Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
labbibia

ClimateGate 2 har just exploderat som en bomb ute i stora världen!

Rekommendera Poster

En intressant iakttagelse.....

Jag skrev till Aftonbladets journalist Lena Mellin i början på denna vecka och frågade om varför de inte tagit upp Climategate 2. Fick svar i torsdags. Hon hade ingen aning om händelsen (!?), men tackade för tipset.

Två frågor inställer sig genast.

1. Hur ser egentligen våra största tidningars omvärldsbevakning ut?

2. Jag har fortfarande inte sett ett knyst om saken, varken i Aftonbladet eller SVT. Hur ska man tolka det? Tycker de, till skillnad från bland annat BBC då, att det inte är tillräckligt intressant att ta upp?

 

Eller vad i hela friden är det frågan om?

 

(Fick dock en insändare om klimathotsbluffen publicerad i lokalblaskan för någon vecka sedan. Sånt värmer :-) )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Labia, jag är så bisarrt trött på dina inlägg. Kan du inte bara krypa tillbaka och fila på din skeptikerblogg så vi andra kan återgå till att prata båtar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du är så trött på min tråd, varför läser du den då? Ingen tvingar dig. Du har x-antal tusen andra trådar att välja på. Att du inte tycks fatta att detta påverkar allas våra båtliv är ditt problem. Men det finns en direkt koppling, förstår du, mellan bensinpriset och det sk klimathotet. Kallas koldioxidskatt.

Och när den svenska staten, som nästan enda sörjande fortsätter att föra fram detta hot, så är det väl för fasen bra att någon klär av det? Kejsaren är naken hette det i sagan, och i den globala verkligheten gäller detta även klimathotet. Det är stendött!

Trevlig helg folkew!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och där fick vi äntligen bevis för det som jag, och jag antar att väldigt många med mig, hela tiden misstänkt om labbibia. Hans orerande i denna tråd, och troligen även i de otaliga trådarna om 0,2-lagen, har en dold agenda: Ingen, eller inget, ska få röra hans rättigheter att göra som han vill när det gäller båtlivet!

Att demokratiskt valda representanter beslutar att han inte får dricka så mycket alkohol han vill på sjön och att vetenskapsmän med många fler varnar för att klimatet håller på att kollapsa pressar upp bensinpriset så han måste dra ned på båtåkandet får honom att se rött. Därför tar han till alla medel han kan för att försöka skydda sin livstil som han anser sig ha rätt till. Dock har han alltså först nu, med ovanstående inlägg, visat denna agenda.

Att du inte tycks fatta att detta påverkar allas våra båtliv är ditt problem. Men det finns en direkt koppling, förstår du, mellan bensinpriset och det sk klimathotet. Kallas koldioxidskatt.

Jag skriver detta för att jag tycker att det är otroligt viktigt att människor som uttrycker sig som att de sitter på en massa fakta utan att göra det, samt vrider till allt för att tala för sin egen sak, måste bemötas. Det finns väldigt många människor som tror på allt de läser på nätet och de förtjänar att få en nyanserad bild av sakfrågan.

Slutligen, för att lugna de upprörda: jag anmäler mitt eget inlägg för att låta admin avgöra ifall detta är ett personligt påhopp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då du inte själv verkar kapabel att anmäla ditt inlägg så har jag gjort det.

Försök låta bli att läsa våra inlägg om du nu har så svårt att acceptera att inte alla tycker som du.

(är även ett av forumens regler men den struntar du i)

...väldigt många med mig... finns nog en diagnos på också.

Håll dig till trådens ämne och sluta hacka.

0,2 finns i en annan tråd och vi är ganska många som anser att den lagen tillkom på helt fel sätt.

Denna tråd handlar om klimathotet.

Svårt?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det gick utmärkt att anmäla mitt inlägg så den lögnen gick inte hem.

Som jag skrivit tidigare så läser jag inte 0,2-trådarna längre, jag kommer sluta läsa den här tråden också men jag känner ett ansvar som upplyst medlem att bemöta de metoder som labiblia använder när han drar igång sina brandfacklor.

