Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
RobinArvid

Totalrenovering Crescent Cabin 50

Rekommendera Poster

Ska nu under vinterhalvåret totalrenovera svärföräldrarnas gamla båt. Tänkte att jag startar en tråd här då jag varit inne och läst som en dåre i olika renoveringstrådar nu inför starten. Delvis för att dela med mig men också för att kunna få lite tips under resans gång.

 

utsida.jpg.0f85ba2cf59e5097cb237d8d5b53734b.jpg

 

Så här ser den ut idag, utvändigt. Tanken är att när insidan är klar (vilket kommer ta tid...) så ska även utsidan få sig ett lyft.

 

in1.jpg.66e77ec8aa24318ec1f0f4750c9285f1.jpg

 

in2.jpg.48e20e8fbb0ac8d06dd9f68da6e6cdb6.jpg

 

in3.jpg.1eaa3e1f9ccf1cda7c4265a31413b3c2.jpg

 

Som ni ser så blir det en hel del att stå i. Listan är lång med saker som ska göras men till att börja med så ska ALLT rivas ut. Även golvet ska veck och bytas. Börjat så smått idag och kommer fortsätta imorgon. Tanken är att båten ska vara klar till sommaren. Det återstår att se =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en du fråga men...
Varför riva ut "golvet" (=durken), vad är det för fel där..?
Rent generellt - på bilderna ser båten rätt OK ut fast lite smutsig; lite gnugg, lite färg och båten borde vara i toppskick, eller..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med Peter_K

"Riva ut allt"

Dela upp det i små prodjekt som hinner bli färdiga under vintern.

Åk och njut under sommaren, för att sedan fortsätta nästa vinter.

 

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 hours ago, Peter_K said:

Ursäkta en du fråga men...
Varför riva ut "golvet" (=durken), vad är det för fel där..?
Rent generellt - på bilderna ser båten rätt OK ut fast lite smutsig; lite gnugg, lite färg och båten borde vara i toppskick, eller..?

 

11 minutes ago, Pentax said:

Kan bara hålla med Peter_K

"Riva ut allt"

Dela upp det i små prodjekt som hinner bli färdiga under vintern.

Åk och njut under sommaren, för att sedan fortsätta nästa vinter.

 

;)

 

 

Tanken är att jag ska riva upp golvet fram till där de främre sätena börjar. Som det är nu så har vattnet ingenstans att ta vägen förutom hålet mitt i golvet. Jag hade därför tänkt göra det lite enklare för vattnet att rinna undan ner i skrovet och sätta i en pump. Kan kanske ta längre tid än vad jag räknat med men då blir det som jag vill ha det åtminstone =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan säga - det finns massor med halvfärdiga projekt som inte orkats tas i mål, så att ge sig på en sådan här fin båt i onödan... ja du. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl enkellaminat i dessa båtars durkar..? Om det inte durken är sprucken eller skadad på annat vis skall du inte såga i den. Den ingår i båtens struktur och ger viss stabilitet åt innerlinern.

Dräneringshål för slagvatten brukar finnas i monarkbåtar långt akterut, och under detta ett litet schakt där en elektrisk länspump kan vara placerad, eller sugslangen till en manuell pump.

Varning alltså för att såga upp durken, då får mer jobb än vad nöden kräver.

 

Om det däremot är ett sandwichlaminat med balsa som distansmaterial och fuktinträngning kommer ju saken i en helt annan dager förstås.

 

Hålet i durken för om utrymmet för bränsletanken, ser ut att vara avsett för ett bordsben, det ser ut att finnas ett likadant i durken inne i ruffen.

 

I övrigt lycka till!

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med tidigare skribenter, tvätta, putsa och så lite färg eller topcoat så blir båten jättefin.

Låt bli att riva ur och försöka starta allt på en gång.

Världen är full av avstannade projekt som börjat just så.

Jag vet vad jag talar om :-(

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har erfarenhet av Monark 520, dvs  storebror till denna. Samma uppbyggnad/konstruktion och med likadant hål i durken. Denna höll vi snustorr i kölutrymmet och torkade av durken så att träet under laminatet inte skulle ruttna. Vad är det för vatten som skall leda sig ned i kölen? Läcker det in någonstans?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tipsen det uppskattas verkligen!

