Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Tradewind

Socialdemokrater=Båtskatt

Rekommendera Poster

Ok, ni har övertygat mig, endast genom massiva skattehöjningar kan vi garantera jobb och välstånd i detta land.

 

Jag försökte starta en egen företag samtidigt som jag hade mitt vanliga jobb kvar (vågade inte säga upp mig innan det nya snurrade).

 

Drog in 25.000 i månaden under starten.

 

Så här blev det

 

Pengar in                     25000

moms 20%                      5000

arbetsgivaravgift 32.5%       6500

Löneskatt 52%                 7020

 

Kvar i handen                 6480 dvs 75% gick i skatt.     

 

Jag gav upp, fan slita ut sig totalt och jobba dubbelt och så går 75% i skatt, jag lade ned.

 

Men jag tror er, hade vi bara dragit upp skatten till sådär 85% 95% så hade det nog gått jättebra för mig och det hade blitt massor med nya jobb.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så man måste alltså betala arbetsgivar avgift även om man är ensam företagare alltså??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, men en egenavgift som innhåller pensionsavgift, sjukförsäkring mm vad jag förstår.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aj aj aj för fasen. Vad menar du med att jobba nu innan det är dags för pension 13.gif\ ?????

Tror du på 10.gif\ också.

 

 

Sanningen är den att du får ingen pension för vad har alla pensionspengar tagit vägen som har jobbats ihop här i landet?

Vart har alla pengar tagit vägen som skattebetalare har betalt in i skatt för sjukvård ?

Jo dom får fel bidragstagare både Svenska och invandrare som går med tummen i häcken.

På tal om invandrare, vem försörjer dom ?.

Bara ställer frågan, då jag själv vet att det finns massor som inget gör, men åker flotta bilar.

Med andra ord bara glider runt.

Sedan finns det invandrare som jobbar häcken av sig och är med och betalar för glidarna.

En svensk pensionär hahaha, är skrattretande för här kommer invandrare med mormor och morfar och farmor och farfar och alla ska ha pension, fast dom inte har bidragit in ett rött öre.

 

Ingen ide att någon hoppar på mig och kallar mig för rasist, då jag inte är det och ordet rasist är jag så in i helvete trött på för man kan ju inte säga ett enda ord, förrän någon piper om rasist. Fan det har ju blivit en fluga att pipa och skrika.

 

Ta det som ni vill.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ålderspensionsavgift  10,21%

Efterlevandepension 1,70%

Sjukförsäkringsavgift 8,64%

Arbetsskadeavgift  0,68%

Föräldraförsäkring 2,20%

Arbetsmarknadsavgift  4,45%

Löneavgift 4,40%

Summa 32,28%

Arbetsgivaravgift eller egenavgift. ALLA måste betala, är du egenföretagare betalar du in själv, är du anställd så dras det av din lön innan du hinner se det på lönebesketed.

 

Summa summarum, det slutade med 75% skatt för mig.

 

Jag tror i alla fall att det är inte alla jobb/affärsmöjligheter som klarar av 75% i skattetryck.

 

Så vad händer då, antingen lönar det sig inte som för mig och jag gav upp och det blev inga nya jobb av det.

 

Eller så jobbar folk svart och stoppar alla 25.000 i egen ficka istället för drygt 6.000

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bara att hoppas att du aldrig råker i livsfara och vill ha hjälp av din granne. Risken finns ju att grannen då säger att Nej, gå du tillbaka till inbrottstjuven, jag vill inte att du tär på mitt hus.

Jag tror nog dom flesta som flyr sina länder på grund av förtryck skulle vilja bo kvar i sitt hemland om dom kunde.

Dessutom är många av dom du kallar invandrare människor födda i sverige, men med mörk hudfärg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är du bra enfaldig.

Vi ska inte göra denna tråd till någon rasistiskt eller att man kan tolka den fel.

Jag har en granne från Irak och som jobbar och sliter.

Blev nu inbjuden på fm. till en från Iran till dennes hem.

 

Vi tittade på kostnader här på tråden och skatter.

Vad tror du dom går till ?

Flyr från sitt land? jovisst men hur många kommer inte vällandes in som anhörig och sen inte gör ett skit.

Finns redan nu länder som stoppar anhöriginvandring och varför tror du att dom gör det?

Vet du det ?

Jag ska säga dig att jag har på fötterna för det jag nämner här har bakgrund och det vill inte säga lite.

På tal om anhöriginvandring så finns det en stor familj i staden där jag bor och det verkar vara en hel by för dom kommer från samma trakt och dom gör inte ett skapandes dugg.

En av dom säger (på Svenskakursen) till en annan invandrare med filippinskt ursprung jag har aldrig jobbat i hela mitt liv och ska inte göra det heller.

Hur tolkar du det då? Bara undrar.

Sedan vi svenskar som har jobbat och betalt skatt i hela vårt liv, vad får vi? Jo en spark i röven rent ut sagt för vi blir satta på undantag då vi i regel får sämre bidrag än invandrare, vilket många gånger är bevisat (pensionärer och sjuka). 

Vi Svenskar är hela tiden utsatta för indragningar och besparingar och då är det dom svaga grupperna i samhället som får lida och varför tror du?

Jag ska hjälpa dig med svaret: Pensionärer och sjuka, har inget, eller lite att komma med, men under valet så ber politikerna om deras röster för att sedan helt enkelt skita i dom.

