Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
glenn30

makrill gullmarn

Rekommendera Poster

någon som hört ifall makrillen gått in i gullmarn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hört att dom fått längere ut så dom är nog nära ska ut ikväll och prova.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ok hör gärna av dig när du vet att den gått in

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det kan du ge dig katten på.

Här ute känner nästan alla alla. Och såna rykten som om makrillen går till färdas fortare än vad makrillen kan simma. wink

Hörde för nån vecka sen att man fått makrill både på dörj och meta och att man fått den på meta ganska långt in.

Fast med ganska långt in mätt i distansminuter betyder det väl med ostkust mått mätt strax innanför Sandhamn, men inte så långt in som Kanholmsfjärden. indecision



Senast ändrad av toaen | 27 maj 2012 | 14:26

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast frågan var ju ifall man hör makrillen, högljudda firrar i så fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej man kan nog inte höra makrillarna men mågarna när det är mågedyk. wink

Ditt problem är att du inte förstår koden i vårat språk med syftnigsfel halvtaskiga stavninga och allt. Det är kanske tur att det inte stavdes precis som vi talar.surprise


(Jag har) hört att dom (andra fiskare) fått (makrill) läng(e)re ut så dom (makrillarna) är nog nära. (Jag) ska ut ikväll och prova (på att fiska makrill).

Fast ursprungstexten var solklar för mig. Rådde inte något som helst tvivel in vad som avsågs. Fast det hade  kanske inte varit lika roligt på korrekt svenska. smiley

När kommer makrillen till Stockholms skärgård  då? wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej - man kan nog inte höra makrillarna men mågarne när de är mågedyk. cheeky

Ditt problem är att du inte förstår koden i vårat språk med syftnigsfel, halvtaskiga stavninga och allt. Det är kanske tur att det inte stavdes precis som vi talar. Då hadde du ente begrebbe nôt.surprise


(Jag har) hört att dom (andra fiskare) fått (makrill) läng(e)re ut så dom (makrillarna) är nog nära. (Jag) ska ut ikväll och prova (på att fiska makrill).

Fast ursprungstexten var solklar för mig. Rådde inte något som helst tvivel in vad som avsågs. Fast det hade  kanske inte varit lika roligt på korrekt svenska. smiley

När kommer makrillen till Stockholms skärgård  då? wink

post-945-1394237093,544_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var ute en sväng igår och fiskade efter makrill utanför fiskebäckkil / Lysekil och fick inget.. :/ helt dött :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dörjade idag, helt dött utanför Björkö och även utanför Vinga och Nörr Brännö, kanske otur men inte ett hugg!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kompisens svågers pojk fick en makrill på haspelspö från land i Lyseil nu i veckan. Så nu är dom på gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Häromdagen när jag var ute med båten så dörjades det av en äldre herre mellan Rörtången och Brattön. Och precis när vi åkte förbi honom så drog han upp en makrill, så där verkar dom finnas. Vi dörjade lite också, men fick inget. Så det lär ju inte varit några mängder, men ändå... :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

fick 15 makrill i munkedal i förgår hörde att det högg mycket bättere idag. ska ut tidigt till morgonen får vi se om det ger något resultat =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

fick 90 makrill igår var bara att släppa ner och dra. var ute cirka 3 timmar roligt när det är sånt skit fiske på er alla andra som läser :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej nu behöver ni inte åka till nord Norge för att fiska stor sej. Enorma mängder stor sej har hittats utanför västra Danmark . Sejar på mellan 7-19 kg. Själv var jag med Asterix från träslövsläge i höstas och lirkade upp en super sej på 19 kg och ett flertal på över 10 kg.Skepparen Johnny sej Andersson flängde upp en 10 kg och två på 8 kg på en gång med en handlina. I juli sätter Asterix kosan mot sejvattnen igen. Kan jag behålla rekordet tro?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 inlägg, båda handlar om Idefix.. Är det du som äger båten månne?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...