Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Stefanho

Besatt av båtköp

Rekommendera Poster


Har nåt riktigt skumt fel på min jobbdator. Kan inte påverka det, men Alla inlägg jag skriver på MG försvinner bara när jag postar dem.

 Vet ej vad detta beror på... Men jag lovar att skärpa mig, så att du kan leva tryggt och slippa se tomma rutor. Förstår att detta upplevts som lite kämpigt av dig.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga problem. Jag överlever.14.gif\

Vet du att du kan radera dina egna inlägg?

Det var snarare det jag menade att om man ser att det blir kajko så raderar man skiten så andra slipper se den.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kunde inte ens radera mina egna inlägg från jobbdatorn, men nu när det är helg kan man sopa igen spåren på hemmadatorn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej det har inte blivit nån båt än.

 

Men har kanske kanske en på G. blivit mailad några bilder idag. dock mycket jobb inuti.

 

Nån som vet nåt om fukt I båtar. tänkte på om det kanske läcker in vid nåt fönster som inte varit riktigt tätt. hur svårt är det å fixa isåfall??

Vad ska man titta efter

 

Så länge det är sliten inredning gör inte så mycket. sånt kan jag alltid hålla på å fixa med, men fukt å skit är jag allergisk mot. fick reda på att jag var tvungen att riva upp hela köksgolvet i nya lägenheten DAGEN innan jag skulle flytta in. så fort någon nämner fuktskada så springer jag smiley-tongue-out.gif\

 

Men alla tips å trix tas gladeligen emot.

 

Mvh

stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du är osäker så kan du ju alltid hyra en fuktmätare, eller anlita en besiktningsman inför ett eventuellt köp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Att du åker på och lista om något fönster som läcker är väl normalt gummi torkar med åren. inget större jobb. ny traktorlist är billig någon tia per meter. ang fukt så är det lurigare att upptäcka i plast och träbåtar där det kan finnas i skrovet, vid alumnium räcker nog din näsa till för att bedömma om inredningen är möglig, i plastbåtar kan lukten av styrenet i plasten kamuflera det samma med celulosa lukten i en träbåt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Nej men jag såg det nu, har varit lite på annat forum där inte båtar existerar.  Karskronabåten är identisk med den som ligger på vägen till marieholm och varit ommålad ljusblå den är till salu.  Finns vissa fördelar med att sitta samlad med familjen och köra från soffan,samt att vid övernatning blir hela båten sovrum.  Nackdelen att ej ha stor styrhytt med rejältakhöjd och mer än ståhöjd vid köket. står jag på köks-styrhyttsgolvet så ser jag inte ut genom förarutan takhöjden är nog minst 220cm och båten blir väldigt luftig. vanliga 5 så får du ju fälla upp taket för att slippa gå som ett troll i båten

 

Här är bild på 5 som ligger här och du saer var du sitter och kör ratt och panel sticker upp bakom bordet på bilden. kolla även i brochyren så ser du bättre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

skulle du kunna precisera lite vart den båten i marieholm ligger? eller vart marieholm ligger för det första?

 

ska åka ner till tyskland i slutet av februari och passerar då jönköping.är det i närheten där??

 

Inte så strålande på geografi smiley-tongue-out.gif\

 

Mvh

stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Slängde in en bild önskan på dösnacket så du får lite mer att tänka på.9.gif\

 

Är du ute och far i smålandskrokarna så knalla in i min båt och sätt dig och fundera, det är alltid lättare att känna om det känns rätt när du sitter och funderar på plats så att säga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det låter som om ni har nån sorts förkärlek till monster

nere jönköpings-trakten smiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst


De kopierades här i trakterna närmare bestämt i markaryd och enl sägnen så ska de ha byggts mer söder ut enl Vi Båtägare: Fulare kan det inte bli. Inte ens om man verkligen försöker. AB Aluminium-båtar i Rockneby skapade under slutet av sextiotalet det fulländade monstret. Under pseudonymen Husvagnsbåten gjordes tappra försök att sälja denna konstruktion. Lätt, billig och lång livslängd var några av säljargumenten i de taffliga annonserna. Inte då, men idag hade återvinningsbar varit ett alternativ.   Sen gjordes kabe i tenhult troligen 3 ex.

