Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

Einarsson

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    51
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Einarsson

  • Placering
    Löjtnant
  1. Jag har nu tagit bort min färg och testade olika alternativ. Kaustiksoda med tapetklister och lite vatten, väntade ett dygn och sedan högtryck. Ca 90% borta satt som mossa.
  2. Hej, jag fick nya på vp men de blev likadana efter en säsong. Verkstaden som lagar propp sade att det är fellegering. Målade dom med gelcoat för att se hur slitaget var och den innre slits hårdare. Men det med konan vet jag inte, har du någon bild på den nya eller nr? Synd att man måste lämna maskin på service för att få reda på alla missar dom gjort, man får ju inte reda på något från vp återförsäljare. Har luskat lite på andra saker oxå tex. Man skall ha en backventil på vevhusventilationen så inte insuget drar upp olja, slutar med att maskin går av sig själv ,endast om man har max eller mer olja på stickan. Sjövattenfilter är livsfarligt monterat, sitter på trycksidan 2,5 bar 200-300 L/m fint när det läcker! Har byggt mitt i rostfritt. Men slangklämmor kan lossna. Finns nu ett kitt att bygga om så filter sitter på sugsidan men det lär ju gå på några tusen, jag tycker det skall vara gratis. Ändå volvos misstag. Har ni fler ider?
  3. Har inombordare och kör igenom den med färskvatten på hösten och sedan suger ut rester med våtdamsugare bakvägen så slipper jag söl med glycol.
  4. Skäddan sitter 4mm under skrovet så det är rätt där. Det har ju släppt 3mm flager ur bladen mitt på? Välldigt skeptisk. Installationen är rätt. Synd för propellerservice kunde inte fixa dessa. Han säger att det är reklamation som gäller och vp leverantörer säger att det är olika fel som ,zinken är fel= ätit lagom mycket. ström i vattnet= vet ej ,ström i båt= uppmätt fins ej.och så kavitation. lustigt med 20000 på på 2 år.
  5. Undrar om fler har problem med sina G prop till DPH? Små och stora kratrar har det blivit på en säsong!!!! Har mätt upp om det är ström runt, men ej, de påstår att det är kavitation. Hur får man isf bort den? Finns ingen annan sort till drev och annan storlek kan jag inte ha för den är stark och varvar som den skall. Tror själv att det är skitmatrial i godset. skall till propellerverksta i möra och höra vad de säger.
  6. Hej våld löser allt. Sitter som bara den ibland,Slå i någt imellan. kolla så axel är fri att röra sig bakåt. annars så släpp klämman som klämmer fast axeln och slå i en kil så släpper axel .
  7. Fräs inte bryggan vad du än gör. Och lägg inte dit plyfan den suger fukt. Lägg riktig teak , finns både färdignåtad och om du ändrar dig så är det inte så jobbigt att nåta.
  8. Om det är en äldre maskin är den kass tycker jag ,Hade en sådan som hosta och rök vro pumpen skulle man koppla ur ifall den sluta dutta i olja och den drog fruktansvärda mängder bensin. Hade den på en19 fotare ,nimbus . Tum nycklar till bultar. Men det fins vissa som tycker det är bra maskiner. Min borrade jag om och bytade lite delar i maskin (lager ) men blev inte nöjd. Gör ett bra byte så du har råd att sättapå en nyare maskin efter säsongen när du ser hur den funkar.
  9. Hej du! Såg din lyft. Skall bygga en lucklyft till motorluckan hade jag tänkt , är denna stark som du har? så den orkar lyfta en lucka som väger ca 70Kg tro.
  10. Är det någon som har en kass ankarvinch som motorn är hel på som jag kan köpa ruskigt billigt? Tänkte bygga en elektrisklucklyft.
  11. Har UTÖ snapps och HALLANDS FLÄDER som favoriter. En ljummen öl går alltid ner bara den är ljus.
  12. Har själv testat att dra ur batteriet helt och vända.Funkar perfekt. När du drar ut det helt och laddar uppdet (bakvägen) flyttar blysvampen till andra polen. Och batteriet blir som nytt.
×
×
  • Skapa nytt...