Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Westfjord26

Bokat sjösättning!

Rekommendera Poster

Nu är det vår! idag öppnade Grefab i Göteborg sin internetbokning för sjösättning, så nu åker hon i plurret i Lagunen 29/4, härligt! När sjösätter ni? (Tommy, jag vet att du ligger i sjön redanlaugh)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå min båt i lagunen... Tror du isen är borta tills dess?

Annars kan jag ju boka efter dig så följer jag efter i din ränna...laugh

Jäklar vad sugen man blev nu. Får nog gå in och boka.



Senast ändrad av Hstrom | 01 mars 2011 | 11:31

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha i min redan månadsskiftet mars/april om isen är borta.
Men först måste jag hitta en plats som verkar mycket svårare att hitta detta år än tidigare år.

Vet någon en plats för en segelbåt med måtten L-10m, B-3,3m, D-1,8m så tar jag tacksamt emot förslag. Leder det till en plats erbjuder jag tippsaren 1000:-.

Hamnen ska vara runt GBG, inte längre norrut än Björlanda Kile, inte längre söderut än Kullaviks Hamn.

Tack på förhand



Senast ändrad av Slutlekt | 01 mars 2011 | 11:55

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben

Slutlekt!

Öckerö hamn har annonserat på blocket sedan 3 feb. enligt nedan.

Säsongsplats 2011
5-15 m. från 5550 kr med plats mot brygga eller långsides
Mer info. www.ockerohamn.

#

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben

Jag har blivit lovad att hämta nya båten vid Nösund efter den 15/4. Får hoppas på bra väder endera dagarna efter det. Sedan får det bli full sula hemåt för jag har nästan 33M hem till Björkö. Räknar med en medelhastighet på 5-6 knop. Lite drygt 6 timmar skall väl räcka, inkl. matrast, hoppas jag.

Lär ju få ta en matrast på Rönnängs Brygga, som är lite mindre än halvvägs. Frågan är bara när och om de har öppet då jag passerar vid 12-snåret.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blir i maj. Fasta iläggningstider i båtklubben.

Fast det passar ganska bra. Man måste ju göra i ordning den äldre damen, och då helst slippa frysa fingrarna av sig...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.
Jag har pratat med dem och för en hanse 320 vill de ha över 10 000:-.
Dels så ligger man i gästhamnen och måste flytta sig vid behov till annan plats.
De sa även att man kan bli tvungen att lyfta upp båten på land ibland. Det ingick 4 lyft tydligen, men vad kostar det efter må tro.

Verkar väldigt bökigt och fruktansvärt dyrt för en 32 fots båt.

Lite långt att åka från kullavik med men det får väl bli mitt sista alternativ.

Tack ändå.
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben

Förstår att man måste annonsera med de priserna och med de förutsättningarna. Inget som hade tilltalat mig heller. Men ha förtröstan! Kika på blocket lite då och då, för det brukar poppa upp en och annan båtplats som kan passa.

Lycka till! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men herregud, jag friskrev mig från Tommy men glömde digwink, men blir inte rollern väldigt blöt när du bottenmålar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

V14 är det bokat för den 16:e ska min födelsedag firas som den brukar på sjön.......

om isen i Henån är borta, med det tro ja.cool

//Jonas

bavaria40.dinstudio.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så fort isen släpper sitt tag i hamnen, så åker plastbaljan i.. cheeky

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ska visst byggas en hamn på Björkös insida? en god vän har fått plats där, kan kolla med henne efter kontaktuppgifter om du vill? troligen norrut vid Bovik eller norr om vid den gamla fiskodlingen. Hon har dessvärre en insats på 30.000:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I våran BK tar vi det tydligen lugnt och försiktigt .... vi har alltid sjösättning andra lördagen i maj (oavsett om isen ligger eller inte .... ) tiden just innan sjösättning när alla är nere på klubben och pysslar och man sitter och fikar, och småljuger ute på bryggan i solskenet är helt underbart ... då känner man att sommaren är på g ..... men då blir det åka av ... 36 kn till Saltis och tanka upp lite hos Ted och snackas lite skit ... jag längtar ... nästan bättre än sex .....? eller ...? Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skall gå upp i början på juni. Har inte varit upp på 3 år.