Jag vet inte vad du menar med diagnos men att anta att många håller med en i en uppfattning tror jag är ganska vanligt i många sammanhang. Känns citatet bekant? 0,2 finns i en annan tråd och vi är ganska många som anser att den lagen tillkom på helt fel sätt. 

Jag har aldrig sagt att jag inte accepterar att labiblia har en annan uppfattning än jag i detta ämne. Jag har däremot bemött de argument och bevis som lagts fram, och sättet de läggs fram på. Med andra ord har jag inte brutit mot regeln om att man ska acceptera att andra tycker olika.

Visst handlar tråden om klimathotet men eftersom den drivs på ett, enligt mig, felaktigt sätt så känner jag mig manad att bemöta det. Det finns, mig veterligen, ingen regel som säger att man inte får bemöta det man anser vara felaktiga påståenden och argument i trådens ämne.

Förresten, varför svarar du på ett inlägg riktat till labiblia?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

God morgon Flintstone!

 

0,2-lagen debatteras lämpligen i annan tråd. Därför bemöter jag inte dina förolämpningar om den här. Återkommer om den i lämplig tråd.

Orerande? Jag har försökt peka på fakta, genom att länka till fakta, fakta och åter fakta. Dold agenda? En agenda har jag, men knappast dold....jag har i flera års tid nu försökt visa (med hjälp av just fakta) att det sk klimathotet är en bluff. Med bluff menar jag att hotet, konsekvenserna av en global uppvärmning på 0,7 grader C har överdrivits någonting alldeles makalöst i media där olika domedagsprofeter som ex Pär Holmgren fd meteorolog, har fått göra sig breda.

 

Ofta går dessa domedagsprofeter lååååångt längre än vad IPCC, FN:s klimatpanel ger stöd för i sina rapporter. Det har inte funnits någon hejd på alla de katastofer som kommer att, observera detta ständigt återkommande kommer att drabba oss. Det  har överdrivits någonting alldeles otroligt. Vi har ju facit på många av dessa scenarios och förutsägelser nu. Bäst före har redan passerats. Och de hade fel, gång på gång. 50 miljoner klimatflyktingar, NewYork under vatten år 2010 osv osv........Det hände aldrig. De hade fel! Bara att läsa innantill, Flintstone.

 

Konsekvenserna för oss alla däremot, när det gäller den politik som förs för att rädda oss undan klimathotet är en sannskyldig katastrof i antågande. Den höga skatten på drivmedel driver upp priset på ALLT som konsumeras i Sverige. Allt. Inse det!

 Och eftersom Sverige ser ut som det gör, ett stort glest befolkat land, så är det svårt att klara vardagen utan bil. Detta gäller speciellt i glesbygden, men även de människor i tätorter som jobbar obekväm arbetstid osv.....Barnfamiljer, där pusslet att få ihop arbetsliv med barnens aktiviteter vore mer eller mindre omöjligt utan bil.

Resultatet av hur det kommer att bli med mer vindkraft kan vi redan beskåda i Skåne , vars elpriser rusar i höjden efter den nya elområdesindelningen där skåningarna tvingas betala för dansk svindyr vindkraftsel. När dessutom de gröna absolut och till varje pris vill avskaffa kärnkraften , så borde ett barn kunna räkna ut vilka konsekvenser det kommer att få för oss alla i en nära framtid. El blir bristvara, energipriserna skenar.......och vilka kommer då att drabbas? De rika? Eller de fattiga som redan lever på marginalen? Vad tror du, Flintstone?

Alltså, konsekvenserna av att försöka bekämpa det som mycket väl kan vara en naturlig värmepeak, kommer att bli förödande för våra barn, barnbarn, och de som inte har det mycket gott ställt. Du känner kanske till uttrycket operationen var en succé, men patienten dog....... 

 

Eftersom jag har hjärtat till vänster försöker jag alltså argumentera för det som är bäst för flertalet människor. M a o, allt annat än själviskt. Till skillnad från dig köper jag inte svenska mainmedias propagerande och Orerande om klimathotet. Exempelvis har jag läst igenom IPCC:s rapport om havsnivåhöjningarna de kommande 100 åren. Och då menar jag själva forskningsrapporten. Ingenstans i denna rapport finns några fakta som stöder de katastrofala havsnivåhöjningar svenska mainmedia ständigt tjatar om.... Ingenstans! IPCC pratar om havsnivåhöjningar i spannet 30-70 cm. CM! Inte 2-3-4-5-6 meter, som ofta förekommer i svenska media.

 Läs IPCC:s rapport, jämför den med det  du får läsa i tidningarna, och återkom sedan.

 

 

Edit. Lägger till en aktuell länk, en artikel som handlar om just havsnivåhöjningar, skriven av Nils-Axel Mörner, svensk expert på just havsnivåer. Tyvärr är den skriven på engelska, men det klarar ju de flesta av att läsa?

http://www.spectator.co.uk/essays/7438683/rising-credulity.thtml#comments

 

Ur artikeln:

My latest project was a field expedition to India, to the coast of Goa, combining observations with archeological information. Our findings are straightforward: there is no ongoing sea level rise. The sea level there has been stable for the last 50 years or so, after falling some 20cm in around 1960; it was well below the present level in the 18th century and some 50 to 60cm above the present in the 17th century. So it is clear that sea levels rise and fall entirely independently of so-called ‘climate change’.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Senast ändrad av labbibia | 05 december 2011 | 08:21

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klockrent Flintstone, precis huvudet på spiken, BRA

Låt honom hålla på men nu avslutar jag mina inlägg på denna tråd eftersom han lever i sin egen lilla bubbla

Nu längtar vi till sjösättning i vår istället

 

/Jiell

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hänger med Jiell!

Eftersom labiblia just bekräftade precis allt det jag skrivit så finns inte mycket mer att säga i saken. Vi får se vad admin anser om mitt förra inlägg, bedöms det bryta mot forumets regler ser jag till att ordna det. Om det bedöms vara OK så tycker jag att jag gjort mitt för att nyansera debatten och är nöjd med det! 

Slutligen, för att ingen ska kunna ta några billiga och låga poänger; jag är stolt att jag står upp för källkritik och saklighet i offentliga debatter! Därför lämnas den här tråden utan någon svans mellan benen och med högburet huvud då jag vet att också min motvikt kommer av läsas av de som läser tråden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nåja förr eller senare som allt annat dör även detta ut.. Blir ju roligt för alla som sympatiserar med dessa forskare som håller världens undergång så högt, när alla måste betala dyrt för att få nöjet o komma till jobbet... Ja tycker personligen inte att de e så roligt.. Ja tycker heller inte om att folk slangar lastbilar, båtar och grävmaskiner var och varannan dag för att dieseln kostar 15kr litern.. För så e de nu och så illa va de inte när dieseln kosta 10kr litern..  Den klimatforskare som löser dom problemen ska ja börja tro på..

Politiker (den etablerade toppen) har så som förbrukat sina chanser i detta land, i nästa omgång kommer arbetsmarknaden stå i fokus... Det som hindrar den (höjda skatter på drivmedel bla) kommer ju knappast någon att bry sig om när samhället iövrigt e nära ett förfall.. Man KAN inte tok höja skatter och avgifter utan att ha ett färdigt alternativ.. Det har vi inte (etanol, biogas, el etc) är inte användbart för en bråkdel av detta lands befolkning.. Eljumbojet, Eltanker, och Elfinlandsfärja finns inte. De närmsta vi kommer detta är större hangarfartyg med kärnreaktorer. Denna teknik måste bli så billig och säker att den kan få plats i en V70 för att överhuvudtaget ha en chans på marknaden... Vem bryr sig om man idag kan få en elbil att gå 10 mil på en laddning när den kostar en halv miljon kr att köpa och förmodligen kommer sjunka som en sten på begmarknaden där ingen vågar köpa den... Samma sak blir det med Elbåtar, Elflygplan Elgräsklippare osv osv.. Folk är konservativa och i dessa tider håller man i pengarna..

