Gå till innehåll
lördag 27 juli 2024
Olle-Bull

Makrill 2008

Rekommendera Poster

Startar en tråd om läget på makrillen för året. (fångstrapporter) Cool

 

Jag och en kompis var ute vid pater noster skären den 9:e maj och fiskade, fick MASSOR med småsej som fick gå tillbaka och en del fina torskar som också gick tillbaka men inte en enda makrill.. Vid var en bit utanför Dynan men som sagt ingen makrill den dagen, skall ut lör den 31:e och försöka igen... Tungan

 

Ut och fiska och in med rapporter nu!

 

// Olle-Bull

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom ut en sväng idag och gick ut till Hätteberget och upp till Måseskär med massa stopp på vägen, lyckades inte lura upp någon makrill men ett par torskar och MASSA småsej idag igen, samt en knot och lite plattfisk när vi gick in i Stigfjorden, men nästa helg hoppas jag att jag skall kunna få ett par makrillar! Cool Fick för övrigt en ganska brutal solbränna i ansiktet och på hjässan! Förvånad

 

//Olle-Bull

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte hunnit testa än... kanske till veckan eller helgen... men den är på G även vid Askimsfjorden har jag hört...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte sjösatt ännuGråter men snart är det dags.

 

Det gläder mitt svarta hjärta att det troligen fortfarande finns fisk kvar i havet enär inga fångstrapporter finns redovisade. skitfiske på er/Nitro

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 En arbetskompis sa att hans bror fått en stor makrill i Fjällbackaskärgården förra helgen.

 

Seglade hem från Lysekil i går eftermiddag och hade ute ett par dörjer. Fick en liten makrill strax söder om Draget/Bohus Malmön, som jag skall steka nu.

 

tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ock en kompis var ute i helgen. Vi provade utanför Vinga, omkring Trubaduren samt strax utanför Fotö. Inte en enda makrill. Kanske lite tidigt än?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var ute på morsdag och fiskade i gullmaren. Fick såpass många så mamma blev glad (10st) dessa blev tagna på häckla. Det var jätte trögt endast ströare. Fiskade i fyra timmar, detta är nog den enda säkra rapporten som jag har hört såpass långt in (innanför färjan).

mvh

Kardinalfel

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska göra ett nytt frestande i kväll. Lämnar rapport i morgon.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det fanns makrill inne i Gullmarn i går morse. 80 st var det en som fick.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj, oj kul att höra!! Jag var glad som fick 15 igår em i gullmarn. Jag tor att fisket har kommit igång på allvar nu i alla fallSkrattande

Hoppas att Teddeh kan hitta på dom i GBG området också.

 

Kör hårt alla!

Kardinalfel

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väntar me spänning tills de kommer till danska liljan eller i närhetenSkrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Först och främt, nu ligger båten i sjön! Igår ville regeringen komma ut från land och sola. Eftersom hon är redare och jag bara skeppare så var det bara att göra loss. I Stigfjordens mynning låg det tre båtar och släpade. Efter det att jag plockat fram den nyinköpta dörjen från Ullared (39:90 tror jag den kostade) och rättat till de allvarligaste felen såsom att paravanen var felvänd så åkte krokarna i sjön. Efter ett tag låg det 4 makrillar i båten. Skitfiske på er/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från Tjörn, låg 1 timme vid Tjörnbron igårkväll, vindstilla och sol men inte en känning av makrill, det låg 1 båt till bredvid och dom fick 1! nästa helg skall jag ut till Pater Noster skären igen och då hoppas jag kunna få upp några?!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med er andra har bara fått 1 stackars makrill, men oerhört mycket småsej, på vissa ställen helt tjockt på lodet, var utanför Pölsan mot Pölsebergen i fredags eftermiddag och lördag morgon, stannande på en gammal trotjänare vraket amasis å fick ett par rejäla sejar på 3,5-4kg och det var inte igår detta hände så nära land

Var på Söröya för två veckor sen, torsk 26,7.......

 

Lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Grabben fick en liten Spirr på dörj ost om Vinga i fredags 30/5 så det borde ju finnas lite strömakrill vi Danska Liljan nu då :)

 

post-5635-1394235500,8137_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi fick 8 st inne i gullmarn i helgen, så det var inte gott om dom direkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick ett par i sundet Kungsö/Vrångö på dörj i lördags

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har fått 32 makrillar nu V.23 ute vid scanraff norr om Lysekil



Senast ändrad av Coffeman | 04 juni 2008 | 23:53



Senast ändrad av Coffeman | 08 juni 2008 | 23:33

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skall ut imorgon bitti igen och försöka lura upp ett par, åker från Höviksnäs och utåt Pater Noster tidigt på morgonen tänkte jag sen fiskar jag mig nog runt hela Tjörn i jakt på dom! Sen får jag försöka på kvällarna i helgen, återkommer med rapport efter helgen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skall hjälpa svärfarsan att hysta i hans båt nu till helgen, uppe i Brofjorden... blir väl att man tar ett par rundor där då, har sett inlägg här att pärlorna finns där nu... återkommer med rapport efter helgen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fått nu under en veckas tid Makrill runt Båtfjorden i HAlland , menn det är inga mängder ännu . Men det räcker snart med 10 om dan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Gullmarn har det kokat av makrill flera dagar nu.

Man ser dyk på dyk o alla som fiskar blir nöjda o mer därtillGlad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fiskar lite söder om strömstad. Fick 17 st. från land!!!!!Cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den finns just nu mer frekvent ca 20 nm utanför kusten (gbg), två drifter sedan var årets makrillfångst klar, otroliga stim.

Kanske 50 st på 15-20 minuter.



Senast ändrad av Sturgeon | 08 juni 2008 | 15:33

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har fångats massor i Brofjorden under veckan, så nu när vi kastade i svärfarsans båt tänkte vi dra upp en del... det blev 5... på två timmar... annars har det varit runt 30-40 på den tiden under veckan... ja, ja... färsk makrill till kvällsmackan blev det igår kväll i alla fallSkrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fredag: ute med farsan, gick ut till dynan fick 4 st sen fiskade vi oss  hela vägen runt tjörn och inga mer..

Lördag: ute med tjejen, låg vid dagholmarna i hakefjorden 1 timme på kvällen, tjejen drog 2...

 

Så nu har man smakat på dom iaf! Cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har fiskat makrill utanför smögen i helgen fick ca 35 st på dörjen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har fått 50 st norr marstrand på totalt två turer under en veckas tid. Landade precis in 30 av dem idag. Det högg som skam :-)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...