Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
toaen

Skojare på gång igen på MG?

Rekommendera Poster

Gäst

Hello!.

I saw your profile in this site and I have a business proposal that i will like to discuss with you. Please get back to me at (jharry2010@live.co.uk) for details.

Thanks.
Meddelande från medlemmen dyy123 på maringuiden.se


Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick också det meddelandet, slängde det direkt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, fick samma brev.. kasta ut honom..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker att MG skall ha moderatorer som är aktiva i trådarna å skicka ut sånna här flan.

/jonas 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma här, döskallen har bara en inloggning. Ca: en timme igår kväll, om han vill köpa våra båtar måste jag säga att han har en ganska bred smakSkrattande

Mvh Andréas

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma här................

Papperkorgen direkt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick detta meddelande också.
Ganska uppenbart att det var skojare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapade ett hotmailkonto och skickade en enkel förfrågan på bifogade adress. Fick svar med vändande E-post.

 

Good Day,
Pardon me for not having the pleasure of knowing your mindset before making you this offer and it is utterly confidential and genuine by virtue of its nature. My name is Mr.James Harry.
I am the Branch Manager of the Lloyds Tsb Bank UK, first light branch London.
I am a British Citizen married with two kids.
I write to solicit your assistance in a funds transfer deal involving GBP5.5M (Five Million, Five Hundred thousand Great Britain Pounds Sterlings).
This fund has been slashed out of the excess profit made last year by my branch office Lloyds Tsb Bank UK which I am the Branch Manager.
I have already submitted an approved end of the year report for the year 2009 to my head office here in London UK and they will never know of this excess as we have already closed for 2009 financial year.
I have since then, placed this amount on a Non-Investment Account without a beneficiary.
As an officer of the bank, I can not be directly connected to this money thus I am impelled to request for your assistance to receive this money into your bank account.
Upon your response, I will configure your name on our database as holder of the Non-Investment Account. I will then guide you on how to apply to my head office for the Account Closure/ bank-to-bank remittance of the funds to your designated bank account.
If you concur with this proposal, I intend for you to retain 30% of the funds while 65% shall be for me and the remaining 5% will be mapped out for any expenses incurred by both of us before this fund will be transfer into your nominated bank account.
All I need from you is to stand as the original depositor of this fund and trust that i will get my own share once these fund is transferred into your nominated bank account.
Looking forward to your response for us to proceed.
With Regards,
Mr.James Harry.
Det kan väl inte va nån bedragare, utan en högst respektabel bankman, som skriver så? Obestämd
En väldigt bra deal. Passar mig utmärkt. Jag har ett par tomma bankkonto. Flört
tommy

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fn va nice då kan man säga upp sig på måndag då. 30% av 5,5 mille pund e aldrig fel...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Även jag har fått ett sådant här mail.

Jag har även under sista tiden fått två underliga svar på annonser jag haft på

Blocket resp Annonsbörsen.  Svaren har varit i stil med  Hej, jag är intresserad av

Er annons. Vart kan jag skicka pengarna Det ena svaret var på bruten svenska och

det andra, lite mer utbroderat på engelska.

Alltihop har åkt i papperskorgen. Har aldrig varit med om något liknande förut

och det känns ju lite olustigt att behöva bli utsatt för sådan här smörja.

 

gunnaro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även jag har fått ett mail från dyy123.
Och från Annonsbörsen.
Det mailet kom i form av en varning, mycket listigt!
Hej,
Vi har uppmärksammat ett troligt bedrägeri. Det handlar om en person som skickar intresseanmälningar på din annons, med ett ganska otydligt meddelande:

Namn: Paul Kuber
Epost: ...
(borttagen av mig...)
Telefon: 000000000
Meddelande:
Jag är mycket intresserad. Hur kan jag betala dig?

Syftet är oklart, men för att vara på den säkra sidan bör du inte besvara mailet från ovanstående person.
Mvh
Annonsbörsen

Mailade till Annonsbörsen och undrade vad som pågick eftersom min båt såldes förra året, fick svar från administrationen:
Hej !
Vi ber om ursäkt för detta mail som ni mottagit.
Det är någon som har hackat våran sida och skickar ut spam.
Under kvällen igår lyckades vi troligen stoppa personen som skickar ut dessa mail Vi ber dig därför bortse från detta bedrägeri försök.

Troligen så har du vid något tillfälle använt dig av våra tjänster på www. Annonsborsen.se , därför fick du mailet

Hälsningar
Annonsbörsen

Samma?



Senast ändrad av Peter_K | 05 juni 2010 | 23:08

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...