Eftersom allt blir dyrare (även elen) så har den genomsnittliga familjen (min tex) inte råd att bränna iväg 2 årsinkomster på en ny bil eller en ny båt.. Dom har i dagsläget fullt upp att klara av matransonen.. Alla som har åkt tåg och buss på senare tid har ju sett hur underbart smidigt de går :( Och hur otroligt billigt de är ;) Konstigt för förr åkte ja en hel del tåg o buss och då fungerade de, fast de va stormar och snö även då :)

När all infrastruktur var statlig fungerade den också oftast.. Nu när så gott som allt är privatiserat så fungerar de dåligt eller inte alls och är dyrare än de var innan.. Oavsett hur de blir med klimatmöten så kommer ett land som inte har några jobb att gå under och tackvare våran byråkrati och envishet kommer vi innom en snar framtid vara ett U-land :( 

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med bränslepriser på 15kr/litern blir det ännu bättre kalkyler för att flytta produktion till lågkostnadsländer.

Exempelvis kostar bensin och diesel ca 7 kr/litern i Kina.

USA liknande och tydligen ger deras bränsle ingen klimatpåverkan.

Nu är det nog få som egentligen tror på att energiskatter är för att rädda världens klimat utan är till för att få in skatt till statens ekonomi.

Nu är bränslepriserna liknande i hela Europa så troligen är det vi som ska rädda världen denna gång.

Tänk på vilken god gärning du gör nästa gång du tankar din båt och betalar nästan 20kr/litern 

Fundera aldrig äver hur skatten ska förbättra miljön utan tanka och se glad ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju svårt för oss i Sverige att höja skatterna på bränsle i Kina...

Och med dyrare bränslepriser blir transporterna nyrare, lokalproducerat gynnas. För en tank bensin eller diesel räcker inte hela vägen från Kina, så man måste tanka på vägen.

Och nästa gång du tankar din båt för 20 kr/litern kanske du funderar på att byta din gamla V8:a med 50-talskonstruktion till en modernare, renare och snålare motor. Då kanske det också går upp en taljdank hur miljöskatter fungerar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej jag lovar att jag inte ska försöka få kineserna att höja skatten på bränsle när jag är i Shanghai nästa vecka (jobb). Inte heller tankar flyget på vägen dit heller. Skattefri soppa för flyget.

Sjöfrakt medför att det är betydligt billigare att tillverka prylar i lågkostnadsländer i Asien. Och ju mer skatterna höjs här kommer alltmer flyttas dit. Kommer medföra minskade utsläpp här i Sverige och man når säkert miljömålen. Knappast i ett globalt perspektiv.

 

Byta motor i båten skulle nog bränslet närma sig 50 kr/litern före det blir lönsamt. Dessutom straffas nu dieseln av att vara dyrare än bensin. Den besparing med att en diesel drar mindre är nog snart ett minne blott. Bytte min gamla bensindrivan bil för ett par år sedan mot en snål diseldriven bil och fick glädjas av en betydligt högre vägskatt än vad jag någonsin haft tidigare.

Tack sa staten för att du gjorde ett miljömässigt bra alternativ. Här kommer räkningen.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det verkar rätt meningslöst att debattera med dessa människor som bara vägrar inse enkla logiska samband. Men tack för att du ändå försöker , Crabfish! :-)

 

Men som sagt, vissa människor väljer att blunda med hela kroppen......

Verkligheten kommer väl i kapp dem  så småningom....... När jobben är borta, (de finns då i Kina i stället) när det på grund av skyhöga energipriser blir svinkallt även inomhus på vintern......eftersom de flesta inte kommer ha råd att betala elräkningarna........kom igen och snacka klimat då!

 

I Skåne ser vi redan nu framtiden i form av skenande elpriser komma emot oss? Gillar vi vad vi ser?

 

Vakna för bövelen!