 

Jag kanske ska avvakta med att riva upp hela golvet och istället såga ett hål baktill, där tanken stått, för att se om det finns någon pump? Annars sätta dit en. Hålet mitt i båten vill jag dock ha bort, men antar att det borde gå att plasta igen? Kanske försöka lirka ner något som tar emot underifrån samtidigt.

Det kommer alltid in vatten på ett eller annat sätt. Gillar också att vara ute och fiska, även när det regnar emellanåt =) Kapellet är riktigt risigt, får se om jag hinner antingen göra eller beställa nytt före sommaren.

 

Sittbrunnarna bak kommer dock att sågas bort och byggas om. Tror det blir en separat svängbar stol framför ratten istället och så en L formad "soffa" bak.

 

Har varit ett par timmar i båten idag och nu har jag fått bort det mesta. Bara något flaggstångsfäste och två pollare kvar på utsidan. Det tar längre tid än vad man tror att "bara" riva ut allt. Men sen är ju varenda liten skruv och mutter säkert 30 år gammal med! Så vinkelslipen fick hjälpa till ett par gånger idag =)

 

1.jpg.2ca612ea114c90fe7d9434d94b93e216.jpg

 

2.jpg.39d4e267c910179dee5a694d3f02d84f.jpg

 

Blev ganska fula märken i taket efter allt som satt där. 

 

3.jpg.dd7b494991a45bf2dfa067acbf6d08cd.jpg

 

Nu känns det som att man kommit igång i alla fall. Nästa steg blir att ta bort sittbrunnarna bak. Hade även med min renoveringsassistent idag. Får se om man hinner dit något i helgen, imorn blir det ut och fiska! (i annan båt) Trevlig helg!

 

4.jpg.b024c826c3450b12d298d888dbab0c02.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

”Sittbrunnarna” heter tofter. 

I all välmening. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På båt;

Det man sitter på = tofter.

Golvet = durk.

Sittbrunn är där man sitter och styr när man seglar.

 

Jobba på, snart ärdet kallt och snö.

Det blir säkert bra till nästa säsong oavsett vad vi kallar det.

 

Mackey

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att tänka på är att om tofterna är plastade mot skrovet bidrar de till båtens struktur, och tar du bort dem bör du fundera över vad du skall ersätta dem med för att uppnå styvheten du tog bort. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Längst bak, bakom "klackarna" som håller tanken på plats, ser du ut att ha två sprickor. Har du kikat närmare på dem? Om du tar ett par närbilder där är jag övertygad om att expertisen här kan avgöra om de är elakartade eller ej och vad som bör göras åt dem. Tråkigt om du behöver ge dig på ett redigt plastarbete i ett senare skede, sånt börjar man ju gärna med. 

I övrigt är det ett kul projekt. Jag fixade en cresent 425 "humla" för nåt år sedan. Då rök hela överbyggnaden så det blev en styrpuppa istället. Allt slipades och målades, plastbeslag och dyligt byttes till rostfritt, ny relingslist, ny teleflexstyrning mm mm. Det blev superfint, en ny båt. En snygg rostfri ratt gjorde pricken över i! 

Det enda jag ångrar var att jag valde internationals vita interdeck som färg på durken. Den var snygg tills första gången man klev i båten, helvete vad den sög åt sig skit! Det blev skoavtryck direkt, även med rena skor, så undvik den! 

 

Håller förresten med peter k om tofterna bak, tänkt dig för så du inte fördärvar båten av ren okunskap. Då blir du garanterat dumförklarad av svärfar i all evig tid :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 hours ago, mikael_matsson said:

Längst bak, bakom "klackarna" som håller tanken på plats, ser du ut att ha två sprickor. Har du kikat närmare på dem? Om du tar ett par närbilder där är jag övertygad om att expertisen här kan avgöra om de är elakartade eller ej och vad som bör göras åt dem. Tråkigt om du behöver ge dig på ett redigt plastarbete i ett senare skede, sånt börjar man ju gärna med. 

