Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Stefanho

Besatt av båtköp

Rekommendera Poster

Dåså, nästan exakt ett år har gått sen jag startade den här tråden. Hoppas ni alla haft ett skönt båtår. jag har iallafall kommit ut på sjön några gånger med goda vänners båtar.

 

Men kors i taket. nu är båtköpet så gott som klart. bara lite praktiska problem som ska lösas innan papper skrivs.

 

Å där behöver jag er hjälp. IGEN.

 

Det följer ingen Vagn eller ställning med båten, så jag vet inte hur jag ska förvara båten fram till sommaren????

 

Har hört av en bekant att man kan stapla upp eu-pallar å stötta upp båten på.

 

Nån som har nå förslag hur jag ska göra??

 

Mvh

Stefan

 

Ps. Det är en albin 25:a

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis..  Och äntligen kan man väl säga.\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ />

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snickra ett par bockar själv. Är ju inte alltför svårt om man är normalbegåvad.

Annars är ju ett hett tips att köpa en begagnad vagn för några tusingar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jo det va inga problem. men inget är ju svårt om man vet hur man ska göra.

 

Det blev 4eu-pallar å 6st stöttor. ska dock dit imorgon och säkra till det lite mer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äntligen!\Laughing\

Grattis till båten, blir lagom o byta till hösten då \Wink\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tackar.

 

Nu väntar båtmässan i stockholm runt hörnet. Ska inhandlas diverse tillbehör, som inte följde med båten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha, då var båtmässan avklarad. Å inte blev det nå tillbehör köpt heller.

 

Fastnade dock för en garmin 525s.

 

 Vad tycker ni, är det värt att lägga dom extra tusenlapparna på en 525s istället för en 420s?

Det är ju trots allt inte så stora skillnader.

 

Den ska ju som sagt sitta i en Albin 25.

 

Sen har renoveringen påbörjats också. den består i nya dynor( hittar dock ingen som kan göra det billigt), storstädning, genomgång av motorn, slipning och lackning av alla trädetaljer m.m

 

Hoppas alla har det bra i vinter som har kommit. ingen snö, men fan va kallt det blev. hade ju lagt undan alla vinterkläder å var på gång att byta till sommardäck på bilen. tur att jag inte hunnit gjort det ännu.

 

Mvh

Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill först bara säga att det kommer att vara det bästa du någonsin köpt! En båt (oavsett sort) och få komma ut på havet en tidig morgon, eller en fin sommarkväll är oslagbart och ger ro för själen. Hade först en Kajak, sedan en gammal Selco för 15000:- och nu en Daycruiser. Visserligen mkt roligare men glädjen att få komma ut på havet är stor oavsett modell. Vill du kunna sova över i den får du givetvis lägga dig på den övre skalan, jag sover i båten i stort sett hela sommaren. Och då finns det mkt begagnat med ruff som många säkert kan hjälpa dig med tips om modell.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hahaha villken cool tråd det tog ju ett tag att läsa igenom en tråd som löpt ett år men som sagt jag satt fast naglad och kunde inte sluta läsa.

Men man får väll gratulera till båtköpet och tacka för en grymm tråd Stefan.

 

 

Mvh Rikard

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har själv fastnat i köpa-båt-förtrollningen. Med tunn plånbok, hus o ungar så lutar det mot en Albin 25 för mig med. Utbudet är stort och den funkar som familjebåt. Har råd att äga och köra den. Ska bara lösa inköpet :-)

Skriv gärna några fler rader i tråden om hur sommaren är / har varit med båten. Har med stort nöje läst i tråden till och från en hel del. //Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada.

 

Ja det var ju en j***a tur att sommaren regnat bort. antal soldagar här i västerås är ju lätträknade. Anledningen till min glädje, är att motorn i båten vi köpte, var kaputt.

 

Så nu blir det till att antingen ta ur den i vinter och renovera skiten ur den, eller köpa ny å slänga in. jag väntar på ett antal offerter på vad saker å ting skulle kosta.

 

På nåt konstigt sätt känner jag suget efter att ta upp båten å börja slipa å lacka, skruva å dona. I vinter ska fan båthelvetet bli i topptrim, både motor och inredning.

 

Jag hoppas att alla andra haft lite mer tur än mig vid båtköp.

 

Mvh

Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Ja du, ingen aning vad det är för fel. När man vrider på nyckeln så drar den liksom bara runt.Det är det sista lilla knycket som behövs för att hoppa igång. alla jag pratat med tror att det är nåt litet skitfel. vi har luftat systemet.Jag ska provtrycka spridarna idag. vi håller på att byta filter m.m.

 

Men vi visste om att motorn inte var i det bästa skicket när vi köpte den, så vi hade budgeterat för ett eventuellt motorbyte. Men att vi inte skulle komma en meter iår var inget vi räknat med. Shit happens Tungan

 

Mvh

Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rynkar inge roligt !!

Tror du skall kolla kompet samtidigt som du kollar spridarna - Krävs bra med komp för att dieseln skall tända, går dessutom motorn väldigt 'lätt' när du drar på starten är det nästan givet att komp saknas.

Kan isåfall bero på några olika saker:  topp-packning, Sprucket topplock, eller fodersättningar.

Hoppas att det löser sig så billigt som möjligt

//RC

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja den ligger ju i nivå med trådskaparens budget!Förvånad.

 

//df90

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...