Senast ändrad av labbibia | 07 december 2011 | 20:49

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan du inte fixa lite närproducerade apelsiner eller clementiner åt mig Peter? Dessa frukter är ju närmast oaundgängliga i juletid här i Sverige. Eller några avocados till fredagsmyset kanske? Eller, varför inte några riktigt lagom mogna bananer?

Inte? Varför då?

 

Nehej, Vi i Sverige får hålla tillgodo med vinteräpplen....men vad gör man inte? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det de höga bensinskatterna i Sverige som sätter priset på clementiner menar du? Eller är det klimatforskarnas påstådda mygel med forskningsresultet? Eller vad menar du? Clementiner är väl f ö ganska billigt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menar du att Sverige ska skita i sina satta miljömål för att alla alla andra gör det? Vad blir våra möjligheter att kräva att andra länder gör det om vi inte ens själva försöker? Eller menar du att alla länder ska skita i miljömålen?

Sjöfrakt är relativt miljövänligt om man ser till utsläpp per ton flyttat gods och mil.

Ja, det var ju tråkigt att du imte räknat på kostnaden på dieselbilen innan du bytte till en sådan. Var den miljöklassad? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror du att alla som inte tycker som du är dumma i huvudet?
Du verkar ha svårt att acceptera att det finns andra sätt att se världen på än ditt eget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, jag tro inte att alla som inte tycker som jag.....osv....

Och jag tror definitivt inte att du är dum, Peter.

Däremot tror jag kanske att du gått på en del av den propaganda som riskerar att ge oss alla, och framförallt kommande generationer här uppe i norr ett sämre liv.

 

Men hur var det nu? Billiga Clementiner? Hur tror du det kan kan komma sig att de är så billiga, trots att de fraktas hundratals mil? Kan det bero på att priset för energin för att transportera dessa clementiner är lågt? Ja, det säger sig självt!

 

 

Vad jag egentligen menar är att det är hög tid att verkligen skärskåda miljörörelsens floskler.

Är du beredd att verkligen hålla dig till närproducerat och säsongsskördat?

För i såfall blir det dåligt med C-vitaminer för din del ett tag framöver......



Senast ändrad av labbibia | 07 december 2011 | 22:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta var ju ett svar till Crabfish, men jag måste ändå få bryta in här.

Hur tänker du nu?

Om alla i hela världen skiter i miljömålen  gällande CO2 och det sk klimathotet (som ju denna tråd handlar om), menar du på fullt allvar att vi fortfarande ska gå före? Vi, som släpper ut 0,17% av världens CO2-utsläpp? 0,17%!

Och på vilket vis skulle det kunna förändra situationen? Förutom att det skulle göra oss alla fattiga som kyrkråttor, och förmodligen få som konsekvens att vi får en ny massiv UTvandring, likt den som var unde rförrförra sekelskiftet (1800-1900), då 20-25% av Sveriges befolkning drog till Amerika, eftersom de inte såg någon framtid här. Snälla Peter, här ber jag om ett utförligt, och trovärdigt svar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror snarare det beror på att lönerna för de som skördar clementiner är pinsamt låga än att transportkostnaderna är låga som påverkar priset...
Och jag tror inte att jag gått på någon propaganda. Jag tror snarare att du letar efter enkla svar och enkla lösningar för att slippa anpassa och förändra ditt liv.
Och jag har inte sagt att jag tänker leva på närproducerat, men jag lägger hellre mina pengar på gotländska morötter än italienska. Men, det går inte att odla bananer på gotland.
Och... det finns MASSOR av c-vitamin i potatis, om man är lagd åt det hållet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var lite realistisk nu och om du får möjligheten så kika lite utanför köksfönstret vad som händer.

Vi ska ställa krav på andra, (asgarv). Shanghai har två mindre städer utanför, Wuxi och Kunshan, (jo jag ska dit också) Dessa små städer har mer invånare än hela Sverige. Gissa hur mycket de tar oss på orden om vi säger , ajja bajja inte släppa ut massa skit.

Ja jösses, de var redan långt gångna civilisationer då vikingarna for runt här och plundrade.