I övrigt är det ett kul projekt. Jag fixade en cresent 425 "humla" för nåt år sedan. Då rök hela överbyggnaden så det blev en styrpuppa istället. Allt slipades och målades, plastbeslag och dyligt byttes till rostfritt, ny relingslist, ny teleflexstyrning mm mm. Det blev superfint, en ny båt. En snygg rostfri ratt gjorde pricken över i! 

Det enda jag ångrar var att jag valde internationals vita interdeck som färg på durken. Den var snygg tills första gången man klev i båten, helvete vad den sög åt sig skit! Det blev skoavtryck direkt, även med rena skor, så undvik den! 

 

Håller förresten med peter k om tofterna bak, tänkt dig för så du inte fördärvar båten av ren okunskap. Då blir du garanterat dumförklarad av svärfar i all evig tid :D

 

Givetvis heter det tofter, vet inte varför jag snöat in på sittbrunn. Men alltid lär man sig något nytt =) 

 

Jag har inte kollat närmre på sprickorna baktill. Ska fixa bilder nästa gång. 

Jag tänkte att om man lämnar vad jag misstänker är flyttankarna längst bak? Och sågar bort tofterna framför. Sen ersätter dem en L formad soffa som går längs hela bakre delen och upp längs med vänstersidan sett bakifrån. Regla upp, skruva skivor och sen plasta? Tror ni det skulle gå?

 

Mvh

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mmm jo det kanske går, vågar inte svara på det. Men om syftet är att kunna montera en bättre förarstol så kan jag tipsa om att du inte måste välja en på pelare. Om du skrollar längst ner här så finns det flera lösningar som du kan montera på befintlig toft. Glidskenor eller snurra, båda blir nog stabilare än en pelarstol. 

 https://www.hjertmans.se/produkter/inredning-dacksutrustning/batstolar

 

Att bygga ihop tofterna i aktern kan du göra ändå, men det blir U istället för L soffa. Varför inte med ett lagun bordsfäste på en toft?  https://www.hjertmans.se/produkter/inredning-dacksutrustning/bord-stolar/bordstativ/lagun-bordsunderrede Med en bordsskiva i exakt rätt storlek för att bilda en liten solbädd vid nedfällt läge :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter intensivt jobb med det "riktiga" jobbet så finns det äntligen tid för båten igen.

 

Som Mikael uppmärksammade så fanns det sprickor baktill. Det var dock inga sprickor utan plast som släppt och kunde dras bort för hand. Bakom hittade jag dessvärre hål som gick rakt in till flyt-tankarna. När jag lyste in såg det ganska ruttet ut därinne. Så frågan är om man inte ska ta bort dem helt och göra om?

Jag tog även bort den ena toften. Och även där, baktill har det inte varit tätt mellan förvaringsutrymmet och flyt-tanken. (vet inte om det kallas flyt-tank)?

 

2.png.bc0a2d5bd96788871495305ebeb67606.png

 

Sen till ett annat problem. Hålet i golvet, undersökte det lite närmre idag. Jag trodde att hålutrymmet skulle sträcka sig hela vägen bak till aktern. Men det gör det tydligen inte.. Sedan finns det ett mindre hål i sidan på en utav bilderna. Vilket jag antar gör att det kan ligga vatten även i andra delar utav skrovet?

Anledningen till att det är vatten kvar på bilderna är stödhjulet på trailern gett vika (innan jag hann ställa under pallbocken). Så båten lutar i nuläget åt "fel" håll. Ska åtgärdas under veckan.

 

3.jpg.1475adacafa5b66fb6700713b45c3233.jpg 

 

Hittade även små hål bakom där tanken tidigare stått. Och där vet jag att det stått vatten. Vart har då det vattnet runnit ner? 

 

4.jpg.7668485effef81832e3379b0784511ce.jpg

 

Efter dagens besök i båten känns det kanske ändå aktuellt att se över möjligheten att riva upp golvet. Eller kanske i alla fall delar utav det..?

 

Tacksam för tips!

Redigerad av RobinArvid

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag har arbetet med båten fortsatt.

 

Toften på förarsidan togs bort.

Flytelementen togs bort. Vilka var ren skumgummi som enbart var plastad utanpå. Helt ruttna.

Tog även en närmre titt på durken. Och tur var nog det för det var inte mkt som var torrt där under. Vattnet hade letat sig upp och i stort sett hela golvet, mellan skrovet och plast/ytfärgen, var ruttet. Så tanken är nu att fortsätta ta upp golvet hela vägen fram till framtoften. För att få bort allt som är ruttet.

 

1.jpg.d4bc66883bd749177766f7b4ab35fe6a.jpg

 

2.jpg.3a5da42cf01191eec6c3c58cc82ff118.jpg

3.png.d188aab9c486e9e043e3f383b4ac1982.png

 

4.jpg.79c9aa3c75e83b39465e596c9c703c4e.jpg

 

5.jpg.c1a6565fcec1b49282f6855d8012a9ae.jpg

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hålen lite här och var i durken låter vatten rinna ner i kölsvinet. Så det förvånar mig att det inte satt en länspump där, eller åtminståne en lucka för att nå ner med ett öskar. 

Jag hade absolut satt en elektrisk länspump i botten och fortsatt ha några avrinningshål dit ner när ny durk byggs. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minute ago, mikael_matsson said:

Hålen lite här och var i durken låter vatten rinna ner i kölsvinet. Så det förvånar mig att det inte satt en länspump där, eller åtminståne en lucka för att nå ner med ett öskar. 

Jag hade absolut satt en elektrisk länspump i botten och fortsatt ha några avrinningshål dit ner när ny durk byggs. 

 

En pump har varit planen redan från början. Exakt hur lösningen kommer se ut med att få ner vattnet har jag inte riktigt bestämt än. Men har ju lite tid att tänka på det =)

Tänkte ta upp sista delen av golvet imorn. Sen få ut det lilla vatten som är kvar så att det får torka till ordentligt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det sista utav golvet borta. Så den närmsta tiden blir det till att slipa, slipa och slipa..

 

1.png.0132cd82fd4d537d098e5d1590ce4e4d.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du skall köra på och göra den renovering som du själv vill göra med vad allt innebär. Dock tänka på som en del här säger att såga inte "för mycket" i delar som har en stabil/bärande funktion för just din båttyp. 

Att ni säger att det är bättre att göra lite småsaker och fortsätta nästa år är bara dumt. Det finns för många avstannade projekt, ja det kanske det finns, men där har man bara sig själv att skylla. Har man bestämt sig för att göra och slutföra något är det bara att köra på.

Jag har själv satt igång med en totalrenovering av min båt och fått både akterspegel som måste bytas och få tag i en ny yttre sköld då min var helt uppäten. Även i mitten av duken var träet dåligt och måste bytas ut, saker som jag inte planerar. Men det är bara att acceptera och hugga in. 

Jag har en ny motor som skall in, drevet skall delvis demonteras och byta packningar mm. Alla dynor skall sys om, hela ytbeläggningen på båten skall bättras. All ny el skall in och allt därtill. Och allt skall vara klart för sjösättning i april/maj 2018 och det kommer den vara.

Vill man så kan man, det är bara att köra på, stöter man på hinder eller problem så ta tag i det och gå vidare. Men tänk på att planera momenten och sätt aldrig upp någon tid för då blir det stressigt, dock ett slutmål när du vill vara klar så att du får driv att jobba med ditt projekt. All lycka till 👍IMG_20171028_152427.thumb.jpg.55bb6c2457310d5a2798c22231b064a0.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 hours ago, Castwebb said:

Jag tycker att du skall köra på och göra den renovering som du själv vill göra med vad allt innebär. Dock tänka på som en del här säger att såga inte "för mycket" i delar som har en stabil/bärande funktion för just din båttyp. 

Att ni säger att det är bättre att göra lite småsaker och fortsätta nästa år är bara dumt. Det finns för många avstannade projekt, ja det kanske det finns, men där har man bara sig själv att skylla. Har man bestämt sig för att göra och slutföra något är det bara att köra på.