 

Alla är nog designade efter seacampers och Hobo kolla usa sidorna så ser du:

 

 http://groups.yahoo.com/group/SeaCampers/

 

http://groups.yahoo.com/group/Classictrailerablehouseboats/

 


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du sett den här?? Den ligger ju i din prisklass!!

http://www.blocket.se/vi/10737225.htm?ca=4_s

Ifs. en bensinare men dom drar ju inte mycket dom heller..

 

 

Men du kolla här!! Denna måste du bara vara med å hugga på dom står ju i 120-140tusen i vanliga fall!!!

Skyndaskyndafynda... Den karln kommer ju att bli sönder ringd!!

http://www.blocket.se/vi/10735831.htm?ca=4_s 

 

Lycka till!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo jag har kollat lite på snipa, men är fortfarande osäker på vad jag vill ha smiley-laughing.gif\ Är som sagt flear gånger tidigare inne på en abal. Så gräsligt ful båt men otroligt cool.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

kolla din mejl ett bra tips finns där.

 

Du undrade tidigare hur lättplande dessa båtar är. hittade denna bilden som någon tagit. på vatten skjutet från motorn så ser du att från stillastående hoppar de direkt upp i plan på en båtlängd. men det är inget att rekomendera att göra ofta har du gäster i båten som inte är beredda så blir det mycket blåmärken, och vid sådan buskörning så frestas aktern våldsamt.

post-15930-1394234909,2869_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

min gamla dator har brakat ihop så jag blev tvungen att köpa ny idag.

 

Köpte en bärbar. Min kompis sa att man kan koppla in gps till den å lägga in sjökort å använda dator istället för att köpa en dyr vanlig gps. så jag slog två flugor i en smäll.

 

Tyvärr så försvann alla min bilder jag fått av dig nikitalord, men jag söker vidare på nätet efter fler bilder smiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Även om din gamla dator packar ihop försvinner inte bilderna, inget försvinner varken mejl eller kontonummer, banköverföringar, besökta sidor mm om du inte hugger hårdisken i bitar allt du har gjort finns där och är kvar tilloch med om då så formaterarden hundratals gånger. enda sättet att döda dator innan den hamnar på tippen är att skriva nollor på hela disken, annars om någon klåfingrig som jag tex hitta den så öppnar jag den kanske bara av nyfikenhet eller tidsfördriv och med hjälp av en annan dator och några komandon är den helt återställd, samma gäller usb minnen och allt annat du kan lagra info på.  Har för  övrigt slutat vara nyfiken efter jag öppnade en disk från en riktigt sjuk männska, hade mardrömmar i en vecka efteråt och övervägde starkt att lämna den till polisen. 

 

Släng aldrig en hårdisk, köp aldrig en beg hårdisk, du får tidigare ägares mörka sidor på köpet och rätt vad det är såknackar store bror på dörren och då blir man skyldig till allt som kan plockas fram ur en disk.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen fara här.  har ställt ner den i källaren tillsammans med alla min andra gamla datorer. Bra-att-ha-datorer till ungarna som det inte spelar nån roll om dom råkar välta dom i golvet 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Klokt gjort, är du riktigt pillig så kan du få tips hur du tar dig in i diskar mm men eftersom denna kunskap lätt kan omsättas i verksamhet utanför lagens råmärken så är det inget man får uppmana till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Den var coolare än min Badanka

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem, förutom en finländare, kan uppfinna en jätteanka med inbyggd bastu? The world is a sick place... 2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jorå. Sakta men säkert fortsätter sökandet efter MIN båt.

Varit i kontakt med några säljare, men inget som jag riktigt fastnat för ännu.

 

Dock står jag å väljer mellan att gå på lärarledda kurser el. distanskurs för förarintyget.några tips där nån?

 

Har många bollar i luften just nu.planerar bröllop,pappaledig på veckorna,jobbar på helgerna och så båten.

 

tror jag har varit inne på varenda tillbehörsbutik på nätet.är en riktig prylgalning å pryl verkar det finnas till oändlighet för båtar.

 

Ha en bra dag allesammans

stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Nikita,
 
Ursäkta att svaret dröjt men....här kommer det iallafall. Jag har förråd på ena sidan enbart. Kul att Ni tyckte den var fin....den är ännu finare idag kan jag lova med omklädda dynor och förbättrad fanér.. :-)
MVH
 
Litsegard 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...