Sjuka som är friska ? Nu undrar du säkert vad jag menar och jag säger också för sjuka för att arbeta.

Hittar inte artikeln i Aftonbladet som var på två helsidor där Försäkringskassan med kvackares hjälp dömmer ut hur sjuka människor som helst och säger att dom kan skaffa sig ett annat arbete.

Andra sidan i tidningen så står det att Arbetsförmedlingen säger att dom är för sjuka för att kunna jobba.

Allt detta för indragningar och besparningar.

Kvackare i det här fallet är penninggalna så kallade läkare som är inhyrada av F-Kassa och som har ett ordinarie jobb, men extraknäcker på F-kassan.

Dessa kvackare sitter någonstanns och läser en rapport och sedan så spelar det ingen roll hur sjuk människan är för i deras ögon är denne frisk och är inte denne frisk, så får dom inget arvode. 

Gynnekologer bedömmer knäskador.(Finns bevis i levande form). 

Psykläkare bedömmer ryggar. (Finns bevis i levande form samt papper).

Och till saken hör att ingen av läkarna om vi får kalla dom så har någonsin mött patienten och hur djupt en del kan sjunka för några kronor är mig obegripligt.

En sak ska jag säga dig och jag vill inte att vi ska vara eller bli ovänner, men skaffa dig mer information om saker och ting.

Kom gärna och hälsa på, så kan jag visa dig dörren som är tapetserad från ovan till längst ner med utlänska namn och alla manliga.

Märk väl att det är en etta jag talar om och där kan i rimlighetens namn inte bo ett 30 tal individer.

Analyserar du dörrens utseende så förstår du varför den ser ut som den gör. Lite mer hjälp på traven är att alla som bor där, inte bor där utan är skillda och varför tror du att alla skriver sig där, när dom fortfarande bor ihop med tanten.

Eller är det fel med Afrikanen som var skriven (Karlstad tror jag. Kommer ej ihåg men finns i Gp).

Anmält sin Volvo stulen och bodde hemma i Afrika.

Körde sin bil i Afrika som var stulen här i Sverige.

Åkte med jämna mellanrum till Sverige för att hämta sina bidrag.

Ska jag hålla på mer?

Tror du mig inte, så gå ut i verkliga livet, för där är jag.

Både i gräddan och på det nedersta steget.

 

Mvh / Orven 

 

Och det sista som är det trista. Vi kan inte ta hand om våra egna i vårt eget land.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om vi ska ventilera detta mer så är det bättre att hoppa ett steg ner och ta dösnack för där är mer fritt att ventilera saker och ting.

 

 

21.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Du vet lika väl som jag att du kan hitta lika många fall bland svenskar som missbrukar systemet, men det väljer du att bortse från. Alla svenskar betalar skatt och jobbar aldrig svart och är helärliga... Med ditt sätt att argumentera så skulle jag kunna säga att alla rödhåriga är kriminella eftersom jag såg 2 rödhåriga sno en cykel...

Jag lägger ned den här diskussionen nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en rödhårig morsa så jag tror dig.

Hon har snott mig ända in på skinnet från den dag jag föddes och när kärrinfan dör och om hon gör det före mig, så kommer jag inte på nån begravningen.

 

Mvh / Orven

 

Jo det här också för du har nog inte läst allt som jag skrev här ovan i tråden. Kopierade och la in från tidigare.

 

Jo dom får fel bidragstagare både Svenska och invandrare som går med tummen i häcken.

På tal om invandrare, vem försörjer dom ?.

Bara ställer frågan, då jag själv vet att det finns massor som inget gör, men åker flotta bilar.

Med andra ord bara glider runt.

Sedan finns det invandrare som jobbar häcken av sig och är med och betalar för glidarna.

 

Nu kan vi skiljas som vänner och lägga ner diskussionen.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Ni som röstade rött behöver inte vara oroliga. Så här direkt efter valet är klart tycker jag det känns som Alliansen är rena kommunistgruppen.

 

Varför ska man tex gå in och detaljstyra vad jag ska göra med mina pengar. Rena kommunistfasonerna, låt mej själv få betsämma.

 

Nu med idiotförslaget med halva priset/skatten på hushållnära tjänster. Om jag har 1000 kr så ska väl jag kunna välja om jag ska städa eller laga bilen eller lämna bort något.

 

Nu tvingar man mig att laga båten själv men låta någon annan städa. Var för inte sänka skatten 25% på båda så får alla sjäva välja istället för att sänka 50 på bara det ena.

 

Nu kommer det ju att krävas nya myndighter och ett Gestapo som far runt och kolla hemma hos folk, det blir ju tex helt olika skatt på att damma tapeter ocg att byta tapeter. Alla byggare och bilmekare kommer att kalla sig städare och tvättare och däremd halvera skatten.   

 

Vad innebär detta för varv och båtfirmor, ny prislista båtupplägning 1 kr / båststädning 1000 kr. Obs måste köpas tillsammans 


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ligger något i vad du säger och det spelar ingen roll om att det har blivit blått, för det är ändå rött och tidigare sosseregering var, eller är blå.

En hellsikes soppa och eländets elände skulle bort, för det behövs nytt blod för det gamla som sitter där är surt.

 

Mvh / Orven

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet är inte skatterna de är bara ett symptom på felaktig skötsel av landet.

