Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Stevemedselcon

Steve utgår

Rekommendera Poster

Tjingeling! Last call!

Jag hoppar av Maringuiden idag, är lite trött på senaste tidens påhopp och sura mail i min brevlåda.

Wille har nu sagt till mig flera gånger att jag inte tillför forumet något alls, och att 95 % av mina inlägg är rena skiten. Jag kan hålla med om att dom flesta inläggen jag gjort är lite humorinriktade så att säga...och att dom kanske inte faller alla i smaken , samtidigt kan ju sägas att jag inte raderat inlägg som vissa har som brukligt att göra dagen efter en hård kväll vid datorn... men nu är det ju så att Wille är moderator här på MG:s chatt och alltså den som representerar MG kvällstid på chatten, och då är väl summan av det hela att jag inte har något här att göra.Jag menar att sitta o kalla mig empatilös med människoförakt osv är väl kanske inte vad jag förväntar mig av en moderator.Och vad jag har gjort denna Wille är mer än vad jag vet faktiskt, men allt började efter dom tre bilderna jag la in på inlägget chatbilderna o härrörde till wille....men det är inget som behöver redas ut ytterligare, jag bryr mig inte heller.

En viss jargong på chatten förekommer som vissa nya kanske har svårt o förstå direkt..det är en rå men hjärtlig ton, där vissa av oss retar varandra lite på skoj men för en utomstående kanske kan uppfattas som stötande...men faktum är att vi garvar åt det bakom kulisserna. Och jag skulle kunna berätta historier om chatten för er som inte varit där som skulle få er att garva i timmar.

 

Så nu ska jag inte störa forumet mera, ha det så bra ni övriga !

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!!

 

Jag kan bara svara för mig själv, men jag har uppskattat dina små kommentarer mycket.Lite kul måste man väl få ha. Så för min del skulle jag uppskatta om du var kvar.

 

Hälsningar, G. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ledsen att du drar, Steve. Förstår dig till viss del men är mycket ambivalent inför förhållandet mellan seriösa svar (avser bara Bryggsnack - inte chatten) och skämt, vilka jag ofta kallar tjafs.

Att vissa känner att de behöver starta en ny tråd för att den gamla dominerades av skämt och trams är sorgligt men något som förmodligen alltid kommer ske i någon utsträckning. Att man upplever att om man ställt en fråga så får man bara trams till svar och inget seriöst alls är dock en fara för forumets syfte och dess medlemmar.

- Tänk om ni satt på bänken vid bryggan och ställde en fråga till gubbarna och bara fick skit och trams till svar. Skulle du då vilja ställa en annan fråga till dem? Knappast!

Jag skulle vilja att vi medlemmar var lite striktare med att inte svara skämtsamt i andra trådar än de under rubriken Övrigt! Och låta andra rubriker vara de seriösa forum som de är avsedda att vara.

Att gå till personliga angrepp, oavsett om de sker i forumet eller på chatten, tycker jag är alldeles för lågt och helt onödigt. Man kan vara rolig och munhuggas ändå! 

Låt detta avhopp (och de andra som tyvärr har varit under hösten/vintern) tjäna som en varningsklocka för hur vi uppför oss här på MG och hoppas att det fortsätter utvecklas till en oändlig kunskapskälla för oss båt-galningar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej Stev hoppas du kommer tillbakasmiley-cry.gif\. lite skitprat har väl inget dött utav vart gränser går är ju alltid svårt när det gäller humor alla är vi ju olika . jag har själv rättså kort stubin men jag är inte långsint bara be om ursäkt sen kör man på igen. ett gott skratt förlänger ju livet 8.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väldigt synd Steve. Kommer verkligen att sakna dina inlägg.

Hoppas du kommer tillbaks nån gång

 

Pelle-G

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ChristerN skriver:

- Tänk om ni satt på bänken vid bryggan och ställde en fråga till gubbarna och bara fick skit och trams till svar. Skulle du då vilja ställa en annan fråga till dem? Knappast!

Jag skulle vilja att vi medlemmar var lite striktare med att inte svara skämtsamt i andra trådar än de under rubriken Övrigt! Och låta andra rubriker vara de seriösa forum som de är avsedda att vara.
----------------------------------

Jag instämmer till 100%!

Det är oerhört frustrerande att ställa en seriös fråga och bli bemött med en massa blaj. Det skrämmer bort folk och gör att kvaliteten på hela forumet urvattnas. Jag har mer utbyte av några utländska forum och så ska det inte behöva vara.

