Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
labbibia

Dags för en ny tråd att debattera 0,2:an i?

Rekommendera Poster

Går det inte att göra något åt snabbheten , eller snarare bristen på densamma på den här sidan?

 

Tråden slutsatser om alkohol etc..där nu debatten sker om 0,2:an tar 7-8 minuter att ladda, åtminstone på min dator. Ska man sedan skriva ett svar så tar det ytterligare uppåt tio minuter innan det ens går att skriva i svarsrutan. Medl lite tur kommer svaret in, men lika ofta händer det att datorn hänger sig i försöken att debattera i sagda tråd. 

Jag ber därför antingen trådskaparen, alternativt admin, att stänga den tråden, och öppna en fortsättningstråd.

 

Mvh

Labbibia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En fortsättningstråd har du väl iofs redan skapat iom denna? Även om det finns gott om andra trådar och admin lovat att ta bort nya trådar i samma ämne..

Men, angående snabbhet/brist på densamma på MG så blir det nog bättre med den nya plattformen som admin återigen lovat.. och lovat... och lovat :) Att det skulle ta 7-8 minuter att ladda nämnda tråd tycker jag låter ytterst tveksamt. 7-8 MINUTER?

Min laptop har packat ihop och gett upp och jag sitter därför vid en dator som betraktades som långsam och föråldrad redan när 2000-talet var ungt och upplever det inte så alls. ALLT tar lång tid på den här tröskan och att öppna nämnda tråd är inget undantag, men det tar inte över minuten iaf. På mi iPhone tar det kanske 45sek. Har inte tagit tiden där, men upplever det inte som att jag blir irriterad på tiden iallafall, och då är jag ändå långt ifrån den tålmodiga typen.. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ur ett generellt perspektiv håller jag med Labbibia, det är fruktansvärt frustrerande med funktionaliteten när trådarna blir för långa. Någonstans en bit över 150 inlägg så hänger sig Internet Explorer för mig. I telefon (android) tar långa trådar evigheter att ladda. Om man sedan vill läsa utan att vara inloggad tar det ytterligare evigheter att komma till sista inlägget (som inloggad kan man ju få dessa överst).

När jag läser långa trådar måste jag göra det i google chrome.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaaa, men den nya plattformen kommer nog vilket år somhelst nu...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Av nyfikenhet gick jag in på den här tråden och sedan in på den andra långa tråden. 14.4 och 28.8 modem är inte snabba så ni får väl byta till något snabbare. Jag klockade tiden till 11,4 sekunder innan hela tråden var läsbar. Läsplatta ansluten till WiFi 39 Mbit/s

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Berörda tråd tog 32 sek att bli helt läsbar med mitt tröskverk från tiden runt Win98, 24 sek med reservlaptopen som är från WinVistatiden och 14 sek med ajFån 4an. 7-8 minuter? Då har du nåt fel som är trasigt i din uppkoppling

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tro fan det, med den speeden får du inte ha ens 0.2 när du kör plattan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

25 s från det jag klickade på rubriken tills samtliga inlägg var fullt läsbara. Har en Dell från ca 2000 m Windows XP o kör med Google Chrome, som generellt verkar vara snabbare. Använder kopparnätet med Thomson Gateway modem och 6 -8 Mbyte/s hastighe

Mvh/Sea Maniac

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen annan som har problem med att Internet Explorer hänger sig (slutar fungera) vid långa trådar? Har ändå hyfsat färsk hård- och mjukvara.

 

edit: Skall väl kanske tillägga att jag tycker lagen behöver en rejäl översyn för att bli tydlig, rättssäker, lätt att efterleva etc. Promillegränsen är väl det enda som är tydligt, begripligt och synnerligen lätt att efterleva, så just i det avseendet behövs ingen revision.;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Av svaren i denna tråden att dömma behövs ingen ny tråd.

Allt är redan sagt om 0.2.

Dags att avsluta 0.2 tills något radikalt inträffar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

Den här tråden tar ca 2 sekunder att öppna.... :-)

Jag kör med Windows XP och Internet Explorer 8. Har en dator som är sisådär 8-9 år gammal nu, men jag har gett den mer ramminne (1 Gb), och med en 64-bitsprocessor på 2,8 Gb+ (AMD) så borde inte det inte krångla. Uppkopplingen är iofs rätt långsam, mobil sådan på10 GB/ sek. ?

 

Det är nog  Internet Explorer som är boven i dramat? Ska testa Chrome och se om det blir någon skillnad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha, så enkelt var det alltså.....med Chrome tog det mindre än 10 sekunder att öppna den lååånga tråden slutsatser om alkohol..... 

 

Man lär sig så länge man lever! :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skönt, då behövs inte en ytterligare 0.2-tråd av den anledningen heller :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

1 minut och 8 sekunder tog det med min dator.

( Fast just nu har leverantören skruvat ner hastigheten för jag vägrar betala för en dyrare uppkoppling som  jag till  90% inte har nytta av, fått slut på Gigabajterna)

Men vad skall vi diskutera egentligen i nya tråden?

 Lagen ligger- Amen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...