 

Med lägre kostnader (givetvis till rätt servicenivå) så kan skatterna sänkas och då överallt.

 

Sänkt skatt på städning gynnar bara höginkomsttagare vilka egentligen ändå har råd med en städfirma.

 

Ensamstående med barn som verkligen hade behövt lite hjälp t.ex. med städning har ändå inte råd med sådant.

 

Trams i stället för en riktig lösning.

 

mvh Roland

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har städerska och är INTE höginkomsttagare.

Jag ser gärna sänkt skatt på hushållsnära tjänster.

// Reine

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte skattesänkningen i sig som är problemet, Problemet är när man ska sänka bara vissa skatter. Tänk lite längre än till din städerska. Fundera på vad hussållsnära innebär. Tex:

 

Tvätta golv = låg skatt.

Slipa golv =  hög skatt

Bona golv är det hög eller låg skatt.

 

Damma tapet = låg skatt

Byta tapet = hög skatt

 

Städa = låg skatt

Byggstäd ??? Är det låg eller hög skatt ???

 

Det kommer att behövas 10.000-tals nya skatteadminstrartörer som skriver hyllmetarar med regler, en ny myndighet (så klart) och skettepoliser hemma hos dig som kolla att hon har en damtrasa i handen och inte ett slipapper. 

 

Så i slutända så får du betala mer för all adminstration i alla fall.

 

Fatta vilket skattefusk det blir, alla kommer kalla sig hushållsnära.

 

Nej sänk skatten lite rakt över istället.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

alliansen pratar mycket om valfriheten valfriheten va e de

för jäkla valfrihet.

varför ska jag med mina inbetalda skattepengar suventionera din

städning?

ja det e ju en jäkla valfihet?

en annan sak, rätten att rå om sin egen bostad ( som räbban från robertsfors tjatar om) rätten att rå om sin egen bostad.

va fan menas med det??? 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var lugna alla röda, Alliansen är rödare än rött. Titta nu.

 

- Trängselskatten permanentas

- Avgift till a-kassan ska upp

- Mera skatt då hem-pc försvinner

- Dyrare försäkringar

 

Alltså ska mera pengar dras in till alla alla system (offentilga och privata)

 

Inga skatter sänks.

 

Målet är att vi ska ha världens högsta skatter och på samma gång ha väldens högsta avgifter. Så vänstervridna hade inte ens S V lyckats vara.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tur att alla trådar som t.ex den här som handlar om båtar och båtliv är kvar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det mycket bättre.... 10.gif\ En samling myglare ska styra istället....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ny skatt på bilförsäkringen, Höjd a-kasseavgift, höjd ....

 

 

Blev ni blåsta ni som gick på det där med sänkta skatter?

 

 

För mig spelar det ingen roll om de som styr är röda eller blå bara det ger ett bättre land med friskare människor och där vi känner att livet är meningsfullt.

 

 

mvh Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ  skrev jag i mina rader att Moderaterna skulle vara den bästa kandidaten då???? Nääää tror inte d.. Finns ju faktiskt många fler partier att rösta på.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte alls, detta var högst väntat.

 

I Sverige finns 7 VÄNSTERPARTIER vid namn V, S, C, Kd, Fp, M. I ett land med alla skatte och bidragsberoenden finns inte utrymme för något parti som knystar om skattesänkning när det kommer till verkligheten och man sitter vid makten.

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mer skatter och avgifter.... Trodde i min enfald att högerblocket skulle sänka skatterna......och... Hehe nu är det säkert många som känner sig lurade. Allt som är bra för överklassen är dåligt för dig!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej mina vänner.. själv är jag kanske inte helt nöjd med allt här i tillvaron. Även om jag kanske anser att valet gick i min favör.

 

Vad jag däremot skulle önska är att ni mina vänner skulle lösa ett medlemskap(i förekommande fall) och på detta vis bli mer delaktiga i det parti som vann era sympatier i det senaste valet.

 

Tjära Hälsningar Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Antagligen så brinner serven upp, eller så stängs den här tråden.... fimpas alltså. Här har varit ett jäkla dragande fram och tillbaka in och ut i politiken och från början var det båtskatt som gled över till bränsle och så vidare. Jag har tidigare nämnt att jag började med en insändare... ja en sån där fakta och gnällspallt och dom som läste sa att jag skulle göra den i bokform.

Hämtade lite av mina anteckningar som ej är rättade. Ej heller formuleringar är översedda.

Hoppas att ni står ut.

Här står om tankarna med smutsig diesel och andra idiotier och om det blir någon skillnad på nuvarande regering och den som fick gå, återstår att se. Men redan nu så kan vi konstatera att så är inte fallet.

 

Håll tillgodo.

Rösta vad är det till för ?.

Alla måste rösta basunerar politikerna strax innan valen.

Det är en plickt att rösta m.m.

Men i verkligheten så skiter många i att rösta och dit hör också blankrösterna och själv har jag röstat blankt dom sista tjugofem åren.

Röstade en gång på Ny Demokrati och tänkte att nu djävlar blir det ordning och reda, men inte fan blev det något av det partiet.

”Synd Ian du hade friska tag och sa sanna saker om mycket”.

Åter till röstningen så anseer jag att det för dagen inte finns något rakryggat och ärligt parti att att rösta på.

Det är bättre att blankrösta som jag gör, än att rösta på ett parti för röstandets skull.

