kennetheast 0 Postad 2 Juni , 2018 Hej, Jag har en Simrad Go7 med Navionics sjökort. Jag uppdaterade sjökortet nyss med ett inköpt uppdateringskort från Navionics. Jag har också konto på navionics hemsida där jag kan planera rutter för sommaren. Hur får jag över dessa till plottern? I Boating app finns rutterna men den vill att jag ska köpa sjökort hela tiden. Måste jag betala dubbelt för sjökorten både på plottern och paddan? Om jag kopplar plottern till wi-fi i båten, hur loggar jag in på Navionics sida för att hämta rutterna? Jag kanske är helt borta men jag tycker det borde gå att föra över, mycket enklare att lägga en rutt på datorn än i plottern. Mvh Kenneth Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 2 Juni , 2018 Inget direkt svar på dina funderingar, men jag lägger alla rutter i mobilen, sedan har jag en hållare för denna vid instrumentbrädan. Stora plottern blir då fri att användas till inn/ut zommning, finlir osv. Mycket praktiskt tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 122 Postad 3 Juni , 2018 Ja, du måste köpa sjökorten i appen separat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennetheast 0 Postad 3 Juni , 2018 Ok, men går det att föra över rutterna till plottern och hur gör man då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 860 Postad 3 Juni , 2018 30 minuter sedan skrev kennetheast: Ok, men går det att föra över rutterna till plottern och hur gör man då? Lite osäker men jag tror inte det. iSailor har export/import funktion som funkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Beachroad 0 Postad 29 Augusti , 2020 2018-06-03 vid 22:45 skrev kennetheast: Ok, men går det att föra över rutterna till plottern och hur gör man då? Lite sent svar kanske, men jag har precis haft samma funderingar. Jag har en enklare Simrad Cruise 7, och den har inte wifi inbyggt, så då får jag exportera/importera gps-filer från boating-appen, och spara dem i typ mail eller iCloud, så du kommer åt filerna från datorn. Spara sedan gpx-filerna på sd-kortet.. Funkar, men är ju inte så smidigt. Men på GO-serien och bättre finns det ju inbygd wifi, så då är det tydligen bara att i från mobilens sida välja GPSens wifi-nätverk, så kan det syncas trådlöst. Så slipper man mellanlanda på dator och sd-kort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser