Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Stealthman

Grilla PÅ båten

Rekommendera Poster

Du får nog kolla över den där länken... Funkar inte så bra.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hittar den tror jag, men lyckas inte heller få till länken...

Men som svar på din fråga så har jag inte sett någon sådan här, nej.

Senast ändrad av Dahla77 | 17 april 2008 | 13:52



Senast ändrad av Dahla77 | 17 april 2008 | 13:54

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

men snälla nån betala ett flera tusenlappar för en grill som man använder tre gånger per sässong. Det är nog billigara att köpa engångsgrillar, färdiggrillad kyckling  eller  den här hopfällbara för 250 pix på Biltema.

http://www.biltema.se/Archive\Product_images\26\Large\26-463_l.jpg



Senast ändrad av Marrexxx | 17 april 2008 | 21:04

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Det är inte så trevligt kanske att hålla på med en kolgrill i sitbrunnen Cool annars så har jag precis en sådan och den är kanonbra. Med gasolgrill kan man grilla hemma på rumsbordet och då med ett vatten bad under. När fettet droppar ner i badet så varken luktar det eller ryker Flört

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är bara att åka över och handla en i usa, köp ce-varianten som passar på våra små svenska gasoltuber

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

seasea säljer dessa om du får för dig att handla i Sverige

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp! Har själv grill på båten. Helt kanon. Kan användas i hamn där det är grillförbud tex

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pulpitmonterad grill med överdrag för att inte skita ner båten, snarlik den du söker finns på Plastimo. Naturligtvis koleldad.

Hoppas att det går att länka, http://www.plastimo.com/catalogue/header.php?LangID=7

 

Annars; Plastimo.com      art no 12496

Det blir nog svår att grilla korv utan att den rullar iväg om det går lite sjö....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har en Coobsgrill som inte blir varm utanpå.

Den kan man tom ställa på båten och grilla. Vi brukar ställa den på fördäck för att slippa få in grillos i båten. Eller så kan man ställa den på badbryggan.

Innan vi skaffade den hände det en gång att vi var tvugna att överge en varm grill då vinden vände och vi var tvugna att kasta loss. Skulle det hända igen kan vi bara greppa grilen och ge oss av.

 

post-2001-1394235755,4832_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo det låter bra. Vi hade en sådan som vi brukade grilla med även i sittbrun när vi låg på svaj men en dag  då vi som tur var grillade på land så bran grillen upp. Hade det hänt i sittbrunnen så...

Aldrig mer en Cobb.. Fick pengarna tillbaka efter lite hot om att visa bilder för båttidningar.

Sen tycker jag att det mer går under stek än grill.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Testade också Cobb grillen, tyvärr blir det inte grillat utan stekt kött.
Med tanke på prislappen så steker jag hellre i pannan i så fall.

/Andreas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, en biltemagrill för ett par hundringar som försätts med ett par noafästen och ett par aluminiumrör, sedan kränger de den för 1700:-  Båtägare måste vara det mest plånboksöppnande folket i världen Skrattande.

En cobb har jag haft, men som sagt, den grillar inte.  Inte ens steker enligt mitt tycke, den kokar.  Och lååååååååååångsamt går det.  Alla andra har grillat, ätit, krökat och gått och lagt sig innan min köttbit är kokt.  Nu har jag grillarnas Rolls, en Weber som jag bär iland, men man kan ju ta till sig idén om noafästen till den också.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Cool..och Biltemagrillen för 249 kronor har dessutom variabla, stängbara luft in/ut-släpp så man behöver inte ens tömma ur askan innan man packar ihop den om man inte *hinner*!

Biltema:n funkar utmärkt i lä-lägen (i land i en klippskreva), men inget vidare om det blåser lite vind (upptäckte jag när jag satte den på hytt-taket för att grilla lite korv och kvällsbrisen kom).



Senast ändrad av Gunnar_ | 07 februari 2009 | 20:48

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var ner en sväng till båtklubben idag och rotade i alla gömmor.  Och jo då, där fanns aluminiumrör, noafästen och annat, så nu snor jag idén.  Den här hamnar på båten i år.

 

post-13907-1394235774,4684_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni är medvetna om att eld i aktern på en båt är en nödsignal?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Livar upp tråden lite...

Magmagrillen är helt suverän. Köpte en 2009 och pulpitmonterade den i aktern som fast montage. Glöm inte att skaffa kapelltäckningen till den, blir ruskigt med solkatter annars när solen visar sig. Byt ut snabbfästet mot dubbla M10 låsmuttrar så blir den inte så lättstulen i gästhamnen...

Den steker definitivt inte köttet, den grillar i paritet med Webern där hemma!

Tar du av grillgallret passar det perfekt att ställa en kastrull eller en kittel på brännaren!

Vill du däremot ta med den från båten finns tillbehör även för att ställa den på land!

Kan bara rekommendera, adapter för 2 kg gasolflaska finns också så vi har fast gasolinstallation (separerad) till vår och det är alla tiders!

Ett par anektoder blev det i somras... folk gnällde när vi grillade i gästhamn eftersom det stod grillning förbjuden på bryggan...vid ett par tillfällen hämtades hamnkapten och vid samtliga tillfällen hördes kommentaren: - Det där ser ju riktigt förnuftigt ut; det är ju en godkänd gasolinstallation och inte ryker den heller, klart dom får grilla på det viset ombord, du borde skaffa en själv istället för att hämta mig och klaga! :-)

I höstas plockade vi isär den och 1 timma på diskbänken hemma i köket så var den skinande blank inuti igen, nu nerpackad inför båtens sommarsäsong, men skall snart packas upp igen (Kristus tar charterplanethelgen).

Mvh

TMC

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...