goranw 0 Postad 10 Mars , 2014 På Södermalm i Stockholms stadskärna kostar det 15 kronor per timme att parkera bilen på vardagar mellan 9 och 17, övrig tid gratis. På Orust, strax intill Hällevikstrands varv kostar det 10 kronor per timme - dygnet runt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 18 Mars , 2014 Brukar det stå bilar där? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 414 Postad 18 Mars , 2014 Måste vara bättre på Tjörn då? http://www.tjornsmogen.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 18 Mars , 2014 (redigerade) 15 kr/timmen på Södermalm det var billigt. Var på ett möte på vårt Försäkringsbolag "Norska Storebrand". Min dotter - som jobbade på KTH hjälpte mig att parkera där. Kostade 90 kr för ett helt dygn. Det var nån gång i slutet av 1990-talet. Vår försäkringsmäkare från Max Matiesen i Gävle kom sent. Han hade parkerat precis utanför kontoret och trodde han knappat in för 4 timmar och det kom upp 320 kr. Han avbröt och gjorde om. Men det var rätt 80 kr/tim. 10 kr/tim kan det väl va värt på Hällevikstrand. Kommer inte ihåg vad det kostade i hamnavgift när jag sökte "nödhamn" då Edshultshall förra sommaren. Obs "nödhamn" inom citationstecken - hade fått skit i dieseltanken. och kände behov av en genomgripande rengöring. Redigerad 18 Mars , 2014 av toaen 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 18 Mars , 2014 Hur som helst. Om det parkerar många på P platser, utan att det är kö, trots att det kostar mycket så har väl P platsägaren hittat en bra balans dr han maximerar intäkt mot kvadratmeterkostnad. Helt klart skulle jag gärna äga en P plats i Stockholm, där jag kan få ut en hyra motsvarande en lyxvilla på landsbygden. Detta utan att bry mej om en massa kostnader som byggnader drar med sig. Bara asfalt.Fet affärside. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PederGbg 2 Postad 19 Mars , 2014 Det såldes nyligen en parkeringsplats på Östermalm för ca 700 000 kr? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 994 Postad 19 Mars , 2014 15:- kr/h = 11 000:- kr/månad om man parkerar på heltid! Fördelen med parkeringsavgifter är ju att det finns p-platser när man vill ha en. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 20 Mars , 2014 Inte för att jag förstår vad parkeringsavgifterna har med båtar att göra men ... ni är välkomna till Strängnäs. Här kan vi inte stava till ordet pkrsagfiv. Bara sätta upp P-skivan i fönstret, har man ingen får man en gratis i nästan varje affär eller på kommunhuset. (Stockholm kan dra sig i hampan.....) Å på många ställen behös ingen skiva ens. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 20 Mars , 2014 Jobbigt att parkera i Strängnäs om du ska segla på västkusten. Men när frågan dyker upp. I k-holm finns inte en enda betalparkering heller, mej veterligen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 994 Postad 20 Mars , 2014 Eftersom tråden är helt OT så undrar jag var man seglar i Katrineholm? Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasAn 9 Postad 20 Mars , 2014 15 kr/timmen på Södermalm det var billigt. Var på ett möte på vårt Försäkringsbolag "Norska Storebrand". Min dotter - som jobbade på KTH hjälpte mig att parkera där. Kostade 90 kr för ett helt dygn. Det var nån gång i slutet av 1990-talet. Vår försäkringsmäkare från Max Matiesen i Gävle kom sent. Han hade parkerat precis utanför kontoret och trodde han knappat in för 4 timmar och det kom upp 320 kr. Han avbröt och gjorde om. Men det var rätt 80 kr/tim. 10 kr/tim kan det väl va värt på Hällevikstrand. Kommer inte ihåg vad det kostade i hamnavgift när jag sökte "nödhamn" då Edshultshall förra sommaren. Obs "nödhamn" inom citationstecken - hade fått skit i dieseltanken. och kände behov av en genomgripande rengöring. AIMG_0643.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasAn 9 Postad 20 Mars , 2014 Appropå båtar så tror bestämt det är MS Westkust på bilden ifrån Edshultshall! Skolfartyg som jag var ute med några gånger under högstadiet. Nostalgi.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 20 Mars , 2014 Eftersom tråden är helt OT så undrar jag var man seglar i Katrineholm? Mackey Ja det undrar jag åxå! Nån som vet? Det skulle vara mycket närmare för mej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Mars , 2014 Appropå båtar så tror bestämt det är MS Westkust på bilden ifrån Edshultshall! Skolfartyg som jag var ute med några gånger under högstadiet. Nostalgi.. Du har helt rätt. Det är min båt, med den konstiga riggen som ligger alldeles akter om MS Westkust. Det hade blåst en hel del och skutan läade gott. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 21 Mars , 2014 Eftersom tråden är helt OT så undrar jag var man seglar i Katrineholm? Mackey Tja... de har en liten sjö sydost om staden å där kan man eka omkring....... Men kom ni till Srängnäs...här har ni hela "grodhavet" tillgängligt helt gratis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 21 Mars , 2014 Gratis P vid hamnen i Nyköping åxå, även för hyrbåts och andra besökare. Vore trots allt fint med lite kust i K-holm. K'nner du J Wennerberg, hade an gammal ombyggd militärträbåt förut. Nu har han blitt plastgubbe, på gamla dar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser