer då de är bra att ha om något händer. Visst handlar jag en del på webben men glömmer inte att gynna lokala butiker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat över vad som är bästa och snyggaste halkskyddet uppe på däck.  Kanske är dubbdäck något jag borde överväga?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blir nästan alla stora däck företag som man får bojkotta i så fal!!

Michelin la ner i Kungälv! Goodyear i Norrköping !

Continental i Gislaved! Trelleborg gör väll inte så mycket i Sverige längre?!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...