Gå till innehåll
söndag 04 januari 2026
Alf_Von_Sil

Sjöräddningssällskappet STORA klistermärke

Rekommendera Poster

De vill verkligen att man skall klistra på denna enorma lapp på styrbord. Jag vill inte ha några dekaler på min båt.

Blir det griniga om denna inte finns där den skall vara tro? Hur ser ni på denna ENORMA lapp?

Om det gick att ta bort den enkelt så vore de en sak, men dessa sitter ju som bara den. Slet som ett djur för att få bort min gamla från förra året. Och nu skall jag sätta dit med en ny. Herregud!

Hur har ni gjort?

Mvh
Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du en sån liten båt att lappen blir ENORM?

Jag ätter med glädje dit den. Del ger den ju ite reklam för SSRS,. Dels visar den att jag stöder sjöräddningen och om jag skulle behöva anlita deras tjänster är det ju det som krävs för att få hjälp utan ytterligare kostnad. Jag tycker klistermärket är alldeles utmärkt och jag tar inte bort det gamla. Klistrar bara det nya utanpå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har samma åsikt som du angående de stora dekalerna. Därför har jag bara klistrat den lilla runda dekalen på SB-sidan av masten och har den stora liggande i båten ifall den skulle behövas.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ditt kvitto att du är medlem, lättare för oss att inte ta en diskussion när vi utför medlemsservice.

/P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej

hålller med, den är alldeles för stor. Det borde vara lika lätt att se på ett mindre klistermärke för infon är inte så omfattande.

Jag brukar klippa sönder min och behåller ssrs och årtal blir en del det med men då ser jag iaf ut så de åtminstone inte behöver hämta mig på grund av det :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man putsar och polerar på sin båt för att den ska se snygg och proper ut. Jag efterlyser också ett mindre märke som visar att man stöder sjöräddningen, det nuvarande är ju stort som en ishockeypuck. Den enorma klisterdekal som visar årtal skulle jag aldrig drömma om att klistra på min båt, den får ligga i ruffen och plockas fram vid eventuellt nödläge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med toaen- lite larvigt att klaga på dekalen.

Roger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det är kul att visa SSRS lappen på båten! Sätter dem överlappande så man kan se hur länge man varit med. Det börjar bli en rad  nu. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här blev dagens I-landsproblem.

Jag sätter gärna på min på styrbordssidan trots att min båt inte är så stor (dvs lappen kan uppfattas som enorm Glad).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som framfört synpunkterna till Sällskapet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sätter med glädje på min dekal rakt på pulpeten, bara smack på.

Inga problem att ta bort den gamla när jag ska byta, värmer försikt med varmluftpistol så släpper den utan problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Larvigt? Vill man inte ha en dekal så vill man väl inte ha en dekal?

Jag har nu bestämt mig att inte sätta upp denna dekal. Vid behov och begäran så visar jag naturligtvis upp dekalen som jag sätter i loggboken ombord istället. Och visar upp den vid begäran. Där framgår det ju klart och tydligt att dekalen tillhör båten.

Yepp så får det bli. Problemet löst. / Tack för alla synpunkter

Mvh
Krisitan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...