Jag har själv satt igång med en totalrenovering av min båt och fått både akterspegel som måste bytas och få tag i en ny yttre sköld då min var helt uppäten. Även i mitten av duken var träet dåligt och måste bytas ut, saker som jag inte planerar. Men det är bara att acceptera och hugga in. 

Jag har en ny motor som skall in, drevet skall delvis demonteras och byta packningar mm. Alla dynor skall sys om, hela ytbeläggningen på båten skall bättras. All ny el skall in och allt därtill. Och allt skall vara klart för sjösättning i april/maj 2018 och det kommer den vara.

Vill man så kan man, det är bara att köra på, stöter man på hinder eller problem så ta tag i det och gå vidare. Men tänk på att planera momenten och sätt aldrig upp någon tid för då blir det stressigt, dock ett slutmål när du vill vara klar så att du får driv att jobba med ditt projekt. All lycka till 👍

 

Kul att höra. Allt som jag planerade att riva ur båten är nu gjort. Nu ska det slipas, målas och snyggas till ända från botten och hela vägen upp! Det kommer reglas, plastas och skruvas skivor, så stabilitet kommer att finnas där när allt är på plats.

 

Kul att se att det är någon mer som har fullt upp i vinter =) Har du någonstans man an följa ditt projekt? Ska även jag dra helt ny el till våren. Och det området kan jag erkänna att jag är en novis på.. Så på det området måste jag antingen ta in lite hjälp eller självlära mig över vintern =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, RobinArvid säger:

 

Kul att höra. Allt som jag planerade att riva ur båten är nu gjort. Nu ska det slipas, målas och snyggas till ända från botten och hela vägen upp! Det kommer reglas, plastas och skruvas skivor, så stabilitet kommer att finnas där när allt är på plats.

 

Kul att se att det är någon mer som har fullt upp i vinter =) Har du någonstans man an följa ditt projekt? Ska även jag dra helt ny el till våren. Och det området kan jag erkänna att jag är en novis på.. Så på det området måste jag antingen ta in lite hjälp eller självlära mig över vintern =)

Jag har inte lagt upp någon tråd om mitt projekt just pga det som händer i din tråd, det finns många personer som vill påpeka att man inte klarar av det och att det finns många halvfärdiga projekt. Jag känner att det trycker ner mig mer än vad det ger mig och därför vill jag inte skapa en tråd. 

Vad gäller elen så är det bara att köpa en multimeter (mätinstrument) på Claes Ohlsson eller något och då det är 12v är det likström som man mäter vid påslagen spänning. Och för att hitta vilken tråd som skall vart så använd dig av ohm men då måste det du mäter vara strömlöst pga att instrumentet kan skadas annars. Hör gärna av dig via PM om du undrar något.

Ps. Detta är min 4 helrenovering av båt på 8 år. :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 2017-11-04 at 8:57 PM, Castwebb said:

Jag har inte lagt upp någon tråd om mitt projekt just pga det som händer i din tråd, det finns många personer som vill påpeka att man inte klarar av det och att det finns många halvfärdiga projekt. Jag känner att det trycker ner mig mer än vad det ger mig och därför vill jag inte skapa en tråd. 

Vad gäller elen så är det bara att köpa en multimeter (mätinstrument) på Claes Ohlsson eller något och då det är 12v är det likström som man mäter vid påslagen spänning. Och för att hitta vilken tråd som skall vart så använd dig av ohm men då måste det du mäter vara strömlöst pga att instrumentet kan skadas annars. Hör gärna av dig via PM om du undrar något.

Ps. Detta är min 4 helrenovering av båt på 8 år. :-)

 

Jo så är det ju. Men det är bara att sålla bort det negativa =)

För min del blir det snarare tvärtom. Blir bara mer sporrad att motbevisa de som säger att det inte går!