Mäniskor över lag tycker detsamma som jag, men har den förklaringen när man konfrenterar dom ”att man måste ju rösta och man tar det som ligger närmast sin egen tro fast man vet att det är inte mycket som är sannt av det som lovas”.

Jag tycker synd om folk som är vankelmodiga.

Sedan är det många som röstar på ett parti för att deras föräldrar gjorde det.

”Oj oj en del har framtidsvisioner”.

 

Det skulle gå åt en hel bok, att beskriva olika partier och deras personlighet men i den här boken ska vi skumma på ytan.

Om vi tar det enkelt så kan vi börja med miljöpartiet.

 

Det är inget fel att det finns ett parti som värnar om miljön och med tanke på alla onödiga och livsfarliga utsläpp som görs, så är just denna tanke god nog att försöka stoppa detta.

Men att planera något och sedan göra något radikalt av det verkar vara helt främmande, eller för partiet väldigt svårt.

Vi tar det här med avgasutsläpp till att börja med.

Ex. här kör långtradare på långtradar i skyttetrafik från utlandet och spyr ut avgaser, som inte är av denna värd och dom har oftast dålig diesel som tankas utomlands.

Har ni på Miljöpartiet tänkt på detta, eller har ni suttit och kontrollerat  trafiken, t.e.x vid E6 genom Skåne - Halland och Bohuslän.

Svaret är förmodligen NEJ, för då hade ni tagit i detta och försökt att stävja dessa elaka utsläpp. Men det är ju klart, att detta genererar inga pengar till stadskassan.  

Det skulle vara roligt med en statestik, om och hur mycket dåliga avgaser som släpps ut via dålig diesel av långtradare som tankats med undermånlig och billig olja utomlands .

Vad mig veterligen, så har jag inte hört ett ord från er om dessa utsläpp.

Påhopp på oss Svenssons kan ni göra i form av att höja bilskatten på dom som har investerat i en liten dieselbil och som knallar runt på en halv liter milen.

Höja på detta viset för att få in mer pengar till stadskassan är vad er miljöpropaganda bygger på. Och att det är lätt att mjölka Svensson har ni också kommit på för Svensson är dum i huvudet, som inte protesterar.

Ändå Miljöpartiet så har vi den renaste Dieseln i hela värden enl. Svenska utsagor.

Ta ett tag i alla uttjänta bensifordon dom rulla runt, i Sverige med utslitna motorer som drar olja och formligen spyr ut det tillsammans halvbränt bränsle.

Ställ er bakom, eller vid sidan av ett sådand fordon och försök att andas, så kommer ni till verkligheten.

Undrar vad en långtradare från kontinenten till Norge spyr ut i det här landet i form av orena avgaser och samtidigt så undrar man vad en liten Golf diesel spyr ut i form av värdens renaste bränsle.

Låt oss säga att det är några hundra tradare som far upp och ner på E6 dagligen och som har dåligt bränsle och att man skulle räkna på daglig dos av dessa.

Vilken skrämmande siffra får vi ?

Med min lille diesel och med vårt bränsle så fick jag köra dygnet runt i flera år, för att komma upp i samma kvot som en långtradare släpper ut på en resa. (jag och överlämnar det till någon som kan räkna på det).

Med denna jämförelse och sunt förnuft så måste jag påpeka att Miljöpartiet bara är ute efter pengar till stadskassan och inte för att värna om miljön, för hade dom varit det så hade dom förbjudit dessa transporter med orent drivmedel och konsentrerat sig på järnvägsfrakter och dyl.

Inlägg efter valet 2006. Straffskattepartiet straffade sig själva. 

Sedan detta med Torskfisket.

Presis som barn ”detta vill vi ha genomfört med omedelbar verkan” annars grinar vi.

Vad fan är detta ?. Bästa Miljöpartister man måste planera och lägga upp en plan och som ni agerar så är det panik på dagen och så med det mesta ni arangerar er i.

Har ni inte tänkt den möjligheten att sondera terängen och dra ner på fiskekvoter och tider för att se utvecklingen av en nerdragning samt att få länder andra länder att agera sig i saken.

Dålig planering från er sida, eller ingen planering alls, utan bara pang på rödbetan visar att det inte finns någon tanke på att det finns mäniskor som har sattsat allt dom äger och har i fisket samt att dom kanske är skuldtunga.

Dessa fiskare kan inte ha haft det roligt under den tid som ni ställde era krav och att man samtidigt via media får veta att någon kompensation från regeringens sida knappast är möjlig.

Om man hade tänkt igenom och planerat en sådan här auktion så hade kanske många fiskare en längre tid på sig att sadla om och ev kunna ordna upp sin framtid med skulder och arbete.

Detta är en liten del av vad jag tycker är fel och då ska ni veta att jag värnar själv om vår miljö och tycker att många gånger så har ni rätt i ert arbete, men agerar fel utav helvete. 

Felet är att ni hoppar på fel saker och gör det på ett sätt som många gånger inte slår väl ut och inte är genomförbart över en natt.

Övriga partier ska ha en känga dom också, men det får man skriva en särskilld bok för den blir stor utav helvete kan jag garantera. 

 

Jo det är klart att moderaterna ska ha på käften och det är när det gäller demokrati och att, eller om man får utatla sig.

När deras kandidat utalade sig personligen i Blekinge, så ska han uteslutas.

