Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Jolly-Roger

Men Herregud vad pysslar Kustbevakningen med??

Rekommendera Poster

Jag har redan en V8..

 

Det jag tror att de flesta hakar upp sig på är att KBV försöker göra polisjobb. Men kan och får inte göra det riktigt lika bra som polisen.. 

Kan vi inte låta polisen göra det de är bra på och låta KBV göra det som de är bra på. Dvs allt som polisen inte kan som finns beskrivet i tidigare inlägg.

 

Nu känns det som om KBV fick tillåtelse att stoppa fortkörare därför att polisen inte har resusrer.

 

Dubbla V8 till Polisen!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kustbevakningen eller tulln som skärgårdborna säger, har en inte minst sagt otrolig förmåga att ligga i vassen där var de absolut inte behövs.

 

Ett exempel är att, innan Strömma kanal på Värmdö är det byst med båtar som drar upp stora svall. Efter Strömma kanal är det ett stort område som knappt har någon bebyggelse. Där har man fått ett helt osannoligt hjärnsläpp och beslutat sig för att det ska vara 7 knop.

 

Var tror ni kvb ligger och trålar? Ja inte är det där de behövs utan 200 meter därifrån.

 

Nästa år ska jag faktiskt åka fram till båten och sakligt fråga vilken sjösäkerhetsmässig insats de i realiteten gör på stället?

 

Och Dogger! Oförstående kreti och pleti kan du vara själv. Om du nu ens vet vad orden betyder. 

 

OBS! Jag har inte torskat för fortkörning utan ser bara vilka prioriteter man i realiteten har.

 

Därmed inte sagt att den övriga verksamheten inte är bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tanke på deras förmåga, att situationsanpassa sitt agerande, så ska du nog låta bli att glida fram och prata med dem. Dom omhändertar dig säkert på direkten och skjutsar dig till en väntande polisbil i Waxholm... Folk är ju i regel störande moment i deras ögon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehe. Här var det åsikter. Det har jag också men fick en liten tankeställare häromdagen då någon tog med sin 15-åring till jobbet pga att skolans fixade PRAOplats ställdes in i sista stund
Denna intelligenta tjej, 15 år, hade tydligen kommenterat till sin pappa att citat 

ni gör ju inte mer här än du gör när du jobbar hemma, ringer och mailar...

 

Ser man det så kan det krävas lite ansträngning att bevisa att jag är nyttig.

 

Sedan en faktaupplysning. Sedan Sverige i samband med SCHWENGEN samarbetet tog på sig gränsbevakningsuppgifter så har bla KBV faktiskt MER att göra än förut då vi åtagit oss att bevaka den sk yttre gränsen mot icke EU länder. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja dom där Norrmännen måste vi passa oss för smiley-cool.gif\ 

Och så kan vi deportera Cobragruppen till Finland så kan dom sitta på stubbe och bevaka Ryssen.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha. Idag var det daxs för veckans höjdpunkt på tv. KUSTBEVAKARNA.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Det är väl inte bara norska och ryska fartyg som angör svenska hamnar samt rör sig i och utmed svenska kusten?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara säga att jag blir trött på alla som snackar skit om kustbevakningen.Jag tycker man ska ta reda på fakta innan man uttalar sig.

 

Själv så är jag utbildad sjökapten och arbetar inom handelsflottan.

 

Kustbevakningen har en rad uppgifter som ska lösas. Det kan delas upp i två huvudblock nämligen miljöräddning och Sjöövervakning. Alla har ju sett på tv en del av deras uppgifter men det finns en del ni inte har tänkt på. En kustbevakare är inte bara ute och kör båt och tar fartkontroller. En del kontroller sker i hamnarna av farligt gods och att lasten är ordentligt säkrad på lastbilar. Andra områden som kan nämnas är kontroll av handelsfartyg. Då kontrolleras att fartyget uppfyller de olika maritima regelverken. Kustbevakningen är också ansvarig för inresekontroll av alla fartyg till havs. Dessutom asisterar kustbevakningen en rad olika myndigheter vid olika ärenden. Ett annat viktigt område är kontrollen av fiskeriverksamheten.

 

Jag tycker kustbevakningen gör ett bra jobb och är nöjd över att de får ökade resurser och nya fartyg.