 

Tack för tipset. Kan hända att jag hör av mig längre fram när det börjar bli dags att installera elen. Renoverar du och säljer eller gör du det mest för skojs skull?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan, RobinArvid säger:

 

Jo så är det ju. Men det är bara att sålla bort det negativa =)

För min del blir det snarare tvärtom. Blir bara mer sporrad att motbevisa de som säger att det inte går!

 

Tack för tipset. Kan hända att jag hör av mig längre fram när det börjar bli dags att installera elen. Renoverar du och säljer eller gör du det mest för skojs skull?

Jo visst är det kul att motbevisa dem som inte har drivet och motivation att göra klart något.

Ja men visst gör så, jag skall också göra elen på min igen. Jag rev ut allt utan att markera upp allt utan bara det viktigaste så som t.ex. tändningen, varvräknare, trim å tilt och bränslegivaren. Allt annat mäter jag mig fram till.

Jag renoverar för att jag skall kunna ha njuta av att ha en säker och pålitlig båt som jag skall kunna ta med familjen i utan att det kan hända något som beror på motor, skrov eller något annat.

Sen tänkte jag väl också göra mig en vinst på projektet i långa loppet, men än så länge är det bara för eget bruk. 

Jag skall se om jag kan starta upp en tråd eller liknande och lägga in hela renoverings förloppet pga att det faktiskt finns de som är intresserade och vill komma med hjälp och idéer. 

Vad är din tanke med renoveringen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 hours ago, Castwebb said:

Jo visst är det kul att motbevisa dem som inte har drivet och motivation att göra klart något.

Ja men visst gör så, jag skall också göra elen på min igen. Jag rev ut allt utan att markera upp allt utan bara det viktigaste så som t.ex. tändningen, varvräknare, trim å tilt och bränslegivaren. Allt annat mäter jag mig fram till.

Jag renoverar för att jag skall kunna ha njuta av att ha en säker och pålitlig båt som jag skall kunna ta med familjen i utan att det kan hända något som beror på motor, skrov eller något annat.

Sen tänkte jag väl också göra mig en vinst på projektet i långa loppet, men än så länge är det bara för eget bruk. 

Jag skall se om jag kan starta upp en tråd eller liknande och lägga in hela renoverings förloppet pga att det faktiskt finns de som är intresserade och vill komma med hjälp och idéer. 

Vad är din tanke med renoveringen?

 

Tycker du ska starta upp en tråd. Låter som att man skulle kunna lära sig ett och ett annat =)

 

I och med att båten är gammal och mestadels faktiskt stått på land så var väl tanken först bara att fräscha upp den. Men ju mer jag funderade ju mer sugen blev jag på att göra i ordning den riktigt ordentligt. Både för att få en fin båt, men också en mer funktionell båt. Samt att få det lite mer anpassat efter hur man själv vill ha det. Båten kommer mestadels användas till att åka ut och "fisåka" med. Med sambo, hund och vänner.  Några spöhållare kommer åka på med då jag har svårt att hålla mig ifrån fisket när jag är på sjön =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur har det gått med projektet? Jag har nämligen en likadan båt är naturligtvis jätte nyfiken. :)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 4/24/2018 at 5:31 PM, crescent50 said:

Hur har det gått med projektet? Jag har nämligen en likadan båt är naturligtvis jätte nyfiken. :)

 

Tjena!

 

Tyvärr så blev jag av med min uppvärmda vinterförvaring så fick flytta båten till ett kallgarage. Så tyvärr har det i stort sett stått still hela vintern... Och det har inte lämpat sig att plasta och måla m.m när det varit minusgrader ute. Nu har jag dock fått in båten i ett riktigt fint och rymligt garage igen. Så hoppas kunna göra klart den under våren/sommaren. 

 

Det jag har hunnit göra är dock att åka och inhandla en "ny" motor. Blev en 25hk yamaha från -96 med tilt. Tror jag kommer passa bättre en den alldeles för stora 60hk som satt på förut.

 

Förmodligen kommer det komma lite uppdateringar här framöver nu igen så håll utkik. Ska du renovera din med?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte tänkt renovera eftersom tiden inte räcker till just nu. Men snart blir det nödvändigt att ta hand om tofterna bak.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...