Alltså är alla marionettfigurer i det här landet, om dom inte hör till gräddan av toppen och vad jag inte förstår, är dom som stiftar ”att så får du inte säga och att så får du inte göra”.

Jag tycker att ni ska komma ner till verkligheten och vara rakryggade för en gång skull.

Man ska inte ta och förnedra folk, men jag måste fråga vad är ni för mesar egentligen i politiken som inte vågar säga er mening i allt och då menar jag allt.

Jag säger som dom flesta svenskar om er ”jävla vasar”.= samma som fjantar.

Som sagt var vad fan röstar man på och varför ?. 

Kap. 5  Lämmeltåget. 

Jag är ingen rasist men jag är realist och jordnära och tycker att man inte importera en massa olika folkgrupper som inget gör, utan bara ligger samhället till last.och som inte gagnar landet.

För många olika grupper skapar etniska problem.

Ska nämna det en gång till, att jag inte är rasist eller främlingsfientlig men jag kan ta mej fan inte hålla käften längre.

Dom som styr vårt land, hur tänker dom egentligen? eller vad tänker dom med.

Vårt land i dag invaderas av utlänningar och som många gånger köper sig hit för att få det bättre och på ett sätt, så förstår jag dom.

Dom som är i stort behov av att komma hit har inte råd med att köpa denna resa till klondykelandet.

En fråga som jag ställer mig.”hur mycket kan vi ta emot ? och hur mycket orkar gemene man betala”.?

Som sagt jag är ingen rasist och känner många bra utlänningar som jobbar och sköter sig och tycker detsamma som jag och undrar hur det ska sluta.

Med den politiken Sverige har, så tar det aldrig slut, då telegrafen trummar på att i Sverige får man uppehållstillstånd och allt betalt och lite till.

Hur fan är våra politiker funtade egentligen och hur länge tror dom att folk finner sig i denna invandring som dom får betala, många gånger i onödan då dom är medvetna om att sånna som är i behov av hjälp och skydd, inte kan ta sig hit.

 

Nu kommer det mest kriminella element, som vi ska härbergera och som åker runt i landet och gör brott och ibland med dödlig utgång.

Om man vänder på det hela, så hade inte vi i Sverige fått komma som Egyptens gräshoppor och vandra in i deras länder och ställa till jäkelskap utan vi hade blivit nackade på direkten.

Vår regering om många runt densamme har inte mycket att tänka med då dom bara låter invandringen fortsätta utan stopp.

Brotten ökar i takt med att vi tar in vad som hellst.

Krimilateten har ökat i takt med invandrarna och vi Svenskar drar i samband med detta alla invandrare över en och samma kam.

Men det är regeringens fel som inte kan stävja denna sorts invandrare utan tar emot vad skit som hellst.

Regeringen kan inte säga att så är inte fallet, för alla länder som har tagit emot s.k. flycktingar har samma problem och det finns grannländer som ska lägga som förslag om direktutvisning av personer som har en brottslig benägenhet.

I det fallet så vore det bra om förslaget vidgades med att hela familjen får åka tillbaka.

Detta mina damer och herrar innebär att brott förebyggs då det påverkar hela familjen och att familjen själva kan sålla bort rötäggen.

En sak som pekar på att dom mesta brott begås av invandrare är att det är dom som figurerar mest i TV3 och dess program Efterlyst (TV 3).

”Efter denna kommentar så kommer nog regeringen att tysta ner och belägga programet med munkavel”.

Alltid är det någon som kommer att gnälla om detta i stället för att ta itu med landets problem.

Det är ju klart att den dagen kommer då Svensken reser sig och kastar av sig oket och den dagen får alla mähä förmodligen bråttom med att skylla på varandra och låta som lallande idioter.(vilka några är i dag. Ingen nämnd eller glömd ).

Sedan är det inte bra att ta in så mycket olika kulturer på några år då detta ger alla möjliga krockar.

Invandrarna bosätter sig i en viss stadsdel, där det blir överhopat av dom, samt att vissa storstäder får dra på problemen och kostnaderna.

Jag förstår kommuner som inte vill ha mer invandrare och att deras innevånare inte har ekonomisk möjlighet att ta hand om dem.

Verkligen synd att det ska fortgå med inkompetenta politiker från år till år och stackars dom invandrare som kom i början och som har etablerat sig i samhället.

Senaste nu är att köra flyktingarna ( invandrarna )  till Norrland och belasta kommuner som knappt klarar sig och som folk flyttar ifrån p.g.a att det inte finns några arbeten att uppbringa och man an kan fråga sig vad dom ska göra där uppe och vad dom ska syssla med.

Ska dom gå där en tid och lyfta bidrag och slå ihjäl mygg? för att sedan sticka söderut till tätorterna som till slut kommer att bli jättegetton.

Förstår inte logiken att sätta dom i Norrland, då det blir en merkostnad med frakter ang. mat m.m.

Kortsiktigt så kommer byns affär blomstra upp för skattebetalarnas pengar för att sedan återgå till den lilla affär som den var innan.

Ytterligare en kortsiktig tanke, som allt det övriga våra folkvalda företar sig.

Fan det finns ingen logik i Svenska Statens agerande.

Är dom ute efter en gloria i form om ”fan vad vi är bra” eller ?.

