Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Flayban

Oj

Rekommendera Poster

Om jag inte missminner mig väntas det domslut nu i slutet på oktober. Det skall bli spännande att se hur det går.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske dags att omvärdera uttrycket man får vad man betalar för.

Helt OOOOOtroligt!!!!!!!angry.

 

Roger

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan inte annat än beklaga den stackars båtköparen, hoppas inte jag är lika klantig med min renovering som HR är vid tillverkning

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att detta är ett resultat av att det blev fredag. När man plastade upp skrivet, handupplagt, så blev klockan fyra och man gick helt enkelt hem, sedan när det blev måndag igen fortsatte man helt enkelt där man var. Inte vått i vått.

Alla kan råka ut för liknande arbetare, misstag o s v men det som är horribelt i hela den här historien är hur HR behandlar sin kund som betalat nästan 3 miljoner för sin båt och som nu är oanvänd. Garanti runt hörnet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, men det finns mer HR med samma problem.

Sen att skriva handupplagd och leverera sprutat skrov känns väll så där.

Detta gäller förhoppningsvis inte äldre HR båtar.

För mej så är HR.s seriösa bygge borta med vinden.

//Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var det sjukaste jag hört sedan Atlantica-soppan...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst silviasurfarn

Ägarna har en 97-sidig beskrivning av alla turerna, på slutet nämner de något om att båttidningarna inte vill skriva om detta pga rädsla för förlorade annonsintäkter.

Någon som vill kommentera ? Själv är jag inte förvånad - känner journalister som råkat ut för detta men i andra branscher - men är ändå lite bedrövad över det hela. Vem sjutton bryr sig om båttidningarnas tester mm om de inte bryr sig om att ta upp fall med tillverkare som vägrar rätta till produktionsfel ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med föregåend talare ... skulle vara mycket intressant att få en kommentar från Båtlivs och Kryssaklubbens chefredaktörer i detta forum .... dom verkar vara köpta & sålad flera gåner om ... men jag låter dom få chansen att döda denna myt med fakta ... under tiden kommer jag fundera på om jag ska förnya medlemskapet i SXK ... tål att tänka på ... när det gäller båtliv så får jag den gratis men jag skulle ännu hellre betala 500 SEK om året och få en tidning jag kan lita på ..... när det gäller HR så talar nästa 100-sidor för sig själv ..... Mats



Senast ändrad av Edestig | 21 oktober 2010 | 20:27

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båtiv är inte gratis den kostar din klubb ca 60 kr per medlem. Skippa Båtliv och sänk medlemsavgiften.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst silviasurfarn

Hittade detta på ett annat forum http://forums.cruisingworld.com/showthread.php?t=19977 avseende en HR34 från 1999 med problem med vatten i skrovet:

Magnus Rassy was not helpful. He said that all boats are wet and I should give up and go sailing. But he managed to lean on a UK yachting magazine and prevent them publishing an article.

Kan ju inte låta bli att fundera lite kring de svenska båttidningarnas täckning av den här historien...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja herregud. Det man kan säga är ju att verkligheten springer i kapp. För HR är det olyckligt det här med Internet, jag menar att tidigare hade detta runnit ut i sanden, men inte nu. Var där i somras med min båt och man kände liksom att hela luftrummet kring fabriken andades kvalitet. Nästa sommar, om jag nu kommer dit, så kommer den känslan vara borta och ersatts med mer möglig / rutten känsla. Hur kan management vara så ointelligenta att hantera kunden på detta sätt? Jag hade faktiskt tänkt köpa en båt där inom 3 år - men inte nu. Jag tror helt och fullt på köparen i detta fall. Känner att jag inte behöver en rättslig dom.

Mycket tråkigt detta, liksom som om luften gått ur en. Synd för deras anställda.... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med dig...vi har köpte ett annat märke nu, med på sikt om ca 10år när barnen tröttnat på sjölivet,  var drömmen en HR.