Visst ska vi värna om miljön och vara goda jorgubbar som inte förstör vår fina planet men att tro att vi ska kunna vara världsfrälsare är lite naivt.

Numera är sjövfrakt (6 veckor) kompletterat med massor med flygfrakt från Asien och den flyttade produktionen dit kräver en hel del snabba transporter. Miljösmart?

Om vi bara ska skylla på miljön och öka skattetrycket här kommer nog alltmer flyttas bort härifrån och totala miljöbelastningen ökar.

Inte att glömma att Svensk produktion är långt gången med hänsyn till att värna om miljön.

När vi certifierar svenska företag enligt ISO-14001 så är det inte bara ett papper utan vi försöker verkligen leva upp till det. Så är det inte överallt utan ungefär som grekiskt eller italienskt ansvarsfullt skatteprogram, man bryr sig inte så mycket om det.

Min bil, miljöklassad?, trams, Varför ska man straffas för att man väljer en bil som är bränslesnål och då hitta på massa specialregler som snart upphör. Nu bryr jag mig inte om kostnaden utan snarare principen. Varför straffskatt på sådant som är ett bättre alternativ?

Inte övertygad om växthusproppaganda men mycket väl medveten om att vi lever i en värld med ändliga resurser.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är medveten om att vårt bidrag av de totala utsläppen är små, men det är skit samma. Kan inte vi som ett rikt land rätta in oss i ledet, kan vi inte kräva att andra ska.

Vi kan aldrig utöva påtryckningar inom EU om inte vi själva håller rent framför egen dörr. Det går inte att sitta på sitt feta arsle och säga åt andra att de ska, men inte vi. Kan vi inte öva denna påtryckning inom EU och vi hjälper till att få Europa på banan, kan inte EU utöva påtryckningar på Kina, USA, Indien, Ryssland osv att minska sina utsläpp.

Jag anser också att man kan minska mycket av utsläppen genom att vara smart. Att underlätta för folk att åka kollektivt i städer, att ge bidrag/skattelättnader till energisparande byggåtgärder på hus, att minska skatt på bilar som släpper ut lite skit, förnyelsebar energi osv samtidigt som man ekonomiskt straffar beteenden som förorenar såsom uppvämning av hus med villaolja, bränsleslukande bilar och båtar, kolkraftverk osv. Intäkterna från detta skall vara med och finansiera kostnaderna för den ekonomiska kompensationen för de miljöriktiga alternativen. Piska och morot. Har inget med 1800-tal att göra.

Var det tillräckligt utförligt och trovärdigt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok.

Det är vad du tror. Vad VET du?

 

Jag letar defintivt inte efter enkla svar, jag ser vad som händer ute i världen, och förfasas över att vi inte får informaton om detta här hemma av den statliga televisionen.

 

Nu har tydliger även Canada hoppat av Kyoto 2......dvs, inte heller de tänker skriva på något nytt klimatavtal. Vilket tidigare även Japan, Kina, Indien, USA osv osv......redan deklarerat.

 Välkommen till verkligheten, Peter! Men du kanske vill gå före, själv?

Sälj bil, och båt, börja cykla, skaffa kanot, käka lingon och potatis........m a o......som jag sagt tidigare....tillbaka till 1800-talet då?



Senast ändrad av labbibia | 07 december 2011 | 22:48

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja tror att Peter K (och undergångsforskarna) behöver prova på o byta arbete med någon av oss som ser ut att dragit några av dom kortare stråna, så kanske även han vaknar tillwink .. För hade de gått så bra hade vi väl inte gnällt??? Inte jag iaf...

 

!!!MVH REXCO!!!



Senast ändrad av Rexco | 07 december 2011 | 23:57

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej att vrida tillbaka Sverige till 1800 talet kommer inte räcka. Vi behöver gå minst 1000 år tillbaka eftersom vi hade klimatpåverkan även under 1000-1900 talet.

Låter väldigt naivt att tro att lilla Sverige ska kunna vara föregångare och sätt press på resten av världen.

