Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Olle-Bull

Makrill 2008

Rekommendera Poster

Tyckte du det var bra? Tungan

 

170 st på 1 timma och sen åkte vi hem fast att stimmet var kvar precis under båten!

Har aldrig sett så mycket makrill som det finns nu!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

söder om helsingborg, överallt hur mycket som helst. Från land, från båt. Mete , pilka, kasta, fluga......

nemas problemas!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Slände i dörjen väster om Tån igår. Drog upp tre stycken på direkten.(Har tre krokar)

Kände mig nöjd, så jag tänket ta in dörjen. Då nappade en till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag måste ha tappat stinget,det va f-n va makrill alla drar,har ni fishfinders hela bunten eller ?? jag fiskat i södra skägården hela mitt liv ,danska liljan,trubaduren,valö utanför hönö,andvänder stagg,makrill blänke o ströming,det har alltid funkat,men detta året är det som fögjort,har alltid kunnat lura dom men nu är det som dom har bojkottat båten,men men det blir väl bättre,har ett par gubbar på jobbet som åker med gamla daisy fisketurer,och dom drar upp till 200-300 per skalle med spö,kan det verkligen vara kul och rovfiska på det sättet,va skall man med all den makrillen till? den är ju inte större än fin vitling storlek,jaja snart skall vi ut och ta dom stora på botten så man får lite skåror i fingrarna ,om dom nu vill vara med

 

mvh robban stureholm 27

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har precis köpt spöhållare , spön , rullar , linor och blänken med vikter o.d , skall ut på Söndag och testa fiskelyckan .

M.V.H   Mackan   Glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testade vid skåpesunds bron, kompisen fick 170 st

Jocke!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tog med brorsan och hans son och testade trolling i dag , vi fick 37 makrillar , 11 av dom lägger vi på grillen i morgon och resten saltar vi in ,

Gör sköj , Mackan  Skrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Björköfjorden utanför Göteborg i 2 timmar gav inte ett säkert napp. Prövade alla djup men utan framgång. Även bland övriga 15-20 båtar var det sparsamt med napp. Första gången på fem år som jag åkte hem utan fisk. Brukar fiska makrill två till tre gånger per år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pölsabergen igår med 50-tal på en halvtimma och sen knalla vi in på Björköfjorden och tog ett gäng till på agn. Trevligt värre och makrillen finns nog nästan överallt nu låter det som Skrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låg utanför fotö och dörjade nån timma igår (21/7), rycktet till några gånger (förmodligen alla jävla rödmaneter) men ingen makrill. Skall testa idag eller imorgon igen.

 

Nada fisk:

fiske.jpg

 

Trevligt väder iallafall:

20080721001.jpg

 

 

 



Senast ändrad av rob88 | 22 juli 2008 | 15:10



Senast ändrad av rob88 | 22 juli 2008 | 15:11



Senast ändrad av rob88 | 23 juli 2008 | 13:33

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu ikväll (22/7) var jag ute med båten på ungefär samma ställe i närheten av farleden nedanför fotöbron nästan. Dörjade någon timme och drog upp 8 makrillar, förvånad över att dom kommit så långt in. Men känner en som till och med fick upp makrill på kastspö från land i fjällbacka.

 

Dagens filèade fångst:

20080722004.jpg

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var ute 21/7 Strax väster om Stora pölsan, 20st landade med spö och tackel. Ska ut på Lördag igen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Mellan kl 0830-1030 tog vi 193 st på dörj, omedelbart N Grebbestad.
Vädret var dessutom strålande, ingen vind, lite dyningar å solsken.

Mvh
Laand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jäklar vilken fågst, bra jobbat. Var dom hyfsat stora också? Måste vart ett rejält stim.

 

MVH

Robin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Nej, det var bara smått, krill.
Toligen många olika stim men det nappade nästan hela tiden.
Vi har tre linor (olika djup) på vardera sidan och med två krok på varje lina dvs. alles 12 krok på släp. Sista halvtimmen hade vi en double (makrill på bägge kroken) på varje linupptag.

Mvh
Laand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Makrillen finns kvar.
Idag blev det 92 st på knappa 1,5 tim; men det är fortfarande bara krill.

Mvh
Laand



Senast ändrad av laand | 01 augusti 2008 | 21:01

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tog idag fin makrill i fjorden norr Stenungsund. Inga mängder men dom finns här.

Fasta och fina.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag fyllde årets makrilkvot  dvs drygt 100 stycken vilka fileades i Stigfjordens mynning. 16 fileer år grillade och uppätna, 4 ligger till sig tills imorgon för att ätas på knäckebröd. Fisken fångades vid och kring 37:n. Några torskar, blekor och långor kom upp av bara farten. skitfiske på er/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och tant frugan var igår ute vid Flatskär som ligger mellan Vrångö och Stora Klockeskär -kallas också för Bågen. Fick 10 st rejäla makrill-lunsar, på 40 minuter... rensad sammanlagd vikt = 4 kg, vad de vägde sammanlagt orensat vet jag inte, men räknar runt 7 kg... kul som f*n... Såg ingen annan som drog, bara vi... de andra tittade däremot lystet bort mot oss...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Hur ser det ut med makrill fisket? Någon som fått något än?

Vi har sett makrill koka inne i Gullmarn men inte fått något!

Rapport från någon vore skoj!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena! Jo,de fick för runt 3-4 veckor (slutet av april) sedan ute vid skagen, danmark men sen dess har jag inte hört något! Men om du säger att det kokar i gullmarn så borde det vara värt ett försök, dock har jag varit ute på öringsfiske i gullmarn och öringen jagar precis som makrillen sillen så det finns lite risk att man blir lite lurad där! 

...men och andra sidan, öring eller makrill, bra fiskar båda två så det e lugnt....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

Sparkade i plastbaljan i gullmaren idag för att kunna testa om det finns några inne. Jag återkommer såklart med rapport om något kul händer.

Har också hört om makrillar som jagar inne i gullmarn, så vi får se.

/Kardinalfel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag längtar till juli då makrillen börjar dyka upp på Limhamn. Underbart fiske!

Var ute igår och drog näten. På vägen ut riktigt bubblade det på sina ställen. Det var horngäddor som hade nåt på gång. Underbart skådespel!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj, riktigt dåligt väder men riktigt bra fiske!

Jag och en till fick 61st makrillar nu på eftermiddagen i gullmaren alla på häckla. Storleken är otroligt fin många riktigt stora!

 

Kul, kul ut och fiska med er alla för dom är verkligen här!

/Kardinalfel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...