Man skulle nästan tro att dom i vår regering har procent på denna massinvandring, då den aldrig upphör och att det inte finns någon klarsynt som kan förklara för dom att det går åt helvete med allt och alla.

 

Vad har Mona Sahlin för att hon visar upp en grinig atityd i TV mot Göran Johansson när denne hade gått ut med ett uttalande om just invandrartäta förorter m.m.

Personligen har jag nog inte sett ett grinigare sätt (atityd) som när hon fräste kommentarer om Johanssons uttalande om att invandringen ska spridas i landet.

”Fan karlen har ju rätt”

Käre Sahlin, varför sponsrar du inte dom flycktingar & invandrare som inte har råd att köpa sig en resa hit till lyckolandet för du måste ha det gott ställt som inte betalar för varken bilar eller annat.

Men det är ju klart, du jobbar ju med andras pengar och har inte råd att vara självkritisk.

Kasta in handuken Mona och gå hem och har du ingen handuk, så kanske du kan få en hos dina kompisar på emirationsverket, för dom hade visst fått några över från sin fyllefest.

Ett litet ord på vägen ” Åk oförhappandes och oanmäld runt till till vårdhem och fattiga pensionärer, så kanske du får användning för handuken på ett annat sätt”.

Efter det att du har sett verkligheten, så kanske du skulle värna lite mer om vår egen befolkning.

Sen har vi dom förbannades fånarna i migrationsverket som super och pissar ner sig på sina möten. (Uppgift från media 15-11-02).

Vad fan är detta för ett djävla folk egentligen som super upp folkets surt förvärvade medel och ger bort en handuk för 700:-. ( Pris ?).

Vad det för att torka upp piss och annan skit (handuken kan knappast räcka till för att torka rent ....).

Handukarna hade plattsat bättre på en sjukvårdsavdelning.

Pengarna som ni använder till era fester skulle komma mer till sin rätt  innom vården eller till någon välgörenhet.

Hur kan ni som var på denna fest ta emot mat-sprit och handukar då ni vet att vården knäar.

Antagligen är ni kräk, eller så finns det ingen hemma där uppe och ska man se till verkligheten, så är det nog helt tomt på loften. 

 

För helvete Svenska folk tycker ni att det är rätt att em massa idioter super och dönar för era skattepengar.

Har dom inte ett arbete att sköta ?

Fy fan ett sådant djävla elände säger jag. 

Hur i helvete kan vi låta sådant fortgå att vissa ska svina sig på skattebetalarnas pengar?

 

Sedan det här med deras uttrycket ”att vi har bara en fest om året”.

Vad fan gör dom som är så inkomstbringande att dom kan hålla fester på skattebetalarnas bekostnad ?

Inte ett skapandes dugg, utan dom sänker Sverige tillsammans med övriga politiker och om det nu är så viktigt med fyllefester, så kunde dom hållit sin fest i en gratis (Upplåten - statlig ) lokal samt haft med sig eget vin och bränvin och egna handukar för upptorkning för något lite av skiten hade väl fastnat i monogrammet som var specialbeställt för just denna fest.

Är det så att det finns pengar över till Lyxhandukar,vin,bränvin m.m. så kunde dessa slantar lagts till dom pensionärer som har det dåligt i vårt land och som många gånger får handla skitmat för dom har inte råd med utsvävningar typ ovan.

Fy fan vilka svin det finns under parollen ”JAG JAG JAG”.

Att vi ska betala för möten, där det sups och planer läggs upp för Sveriges undergång.

 

Läste också att dom hade rest på en konferensresa till Polen och svinat sig på klubbar där dom köpte sex och masage för 650:- (enl. media). 

Efter utredning så blev 2 av dom omplacerad.

Återigen slicka och hålla varandra o m ryggen och det måste vara några ensamma stackare, eller helt avsaknad av empati till sina landsmän. Ynkedommar som måste köpa sex. Fy fan vilka stackare, för det måste jag säga... finns inte ord om vasarna... stackars fruar. Nackskott får man skriva det ? Gjorde jag i alla fall i form av fråga .

Winber lilla hur skulle det vara om du intresserade dig för det här fallet i stället för att anfalla döda poeter och småungar som bär stringtrosor.

Åter till vasarna. 

Detta är åt helvete då dessa bockar hjälper till att få kvinnor på fall genom att betala för tjänster.

Är inte detta förnedring, så vetifan vad förnedring av kvinnor är och återigen så har vi detta ”varför ska skattebetalare betala för resor utomlands och till horbockar och fyllesvin”.

Behövs inte läggas utomlands då de arbetar i Sverige.

Skrev jag arbetar? hrrm måste vara sinnesförvirrad som tror något sånt. 

Att det serveras mat på ett möte är förståligt, men sprit och nöjen förstår jag inte och konferensen kan hållas i den närhet där huvudparten arbetar och inte i Polen.

Det finns inget försvar till en sådan resa och detsamma tycker alla människor som jag har pratat med.

Fy fan era eländiga krakar fattar ni inte att ni har rest och supit upp många operationer, eller att ni har festat upp pengar som dom sämst ställda pensionärer kunde nyttjat till en drägligare tillvaro.

Det finns inte ord för det här landet och dess sköttsel.

En stilla undran om er på emigrationsverket och likvärdiga med liknande befattnig som festar runt och kallar det konferens ”har ni ingen skam i kroppen ”?.

Spelar ingen roll vad ni svarar på denna fråga för det blir bara mer lögner och slingringar.