Jag går även i tankarna att ansöka till kustbevakningen.

 

Och sedan en mening till er fritidsseglare och motorbåtsägare.

 

Det finns inget värre för oss som jobbar till sjöss än idioter i en segelbåt eller motorbåt som tror dom äger havet och tror dom kan köra hur dom vill. Jag är glad att kustbevakningen kontrollerar er för annars hade nog fler olycker hänt. Jag vet inte hur många gånger jag och andra kolleger inom handelsflottan varit nära att köra på eller fått göra undanmanöver för att ni inte vet hur man beter sig på sjön.

 

Hälsningar Patrik   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

För några år sedan var vi ute och äkte un tur i skärgården utanför Oskarshamn i en styrpulpet (Uttern 4501 Honda50) Det var jag, frugan och våra barn 2,3&6år vi var mellan några öar körde i ca: 20knop.

Vad händer då bakom oss. Det kommer en kustbevakningsbåt i full karriär körde om oss med ett avstånd på två meter, det var nästan så att det spolade in vatten i våran båt. Och svallet!! Det var inte det lilla svallet direkt.

Det var inte långt borta att vi slog runt. Tror ni barnen och frugan tyckte det var roligt? NEJ!

Hysterisk fru som ville åka hem direkt. och barnen grät av rädsla.

 

Det var inga grund som de hade kunnat dra på, så Kustbevakninsbåtshelvetet hade kunnat passera mig på ett avstånd som hade gett mig en chans att undvika svallet, dom hade i allafall 100 meters marginal om de hade velat.

Jävla idioter!smiley-yell.gif\

Så jävla duktiga är de inte!

De som ska vara utbildade sjökaptener. My ass

 

Mvh. Markus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en yngling, men vad är tö*tiga? att * ersätter i övriga inlägget har jag fattat, men vad betyder  det i tö*tiga?

/Lars J

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstå att det känns som en otäck upplevelse. Tyvärr kan ju varken du eller jag veta vad kustbevakningsbåten hade för orsak att köra så. Det kan ju som du säger vara en ren dumhet av dom eller så kan du ju vara så att dom hade sina skäl.

 

Ytterligare en feluppfatning. En kustbevakningstjänsteman behöver inte vara utbildad sjökapten för att arbeta hos kustbevakningen. Det räcker det med fartygsbefäl klass VII.

 

//Patrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För det första så tror jag att du är lika bra som alla andra på att bedöma avstånd, det vill säga 20 meter blir lätt 2 meter men oavsett detta så fanns det väl till 99% en anledning till att de körde fort och nära.

Säg att någon höll på att drunkna, då tycker du att KBV skall åka omvägar runt alla fritidsbåtar för att ingen skall få stora svall. Det är väl bättre att ungarna grinar och att frugan är vansinnig än att någon drunknar eller? Tänk lite..

Och som Patrik skrev, sjökapten för att jobba åt KBV stämmer väl inte riktigt.. Och vad hade det för betydelse i sammanhanget?

Vad var det för typ av fartyg som körde om dig?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Inte kan jag säga exakt vad det var för ett fartyg.

Men det var mellan 15-20 meter.

Nu var det såhär att det varingen som höll på att drunkna för att de saktade ner en bit framför oss och gick sedan ut i farleden i betydligt lägre hastighet.

Även om det var någon som höll på att drunkna så får man väl inte meja ner fritidsbåtar eller?

Tycker du att det var ett smart drag att gå så nära att de riskerade att sänka oss?

Sen att det inte krävs sjökaptensutbildning det ger jag fullständigt fan i.

Oavsett vilken jävla utbildning de har så finns det något som heter sunt förnuft.

Men det kanske du alldrig hör talas om?

 

H/M


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Larmet kanske blåstes av för att någon annan räddat personen i fråga? Det vet du ju inte.. Om de inte hade vettig anledning var det mycket onödigt gjort.

Mejade de ner dej? skillanden mellan att dra svall som retar folk och att meja ner fritidbåtar är väldigt stor, sen att vissa tror att allt går åt helvete på grund av en svallvåg är en annan sak.

Som sagt, om de inte hade skäl till det så var det väldigt onödigt.