Men den är bortblåst nu.....:(

//Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När det gäller båttidningarnas engagemang förhåller det sig nog så, i alla fall ett fall,  att man avvaktar domen.

Det är ju ett faktum att än så länge är ju bara ena partens syn redovisad, även om det som framkommit är oroväckande, minst sagt.
Men ingen skall dömas ohörd.

Det skall bli mycket intressant att läsa domen och HR´ s argumentation.

För övrigt kan man ju  maila sin favorrittidning och tipsa om saken och säga att man förväntar sig ett reportage.
 



Senast ändrad av Eilean | 22 oktober 2010 | 10:55

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OJ är väl det minsta man kan säga? riktigt jävla dåligt av ett så välrenommerat företag som HR. 

hoppas verkligen på en positiv lösning för båtägaren. 

Själv hade man ju kokat och krävt en helt ny båt..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst silviasurfarn

Visst är det en ståndpunkt som man kan inta. Å andra sidan har det inte hindrat en del dagstidningar från att skriva om saken innan tingsrättens dom har fallit. Varför skulle just båttidningar vara så mycket försiktigare, kan man undra? Kanske för att de har mer att förlora på att skriva om det än vad dagstidningarna har...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det är väl så att båttidningar är ju rätt beroende av annonser. vilket inte dagstidningar är lika mycket. ofta är det ju så om en dagstidning går ut med något fall så är det ytterst sällan något företag som är anklagade..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det detta som är Svensk kvallitet?

Isåfall fy f.....n

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jätte bra ide Eilean. Jag tycker alla läsare här skickar ett mail till en tidning och frågar varför detta inte följs och publiseras.

Förut byggde Hr tröga och tunga båtar som jag inte fann någon seglingsglädje i. Nu har dom modernare och roligare båtar men nu kan man inte köpa en, för dom ramlar isär....

Skandal HR! Ta ert ansvar.



Senast ändrad av fenixen | 22 oktober 2010 | 21:56

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tidningen segling ägs ju utav samma koncern som MG så dom scannar ju av forumet då och då. men lägg ett mail som ovanstående kommentarer har antytt, det skadar nog inte =) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En Hallberg-Rassy är en säker investering - igår, idag och imorgon!

Enligt HR:s hemsida.. laugh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tragiskt!

Var nära att köpa en HR 20 år sedan, men redan då fanns en tendens till massproduktion. Besökte Malö efter någon vecka och skillnaden var gigantisk. Även Najad hade då bättre klass på sina båtar än HR. Nu finns 'den gamle' inte vid rodret, då skulle detta nog aldrig ha hänt. Opartiska journalister/båtpress finns inte, det är vad vi skapar i våra forum. Kom ihåg stackars Sven Lundin (Yrvind) och hans SAPA parallell. Ffa. kom ihåg hur det gick för SAPA. Undrar vad internationella pressen kommer skriva? De har ju inte riktigt så ljusblå, alternativt blå-gula ögon, som den svenska, dessutom går ju de flesta HR på export.

Snålheten bedrager visheten.

Stackars båtägaren, att vara så ensam och utlämnad. Jag förstår hans desperation men hoppas att han går vidare i livet och inte gräver ned sig i denna sörja. HR lär få betala i alla fall - på ett långt mycket dyrare sätt än de någonsin tror, det är jag säker på. Fick i veckan denna länk från en mycket seriös man, rubricerad  'Vem vågar köpa Hallberg Rassy?'

Till vår vän vill jag säga, fastän jag inte på något vis är religiös, att inom hinduismen finns ett ord för idag, ett annat ord betyder igår eller imorgon. Det är fint tycker jag.

 

Doktorn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Doktorn: Fick i veckan denna länk från en mycket seriös man, rubricerad  'Vem vågar köpa Hallberg Rassy?

Tror nog att länken försvann där..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Daniel,

länken som åsyftades är den vi kommenterar!

Lev väl

Doktorn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...