Du Winberg ”sparka bockarna från Polenresan utan avgångsvederlag.

Rätt eller fel ? Winberg.

Ni Svenska folket ”hur mycket tål ni”.

Jag vill inte vigla till uppror, utan till betänkligheter. 

 

Kap  6 Sjukvården

En bok om svenska sjukvården räcker inte långt

även om man skriver härifrån till evigheten

En del får hjälp och andra får bekosta sin resa och vård utomlands.

Det är uppenbartbrister och fel i systemet när en mäniska som har arbetat hela sitt liv och betalt sina avgifter inte får hjälp med sin sjukdom.

Fallen är så många och florerar varje dag i media.

Ex. häromdagen i TV när en pensionär interjuvades så framkom det att han efter läkarbesöket blev ordinerad några tabletter och vänta.

Vänta ! han hade fått domen av läkaren att han hade högst några månader kvar.

Vad fan var det för Läkare som ville ge honom ett par piller och när han var döfärdig.

Personen sökte efter tips till ett Tyskt sjukhus som opererade honom och betalningen för operationen fick han stå för själv och enligt honom själv, så var det betala eller dö.

Det ena fallet efter det andra uppdagas och alltid skylls det på att det inte finns några pengar att tillgå m.m. 

 

En sak är säker och det är att man inte bör bli gamal i detta samhälle.

Pratade härom dagen med en man som opererade sig för bråck några år innan han blev pensionär och vid den operationen så fick han bara vänta någon månad.

För samma operation ett par år senare, när han hade blivit pensionär, så var väntetiden två år.

När han skulle kontrollera sin hörsel så fick han vänta i 16 månader innan han kom in på undersökning och där konstaterades det att han behövde hörapparat i bägge öronen och att väntetiden var upp till 2 år.

Jag tar bara detta enkla fall just nu, för annars kommer jag att slå bibeln i form av sidor och det är inte lite, vill jag säga.

Jag kan ta med damen som är 85 år och som knappt kan gå och som har väntat i åratal på att få sina knä opererade.

Tänka sig hon är 85 år och släpar sig fram på rollator och kryper upp för trappor.

Stackars mäniska.

Men det är klart att vad fan gör det tanten har fyllt 85 och är inte produktiv längre så ta ni och festa och rundknulla lite till på hennes och alla andra stackares bekostnad.

Vid nästa oseriösa fest, så kan ni i alla fall utbringa en skål för alla stackare här ilandet även om ni inte menar något med det.

 

Och nu kära politiker är frågan !!! nej alldeles strax kommer frågan, men först måste jag påminna er att en dag kanske ni sitter i samma situation som dessa vårdbehövand renskrapade med taskig pension och ert försäkringsbolag har försvunnit, eller inte har råd att följa upp dom försäkringar som ni i tecknat för framtiden.

Det kanske kommer någon annat från folket med tiden och då kanske ni inte får er pension, för att ni har varit så jävla egoistiska.

Ni kanske sitter någonstans på nåder och kollar på börsen för att se om ni kan överleva lite till, för staten kan ni inte räkna med utan det är börs och fonder som styr om du ska överleva.

Det kan inte hända mig tänker ni, men innerst inne så finns det ”hemska tanke det kanske är möjligt”.

”Själv hoppas jag att tanken kan bli möjlig en dag”.

”Svinhugg går igen som det sägs”.

Nu tillbaka till frågan ?

Hade era fester och konferansresor räckt till så att denne man hade kunnat få sin operatin snabbare och så kan man samtidigt undra hur många hörapparater folk hade fått för emigrationsverkets September fest i Polen och svineriet i Ronneby.

Nej det har ni ingen tanke på bara ni får roa er utan en tanke på vad ni kunde ha efterskänkt.

Vi har faktiskt utsatt folk här i Sverige också som ni ska och bör engagera er i.

Ni tror nog att alla pensionärer har det bra här i landet i och med att det inte protesteras så in i helvetes offentligt.

Nej ni pensionärer som har det skit samla ihop er och demonstrera skarpt.

Gör som Fransmännen och dom är det jävlanammat tåga i.

Vi Svenskar är nog det tålmodigaste folket och det är ett stort fel, eller så är vi dom dummaste idioter som finns. 

 

Kap. 9 Försäkringsbolag & Läkare 

Ni läkare har ni procent på något vis ? ”ingen anklagelse, utan en fråga utifrån allt som sker innom vården”.

En läkare har väl svurit lite eder, eller? fast det kan man inte tro med facit i hand. 

En sak som jag och många undrar över, är vad är dom seriösa läkarna i dag ?.

Själv har jag råkat ut för både bra och dåliga läkare.

Den sämste var en som heter Dr. Andersson som jobbade på Vårdcentralen i Kungälv.

Hela händelseförloppet här nedan (nästan).

Min fru och jag sitter i vår Volvo på Odinsgatan i Göteborg.

Vi väntar på grönt ljus varvid en bil kör rätt in i baken på vårt fordon.

Min fru fick ont i nacken och skulderpartiet vilket gick över efter några dagar och själv fick jag ont i ryggen (ländryggen) dagen efter, men fortsatte ändå som vanligt att arbeta.

Efter tredje dagen så kunde jag knappt ta mig ur sängen och framförallt hade jag fruktansvärt svårt att ta mig fram i upprätt ställning.