Men lek me tanken att det faktiskt var någon som höll på att drunkna, varför flyttade du inte på dej? Är det gott sjömanskap att ligga ivägen för tex Sjöräddning/Kustbevakning?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag höll till styrbord så mycket jag kunde.

Men eftersom jag hade en ö på styrbordsidan så kunde jag knappast gira mer. för att då hade jag kört upp på land.

Det var på babord det fanns plats ca: 100m

Men säg att det var ett larm då kunde de väl gått 30 m utanför mig det hade de inte förlorat mer än någon sekund på.

Jag är inte rädd för stora svall om jag får tid på mig att planera hur jah ska möta det.

Nu kom KVB bakifrån eftersom jag hade marchfart hörde jag inte båten, utan det kom som en chock och svallet drog rakt i sidan på våran lilla båt.

Alla båtmänniskor som jag har berättat detta för har skakat på huvudet, och tyckt att det var otroligt klantigt av KV att dra förbi en så liten båt så nära när den hade all chans i världen att gira lite åt barbord.

 

Det finns inget försvar för en sådan handling.

 

H/M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej, jo men som sagt då var det rätt onödigt. Men bara för att en KBV are gör så finns det väl inte anledning att dra alla KBV are med den kammen?

Sen så är det väl om man ska vara paragrafnisse som vissa här kan vara ganska bra på så att du faktiskt skall hålla ständig och noggrann utkik horisonten runt för att undvika att överraskas på detta vis.

Något som vi fritidsbåtmänniskor är förbannat dåliga på... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej jag vill inte dra alla KBV:are under den kammen.

Jag har farit runt i båt i hela mitt liv och detta är det värsta jag råkat ut för.

Jag spanade bakåt 30 sek tidigare och då var det inget bakom sen sa det bara svich och så drog den förbi.

Jag försöker hålla koll runt båten, för att det finns ju en del som har dålig koll på grejerna.

Man vill ju inte råka ut för en kollision.

 

H/M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funkis! 

Problemet är när Dogger , tjänstemän och andra oförstående kreti och pleti (personer utan börd och samhällsställning, allehanda löst (lägre) folk, enl. ORD för ORD) börjar mopsa upp sig för att i högmajestätisk form försöka åberopa sitt existensberättigande. 

Deras enda mantra är att allt ska göras by the book. 

För inte allt för många år sedan satt killar från kustbevakningen, poliser och lotsar och drack snaps tillsammans på Sandhamn och det på morgonen! Man hade en kamratlig gemenskap med skärgårdsbor och fiskare. Man såg mellan fingrarna på överförfriskade fiskare som lade i sina skötar. 

Jag var personligen med när en rospigg på Yxlan blev förbannad på att ett gäng 08:or som hade det trevligt. Han blev så förbannad att han drog iväg en hagelsvärm som olyckligtvis hamnade på en polisbåt som låg stationerad utanför Furusund. Det är numera preskriberat. Det rasslade rejält på polisbåten. Morgonen därpå gick vi ombord på polisbåten vars manskap inte fanns att skåda. Däremot fanns en djäkla massa hagel på däck. Skytten hade till sin fördel den goda smaken att efter ett par månader komma och be om förlåtelse för sitt agerande. Något rättsligt efterspel blev det naturligtvis inte beroende på börd och samhällsställning. Skytten var lotsens son.   

Jag försvarar inte på något sätt ovanstående handlingar, vad jag vill säga är att ett pragmatiskt synsätt saknas idag. Även om vi har kommit ifrån vissa nazistiska förtecken och tiden är förbi när Gymanstikdiektören och Musikdirektören fick sina statliga direktorat för att lära barnen att gå i takt (marschera) samtidigt som de sjöng Mandom mod och morske män så har de istället ersatts av oförstående tjänstemän som utövar sin makt genom att hitta på den ena djävulskapen efter den andra. 

Djävulskaperna är dessutom sammansatta ungefär som nazityskland hittade en syndare i juden. När Svenska avundsjukan kan sättas in, används partipiskan flitigt på tjänstemännen för att piska upp stämningen mot företrädesvis båtfolk.

Gå inte på  avundsjukans avarter, behåll lugnet i en trygg förvissning av att båtfolk är ett extremt sansat och medvetet släkte som om inte annat åtnjuter ett visst privilegium som vissa  inte är förunnade och andra inte har upptäckt. 

Avarten är att det räcker t.ex. med att en person dör i en båtolycka med en snabbgående båt inblandad, så är drevet igång. I brist på poliser kallas kustbevakningen in för att visa på att: -Vi är minsann snabba på att agera och ser synnerligt allvarligt på situationen. Bla, bla bla….. 

Handen på hjärtat hur många gånger har ni blivit påkörda av en båt? Ingen antar jag.

 

Hur många gånger har ni blivit påkörda av en bil? Bara för två veckor sedan blev min fru påkörd av en SL-buss när hon körde i en rondell. Ett par dagar senare blev min kompis påkörd av en annan buss i en annan rondell!

 

Om nu tjänstemännen ska ha något existensberättigande så HITTA PÅ IDÉER SOM INTE KOSTAR NÅGOT OCH SOM INTE STÄLLER TILL MED ELÄNDE för menigheten. 

Det klarar man garanterat INTE av!

 

Peaky. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eeeehh?

 

Ska man tolka det som så att KBV inte har något berättigande????

 

Isf skulle jag gärna titta på när du till äventyrs ber om deras hjälp!!

 

 

Handen på hjärtat hur många gånger har ni blivit påkörda av en båt? Ingen antar jag.

 

Jo, jag har ju faktiskt blivit det!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En fråga bara... Det gnälls en del på att KBV måste ta polis t hjälp för utandningsprov mm. Tror säkert att om de hade befogenhet att göra det så skulle det vara ännu bättre. Att de nu måste be polis om hjälp m detta samt bortforsling av de packade båtförarna är ju inte DERAS fel. Gnäll inte så förbannat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Killer!

 

Jag skrev faktiskt i ovanstående att kustbevakningen har ett existensberättigande.

 

Men... inte under premisserna att de ska åtlyda tjänstemän vars enda uppgift är att förbättra statistiken och bötfälla så många som möjligt.

 

Det är ju det som hela slingan har handlat om!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Killer!

 

Jag utmynnade det dessutom i att kbv i alla minnes tider har haft ett pragmatiskt synsätt och åtnjutit ett stort förtroende. Vilket med facit i hand och alla nydrillade, nyutexaminerade duktiga idioter från kbv (duktiga idioter är allmännt benämt som personer som används i sitt oförstånd för sina egna syften), förstört det som är uppbyggt.

 

De nydrillade är inte oempatiska. Ingen skugga över dem.  

 

Däremot tjänstemännen som späder på genom att vara livrädda och bara följa direktiven.

 

Man har helt enkelt förlorat något som kallas för: EGEN VILJA.

 

Man infogar sig i direktoratets vilja och tror sig så småningom att dess vilja är ens egen. Hur osannorlikt det än låter så finner man en symbios.

 

Därav framkomsten av alla laglydiga marionetter.

 

Bötfäll mera! Det djävliga är att ni kommer bara att bli FLERA!!!

 

Det problematiska är att de flesta av de flera, inte alls i mångt och mycket delar direktoratets intensioner, utan är helt främmande åtminstånde i sitt privata liv inför uppgiften. De vet hur det egentliga livet fungerar och har i grund och botten en helt annan uppfattning inför det de är åsatta att utföra. 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Peaky jag förstår inte riktigt hur du resonerar. Det verkar som du tycker dom ska se mellan fingrarna när dom stoppar en person i en motorbåt som är onykter. Tänk nu om dom skulle göra detta och denna personen kolliderar med en annan båt sen och tar livet av ett barn i den andra båten.

 

E detta något som du skulle vilja ha på dit samvete om du skulle jobba med det. Reglerna finns ju av en anledning, varför då inte följa dom.

 

En tjänsteman som ser mellan fingrarna begår ju också ett brott.

 

Kustbevakningen kontrollerar ju fritidsbåtar av en anledning och det är ju att det finns vissa som inte sköter sig. Tänk då istället om alla hade följt reglerna, då kanske vi inte hade behövt ha denna diskussionen.

 

Det är minst lika farligt att köra båt onykter som det är att köra bil onykter.

 

Dessutom finns ju de bestämda hastigheterna av en anledning. Det kan ju t.ex. vara för att värna om miljön eller för att det finns risk för att det kan ske en olycka vid högre hastigheter.