Vi lever redan med bil, båt och hyffsade kommmunikationer. Ett antal datorer i varje hem, kyl och frys samt massa annan elektronik som förbrukar energi.

Ska vi då begära att alla andra folk som ännu inte nått denna nivå inte ska få skaffa samma?

Vi måste först göra oss av med allt detta för att visa vägen. Eller?

Antag att det sedan inte är människan som ligger bakom någon klimatpåverkan, då har vi satsat massa energi på helt fel sak. Under tiden svälter folk på vår planet och vi har tjaffsat om koldioxid.

Studera gärna bifogad bild och fundera på om det vi matas med verkligen stämmer

Källa

http://www.naturvetarna.se/sv/opinion/Debattinlagg/IPCCs-hockeyklubba--olycksfall-i-arbetet-eller-bedrageri-/



Senast ändrad av crabfish | 08 december 2011 | 06:18

post-10001667-1394236887,8191_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nytt stort kinesiskt vetenskapligt arbete som visar att det inte är något onormalt med klimatet, sett i ett historiskt perspektiv. man har alltså genom proxydata (trädringar) gått nästan 2500 år bakåt i tiden, för att försöka få en bild av hur klimatet sett ut......

http://joannenova.com.au/2011/12/chinese-2485-year-tree-ring-study-shows-shows-sun-controls-climate-temps-will-cool-til-2068/#more-19295 

Vi lär inte få höra ett smack om detta heller, i svenska Propaganda mainMedia?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med dig om att vi ska värna om miljön och detta ska vi göra oavsett om det finns någon växthuseffekt skapad av människan. Östersjön är ett exempel där vi måste bli bättre på att hjälpa till att få bättre rening på alla utsläpp från alla som släpper ut skit.

Som oftast kommer även argumentet om kollektivtrafik. Jo då sitter man troligen i Stockholm och tycker som har en relativt väl utbyggd trafik. Då kan det vara lätt att glömma alla de som är beroende av bilen för att komma till jobb, handla och skjutsa ungar till fritidsaktiviteter. Många har även inte råd med 15-20 kr/liter bensin vilket är priset då klimathysterin ska straffa fram att åka kollektivt.

Skattelättnader för att vara smart betydde för mig då jag skaffade bergvärme med reducering av energiförbrukningen till ca 40% mot tidigare att jag fick ökat taxeringsvärde och högre skatt.no

Byte av bensindriven bil till miljövänligare (betydligt lägre förbrukning) medförde ökad vägskatt.

Nej jag tror inte på så kallad grön skatteväxling utan skatt som drivs in med klimatet som argument är för att det är partipolitiskt ofarligt att håva in skatt på det sättet till en ständigt ökande svart hål för pengar. Ok om skolan, äldrevård, sjukvård blir bättre men där har endast besparingar och privatisering ännumer försämrat.

Men läs nu gärna en del av de inlägg som gjorts här som återigen pekar på bluffen om klimathotet och kanske kan vi få rätt fokus på miljöarbete och att lösa många andra problem.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jösses, ännu en helt urflippad tråd.

Inte undra på att EUbyråkratin ser ut som den gör. Med sådana invånare! ? Är det inte bättre att igentligen gå till något offentligt EU forum och tjaffsa ihjäl de som verkligen kan ta besluten på riktigt?

Att diskutera på ett båtforum är ok. Men sånt här evigt tjafsande och porpagerande bör väl tas direkt med den det berör, på högsta ort?

Skit i dagstidningar, och vad de skriver!!.

Vill ni påverka. Debbatera direkt med berörda politiker. Här rör man i grytan i oändlighet utan något som hellst verkligt resultat...

Sätt katalysator på vulkaner. Köp segelbåt, så har ni gjort en insats iaf.

 


p.s för trött för att bry mig om felstavningar



Senast ändrad av Sator | 19 december 2011 | 22:41

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som ringar på vattnet Sator.......

 

För övrigt. Vad får dig att tro att jag inte försöker att påverka våra politiker?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...