Jump to content
Saturday 18 May 2024

snoy

Medlemmar
  • Content Count

    68
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

36 Expert

About snoy

  • Rank
    Löjtnant

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. snoy

    Returledning diesel

    För att undvika problemet bör man alltid använda dykrör till samma djup i tanken till både sug och retur. Perra.
  2. vanlig luft innehåller 78procent kväve... borde alltså funka ganska bra.. eller..
  3. När det gäller kapell så får man inte glömma att det finns en annan yrkeskategori som är mycket duktiga på grovsömnad, nämligen bilsadelmakare. Perra.
  4. Du har väl en returledning från insprutningspumpen som oxo har fördelningskranar till respektive tank...dessa måste ställas lika som tilloppsledningarna, annars får du detta beteende på tankarna..
  5. Byt bottenkranen till en trevägskran med T-kula. Perra.
  6. Som man ropar i skogen får man svar🙂
  7. Den som inte ids använda sin båt slipper.... Perra.
  8. Min IW31:a döptes till Chanita när hon föddes 1971 och eftersom det enligt gammalt sjömansskrock kan medföra otur att byta namn på ett fartyg så heter hon så ännu. Namnet är ett hebreiskt namn som betyder både spjut och vacker kvinna. Det tycker jag dessutom är väl passande för henne... Perra.
  9. Du har nog samma problem som jag har, Laddningen kommer inte igång förrän solpanelens spänning är minst fem volt högre än batterispänningen. Så den behöver ge minst 17 voltin till regulatorn. Så här års blir det inte ofta. Regulatorn och battmetern drar ungefär 0.1 A och nätterna är mycket långa nu, så jag har inte fått nånting in till batteriet på en hel vecka... Perra.
  10. Jag har splitsat ögon på skotlinorna och fäster dom till seglet med ett softshackel...
  11. Kylvattenslangen från drevet in genom skölden kan delaminera och få en invändig bula som stryper flödet... Perra.
×
×
  • Create New...