 

Det låter mer som om kustbevakningen har stoppat dig någon gång. Och jag hoppas du inte kallade dom tjänstemännen för kreti och pleti för det är väl då det går illa om något.

 

//Patrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Citat av vad Dogger skrev: Jag har själv arbetat/arbetar med liknande verksamhet inom flygindustrin och den närvaro KBV har innebär en stor påverkan på säk-tänket. Nåväl. det är kanske inte så lätt för kreti och pleti att se samhällsnyttan av denna verksamhet. 

 

Svaret är och blev: Det finns inget säk-tänk (vilket ord!!) i att KBV ligger vid en stor flad med hastighetsbegränsning på 7 knop och tickar fortkörningspengar för statistiken. När man kan göra den verkliga nyttan genom att förflytta sig 200 meter till Strömma kanal. Men i.o.m. att det inte ger några feta fortkörningspengar så skiter man i det. 

 

Att Dogger sedan påpekar att kreti ock pleti inte förstår detta säk-tänket gör att jag far i taket.

 

Enligt ORD FÖR ORD är kreti och pleti. –Personer utan rang, börd och samhällsställning, allehanda löst och lägre blandat folk! OCH svaret blev: -Det kan han SJÄLV vara. 

 

Vidare Kreti´ n: Fysiskt och psykiskt utvecklingsstörd person, sinnesslö dvärg, vardagsuttryck dumhuvud och idiot. Allt enl. ORD FÖR ORD. 

 

Dogger: Jag tycker man ska passa sig för vad man häver ut! ÄR man så pass outbildad att man inte förstår innebörden av de ord man använder bör man låta bli att skriva. 

 

Jimmy_Lars skrev: Hade du inga vettiga svar på dessa frågor?

Det är som det brukar, klaga går utmärkt, men att komma med förslag på lösningar det är desto svårare... 

 

Svaret är: Lösningen är definitivt inte att KBV ligger och trålar på ovanstående ställen.

 

Att finna lösningen på alla samhällsmedborgares fel och brister genom att ständigt skapa och följa alla dessa lagar, regler som vissa så starkt är anhängare av utan att ha ett civilkurage att sätta sig upp mot avarter och myndighetsmissbruk av dito, gör i en förlängning att vi får en Planet med ett regelverk, var Bibeln kan jämföras såsom ett häfte, var vissa måhända kan trivas i för sin illusionistiska säkerhet.

 

Jag och många andra finner det helt orealistikt, främmande och frihetsberövande att verka i denna värld.

 

Till påhejarna att fundera på. -Anarkin är mycket mer än man anar utspridd bland ungdomar. De har å andra sidan en betydligt friare tanke än de flesta stofiler i detta forum inkludrade mig1.gif\

 

Späder man på med STOREBRORSTÄNKANDET och fortsätt att kaxa om fler förbud som bara tillkommer för populistisk poängplockning. Så blir det i slutänden ohållbart för gemene man. 

 

Patrik 80 skrev: Reglerna finns ju av en anledning, varför då inte följa dom.

 

En tjänsteman som ser mellan fingrarna begår ju också ett brott.

 

Tänk då istället om alla hade följt reglerna, då kanske vi inte hade behövt ha denna diskussionen.

 

Dessutom finns ju de bestämda hastigheterna av en anledning. Det kan ju t.ex. vara för att värna om miljön eller för att det finns risk för att det kan ske en olycka vid högre hastigheter.

 

Det låter mer som om kustbevakningen har stoppat dig någon gång. Och jag hoppas du inte kallade dom tjänstemännen för kreti och pleti för det är väl då det går illa om något. 

 

Svaret är: Se svaret ovan och jag har ännu inte blivit stoppad. Jag kanske blir. Jag bryr mig inte om hastighetsbegränsningen i ovannämda flad därför att den har inte som du skrev tillkommit på grund av någon anledning. Likväl som gamle Kungen inte följde att man inte fick föra ut mer än sextusen kronor ur kungariket Sverige. Nesa mot Svenska avunsjukan då, nya tider nu! 