Jo visst blir rollern blöt av bottenfärg. När isen börja  ruttna kör jag så mycket det går och botten blir rengjord.

Men skall sanningen fram så står segelbåten på land i år.

 28 mars förra året, låg isen så tjock att jag inte orkade kom ut.



Senast ändrad av Lasse-L | 01 mars 2011 | 21:29

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben

Jo, det är sant att man kan kanske höra sig för trots allt. Men inga bommar är längre än 8 m och Lasse har skrivit något om att, Marinan är anpassad för båtar upp till ca 30 fot och max 6 ton,så helt säker är jag inte på att det går. Kan vara bra att ha det i åtanke!

Edit: bidde en bokstav för mycket i ordet bra.



Senast ändrad av Gobben | 01 mars 2011 | 22:25

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Om det blir den 28 mars, 16 april eller 7 juni är mig av underordnad betydelse.
Det jag helst dock vill slippa är att skära mig fram i isen med hjälp av båten.
Det har prövat andra år med annan båt. Låter så obehagligt vasst i skrovet.
Skulle också kul om sjösättningsdagen hade med sig lite sol i bagaget.

Mvh
Laand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och tack.
Men avvaktar lite med öarna tills vidare.
Känns inte så kul att behöva åka båt till båten.

Men ni ska ha stort tack.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är bara att ta det lugnt och avvakta, det dyker upp annonser ju närmare sommaren vi kommer, det gör det varje år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kunde inte låta bli att gå in på din nya båts leverantörs hemsida och titta på skapelsen, bara att gratulera till en otroligt fin båt, var på Björkö ligger du?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben

Köpte in mig på Bessekroken. Har ju inte haft båt på några år och nu när sonen min kom hem efter 2 års utlandstjänst, och ville ha tillbaka sin båt, så var det ju tur för mig att Lasse på isbolaget hade alla tillstånd klara för en ny marina. Den nya båten beställde jag den 31/4-2010, så det är ju lång leveranstid alltid. Hade jag beställt en vecka senare så hade jag fått den i augusti ungefär. Veckan efter kom det nämligen en hel drös med norrmän och beställde. En populär båt på Sörlandet som det verkar.

Båten är en modell TR, med rorskult, och jag satte dessutom in en starkare motor och fyrbladspropeller.  Min båt kommer att, som 1:a Gullholmesnipa, ha tillgång till landström. Bogpropeller också för den delen. Man måste ju kunna svänga då man backar.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trevligt! då blir vi båtgrannar! Kommer att ligga på plats 210, östra sidan om 200-bryggan. Hoppas bara dom blir klara i tid.....men det blir dom nog.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben

Va bra! Härligt vindskydd jag får då, för 209 är min plats.Vad liten världen kan vara ibland, eller hur?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanon!

Jag bokade dagen efter dig... 30/4. Skönt att ha en deadline till att bli klar med det man tänkt göra innan sjösättning....

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben

Vilken miss i mitt förra inlägg! Du liger givetvis snett över från mig, eftersom jag ligger på västsidan. Annars så  hade jag nog behövt det läskyddet som din båt hade givit, eftersom jag har det stora höga kapellet på bakre delen av min båt. Misstänker att det ger ett jäkla vindfång.

Hur kom du in på Gullholmebåtars hemsida. Dem håller ju som bäst på att göra om med nya bilder bl.a.

Pratade med Lasse i förra veckan, och han sade att säsongsavgiften var på G i slutet av Mars, så då borde ju också bryggorna bli klara i tid, kan man tycka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är så jag har uppfattat det också, för enligt Lasse så skulle jag ligga i mitten av bryggan och då borde det bli jämna nummer på östsidan och udda på västsidan, men precis lika trevligt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...