Samtidigt är det inte roligt med forum där administratörerna censurerar inlägg och/eller låser trådar stup i ett. Bättre i så fall att säga till på skarpen mot de individer som inte kan uppträda ansvarsfullt och värdigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skönt att Steve insåg att det aldrig är för sent att ge upp. Jag vet inte hur många gånger han lurat mig att skriva en masssa skit, tacken har varit att han kallat mig lapp, finne eller kommunist.

 

Jag hoppas att han håller sitt ord och inte stör forumet mer så behöver vi andra skitsnackare inte besvära oss med att logga in på MG och besvara en massa korkade inlägg. Alla glada och nöjda.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känns som rena Fonus just nu.  Visst har det skämtats här, grovt dessutom.  Skit har man fått för en del.  Men man har delat kunskaper med varandra också, faktiskt till den största delen av mina inlägg.  Men om det är meningen att de torraste av de knastertorra ska regera, ja då???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lämna oss inte här Steve.

Allt blir en aning gråare då.

Inte kan vi bara snacka båt.

 

/Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jahaja då är det bara att gå till boatlife.se istället om man vill ha något kul i vintermörkret.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår faktiskt ingenting av ditt inlägg Finnspeed.  Är det ironi eller sarkasm?  Är det skrivet med glimten i ögat eller allvarligt menat.  Ett par smileys, glada eller sura hade tydliggjort din andemening.  I ett och samma inlägg beskriver du dig som en skitsnackare som blivit lurad att snacka skit av en annan skitsnackare som nu borde hålla sitt ord och inte störa MG med sitt skitsnack? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

NEEEJ!!! smiley-cry.gif\

Det är det enda som är roligt här på sigten. Seriositet i all ära men varför kan man inte ha lite humor också. Va e det för torrbollar som håller på och klagar.
Visst kan det vara bra att ha seriösa inlägg när man behöver hjälp med något...
När du har gjort ett nytt inlägg i Fart! och de dimper ner en påminnelse om att det har skrivigts nått där i email-lådan.

Då blir jag glad... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej Steve du får inte Sticka... Dina historier var något av ett Ljus i vintermörkret... Det kan nog dom allra flesta hålla med om...

 

Hoppas att du ändrar dig och kommer tillbaka till MG...

 

!!!MVH REXCO!!! smiley-cry.gif\smiley-cry.gif\smiley-cry.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt rätt Terra, så kan man tolka det, eller var det kanske menat tvärtom. Jag ska fundera något år på om jag menade styrbord eller fender när jag skrev bottenfärg.2.gif\ Vi ses på ett närliggande forum.

 

som man frågar får man svar

 

/jan

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En bra sak med Steve mot många andra var att man märkte tydligt om han skämtade eller gjorde ett seriöst inlägg.

Han höll isär detta och, vad jag har märkt i alla fall, gjorde inga elaka påhopp på folk, som annars har hänt här.

 

Sorgligt att han försvinner...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Wille verkar ha lite problem med att du uppfattas som roligare än honom hät.. Gillar din humor Steve.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

håller med ????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla som sett Good Morning Vietnam, minns säker komikern som inte gillade när han fick konkurrens av någon som verkligen var kul, A2C Adrian Cronauer(spelad av: Robin Williams) när han påannonserar dagens sändningar med ett:

Goooooood Morning Vietnam!

asgarv.

 

Något som behövdes i den tidens grymma vardag samt för att driva lite gyckel. Något som även behövs nu med.

 

Kom tillbaka Steve.

/Roland

 

Gooooooood Morning Marine Guide!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

... helt uppenbart har man missat ett drama under den senaste tiden då jag endast gjort en del sporadiska besök och inlägg! Därför får ni läsa detta som en allmän åsikt från mig, INTE som en kommentar om vad som förekommit på MG senaste månaderna!

Personligen har jag ingenting emot vare sig Wille eller Steve, jag har diskuterat med STORT nöje med bägge två utan några som helst problem! :-) 

Men nog blir man lite frågande när man har moderatorer som inte öppet betecknas som detta! Att Wille var moderator på MG har i alla fall jag missat totalt! ... eller är det bara på chatten som det gått hett till!??
På de forum jag personligen ansvarar för så har givetvis alla moderatorer en flagga satt som öppet visar att de har denna funktionen!
Då blir det ju liksom lite mera ordning på torpet när man vet i vilken roll som en viss person uttalar sig!