 

Betr. KBV:s personal. De är med tanke på yrkesval antagligen ett sjöfolk som vill känna en problemfria känsla av att när man lämnar hamn, lämnar man även världen utanför. De sällar sig definitivt inte in bland kreti- och pletidogmen. Däremot att mellanchefer i organisationen springer omkring och beordrar arbetsuppgifter för att blidka statsmakten, det kan jag tänka mig blir magstarkt även i deras yrkesutövningen. 

 

CalleD skrev: Finns det nåt slut på denna pajkastning? Vi har lite olika åsikter allesammans, och det är nog bara att acceptera det faktumet! Sköt era respektive personangrepp i Övigt-forumet istället vettja! 

 

Svar: Du har en point. Problemet är när åsikter passerar revy och man stillatigande ser hur de spriras och göds på hos regelnördarna. Peitmetrana känner självkänsla genom stöd av lagen därför att de har några egna åsikter, bara inlärda. Det sagda ordet från myndigheterna är sagt och lantmetalitetens genuina förträfflighet är återställd. Detta för att kunna få sitt lilla utrymme genom att säga. -Ajabaja... så får man inte göra för det står i lagen.

 

GET A LIFE! 

 

Jag tror faktiskt att jag har sagt mitt och kanske lägger ner mitt gnölande och gnällandesmiley-frown.gif\.

 

Peaky

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du skrev själv att det inte skulle ge några feta pengar att ligga i Strömma kanal. Vad innebär då detta? Jo att folk kör lugnt och fint efter reglerna där. Du anser alltså att istället för att ligga på ett ställe som KBV vet att folk inte respekterar fartbegränsningen på så ska d eligga på ett ställe där folk kör lugnt & fint redan, och allt för att du tycker att den fartbegränsingen är meningslös. HAr du kollat upp vad det finns för tanke med fartbegränsningen? Något syfte lär den ju ha, miljön, bryggor, mycket trafik, bad? vad vet jag jag hittar inte i de där regionerna. Och om de nu skulle vara så att den finns där helt utan mening så är det väl inte KBV du skall hacka på, det är trots allt inte KBV som satt upp de tavlorna. De sköter som sagt sitt jobb efter de lagar och regler som fins, jag tror inte de har friheten att själv bestämma vart de tycker folk får åka fort och inte.

Din lösning är med andra ord: Låt mej bestämma vart KBV skall göra fartkontroller baserat på vart jag tycker det är lämpligt/olämpligt att köra båt fort. Frågan är hur detta ska kunna tillämpas på ex antal tusen stockholmare som givetvis tycker att de ställen där de åker och inte berörs av svall och så vidare så skall KBV hålla sej undan, men däremot vid sin egen stuga, där kan KBV få plocka fortkörare dagarna i ända när dina barn badar.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


(Vid)Innan Strömma kanal med mycket folk, livsmedelshandel, restaurang och bensinmack blir KBV synlig. Det drar ner farten och gör att åtminstånde jag kan tanka lungt utan balansproblem.

 

Skillnaden är där kör ingen med vett 15 knop vilket många gör ute på fladen och det med samma hastighetsgräns. Därav mindre pengar.

Utanför vårat bad gäller fri fart och barn gillar svall däremot gillar inte förtöjda båtar svall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur tror du att det skulle se ut om inte någon form av bevakning fanns??

Nu är det ju så, tyvärr, att många av oss människor skulle missköta oss. på nå´ t sätt om inte tex Kustbevakningen fanns...Handen på hjärtat, men ögontjänare är vi ju allihopa lite till mans, eller hur??

Jag betalar gärna skatt till KBV eller liknande organ så länge dom gör ett så bra jobb som dom faktiskt gör..

keep up the good job boys and girls

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det nu skulle vara så himla bra med kustbevakningsbåt som snabbt kan ta sig fram och sedan inte ha rätt kompetens men ändå vara snabbt framme så skulle man kunna införa det på andra ställen

 

 

Bilda en grupp VägBevakarBil (VBB) som får en stor fet jänkar bil med minst 600hk så kan de fara fram på våra vägar och vara snabbt på plats.

T.ex. vråltrimmad Hummer med tuff lackering.

 

De kan inte göra så mycket men kan köra fort. I stället för Polis, Ambulans, Brandbil.

 

VROOOM

 

 

Överför pengarna till underbara Sjöräddningssällskapet

http://www.ssrs.se/

 

mvh Roland

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...