För helt klart så behövs det vid vissa tillfällen en moderator som hyfsar debatten om den tenderar att spåra ur. Men det är en något trivial balansgång, eftersom man samtidigt inte vill hämma alla debattsugna deltagare ... så lite skit måste nog alla tåla som deltager i forumet!

Att låsa en tråd som man startat bara för att den går emot ens egna åsikter anser jag totlat förkastligt. Däremot kan man ju själv ta editera ett inlägg som man i efterhand inser har gått över anständighetens gräns ... och då ersätta/komplettera texten med en ursäkt och förklaring till sitt handlande! Har personligen tvingats till detta nederlag, men så här drygt ett år efteråt så känns det bra inombords :-)

I viss mån håller jag med om att man ska vara återhållsam med skämten på de seriösa trådarna, och låta humorn flöda på övrigt. Men några practical jokes måste väl ändå tillåtas på alla ämnen ... lite överraskningar muntrar ju upp vardagen ... speciellt nu när pärlan ligger på land under ett vitt täcke!

Ha det alla Vänner på MG :-) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja men va fan! Det är ju humorn som gör detta forum till vad det är, det är ju därför man vart kvar här efter första titten. Fakta blandad med mycket humor. Det är så det ska vara, dom som inte tål sånt får väl köpa en instruktionsbok eller dylikt för att lösa deras problem istället.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På forumet har vi inga moderatorer men arbetar för att det skall fungera på ett sådant sätt. I chatten har vi ett par stycken som har möjlighet att kicka deltagare i 10 minuter. Där har vi dock en annan loggmöjlighet. Vi sparar all kommunikation samt kickningar etc. Vi håller på och kodar så att det skall vara enklare att införa moderatorer i forumet så det kommer.

 

Vi loggar alla mail som skickas över maringuiden om det skulle vara så att det är riktiga dumheter som skickas. Vi har dock inte tid eller intresse av att läsa alla mail därför är det viktigt att dom som känner sig drabbade av riktiga elakheter hör av sig så kan vi kontrollera detta. Använd även möjligheten att rapportera inläggen i forumet.

 

Men min högst personliga åsikt

Jag saknar Steve. Tycker att det skall vara högt i tak och tycker det är synd att folk tar saker för personligt.

DOCK så är jag mycket irriterad över att en del inte kan hålla sig till detta utan skickar mail med tveksamt innehåll.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Det var tråkigt att steve lämnar Maringuiden, han som lyser upp tillvaron nu i vintermörkret. Men man får väl gå över till boatlife och fortsätta läsa hans härliga historier.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gud va skönt!!

 

Kanske man slipper han på chatten oxå HEHE.

 

JAJA Steve jag vet vart din brevlåda bor. Vi höres

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Det var tråkigt att steve lämnar Maringuiden, han som lyser upp tillvaron nu i vintermörkret. Men man får väl gå över till boatlife och fortsätta läsa hans härliga historier.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Undrar vem det är som skriver skit? Jag är av den erfarenheten av att det är den som sitter vid tangetbordet som styr vad som skrivs! Det är bara i min vildaste fantasi som jag kan föreställa mej att det är någon annan som får/lurat en att skriva skit som du säger....Står du inte för din egen skit som du har skrivit!

 

 

Jag tycker att Steve faktiskt gjort det värt att logga in och att det definitivt inte stört nånting, tvärtom faktisk. 

 

Det här inlägget som du har skrivt får mej att fundera på om jag själv är intresserad av att logga in igen!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Knaster torrt räcker inte...kan man skicka lite bensinångor

 

 

Är det nån som vill vara så vänlig att bistå med en gnistasmiley-tongue-out.gif\ 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Egentligen hade jag inte tänkt skriva något mer men eftersom tydligen bara Steve förstod att jag skojade måste jag väl tala om det. JAG SKOJADE!!!smiley-smile.gif\. Jag har inte något otalt med Steve, tvärtom. Vi har skojat rätt friskt med varann både på forumet och på chatten. Jag tycker det är djävligt trist att Steve lagt av.

 

Jag har skrivit en massa skit här på forumet, det enda jag ångrar är tjafset med Sarnblad, jag bett honom om ursäkt i ett mail och gör det nu här också. Hans kunskap behövs på forumet, han kanske kommer tillbaka nu när skitpratarna är borta.

 

vi kanske ses på ett annat forum

 

/jan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...