Jag ringer till det försäkringsbolag som jag hade och omtalade problemet och fick då rek. att gå till Dr. Andersson på Vårdcentralen i Kungälv och att denne Dr. Andersson var förtroendeläkare för Folksam.

Rött är varningens färg och det finns växter och djur som varnar för att dom är giftiga, eller farliga med rött och i vissa fall illgrönt.

Ska tilläggas att det var i Februari månad och snudd på snöstorm och vägen till Vårdcentralen tog över 20 minuter i mitt tillstånd, då jag fick stanna och stötta stolpar och husväggar på vägen.

Normalt går man utan skador på 3-4 minuter och varför jag nämner snö  kommer ni alldeles strax att förstå.

Väl inkommen så blev jag hänvisad till ett rum, där jag klängde och hängde på allt i över en halvtimma, för inte kunde jag ligga eller sitta en längre stund.

Efter långt om länge så kom denne Dr. Andersson in och presenterade sig med min journal i handen. Han står i dörren och tittar i den och säger ”samma som förut”.

”Jag blev lite konfunderad och tänkte villt och kom fram till ett tidigare besök ang.ryggen ”.

Är det så att Docktorn menar mitt tidigare ryggskott, så är det inte detsamma, för det här sitter längst ner i ryggen och det tidigare ryggskottet satt mellan skullderbladen sa jag.

Så att ni som läser ska förstå  så hade jag några år tidigare fått ett ryggskott då jag hade plockat blåbär och gjorde ett harsprång i riset, för att klara hinken med bär.

Men tillbaka till Vårdcentralen där Dr. Andersson stod på sig (vid dörren, för han kom inte in längre än så) och upprepade att det var samma som förut.

Detta förnekades av mig med understrykning av att det var i ryggslutet och inte i överpartiet som några år tidigare.

Dr. Andersson upprepade där han stod med min journal vid dörren      ” samma som förut”.

Då härsknade jag till på denne sk. förtroendeläkare.

Jag ställde frågan ” hur kan dr. Andersson säga att det är samma som tidigar när ni inte har undersökt mig och att jag stod i andra änden av rummet i full vintermundering.(fodrad vinterjacka och stövlar ).

Vid detta påpekande så blev det lite mer fart på honom och komentaren var då ” oj då ursäkta klä av er och ligg upp på britsen”

När jag hade fått av mig allt (ett helvete med ryggskottet) så kravlade jag mig upp på britsen.

Dr. Andersson kommer fram till fotändan och drar en gång i vardera ben och säger ”samma som förut och tillägger att jag har också haft problem med ryggen”.

Sedan går denne sk. läkare ut genom dörren och försvinner och kvar ligger jag och barra stirrar på dörren.

 

Vad jag tänkte......är inte lämpligt för tryck... men när jag har fått på mig paltorna och kommer ut i korridoren, så vrålar jag vad är den där förbannades Dr. Andersson.

Ingen svarar och det är bara vettskrämda systrar och patienter som glor på mig.

På den långa vägen hem så undrade jag vad i helvete som hände.

Men i dag så förstår jag att han var köpt av försäkringsbolaget och det har bekräftats av inslaget i TV som just behandlade skador och förtroendeläkare.

Läkare som inte undersöker, eller har empati till sina medmänniskor ska omedelebart engeleras från sitt ämbete..

Den enda empati denne dr. Andersson har är till sig själv och det försäkringsbolag som köpt honom.

Att läkarsamfundet godtar denna sorts läkare har man svårt att förstå, men lika barn leka bäst och det är nog fullsketet med denna kategori av läkare där.

Om man nu ändå är inne på försäkringsbolag så kan man dela med sig av erfarenheter och undrar som många andra varför man har försäkring. 

 

Slutsummering av skiten

Politikerna som vi har i dag är enbart varandras rövslickare.

Detta baseras på deras gemensamma sammanhållning oavsett vilket, eller vilka fel som begåtts.

 Försäkringsläkare är köpta och är inga läkare i den bemärkelsen, att dom vill, eller ska bota folk utan jobbar i eget intresse precis som försäkringskassans läkare gör.

Begriper inte varför jag kallar idioten för Dr. Andersson då det var ett svin av största mått. Försäkringskassans såkallade läkare är inte ett dugg bättre för där sitter det gynokologer och bestämmer om någon har fel i knät (finns papper på det). Sedan sitter det psyk.läkare och gör bedömningar på ryggar (också papper på det). Inte mina papper, men bekantas som jag har tagit del av och vet var dom finns.

 

Som sagt allt började med båtskatt och kostnade. Disk. om renare bränsle som är svindyr tack vare skattepålagor. Sedan kostnader på allt och undran om mer och högre skatt.

Högre skatt kan jag garantera, men jag vet inte vem som ska betala den för vi får äta upp att vi röstar fram samma sorts, eller samma politiker år efter år.

Nytt blod är det enda som fungerar och med det menar jag att dom gammle stofilerna som har suttit där från år till år är uttjänta och är helt ute.

 

Ska ni, eller vi överleva i det här landet, så måste vi tänka om och inte gå som lallande idioter till det där skynket och väl dold där så röstats det på samma gamla skit.

Jag har klargjort i tidigare tråd(ar) (i dösnack b.l.a) att jag röstar och röstade på Sverigedemokraterna och en av dom största anledningarna och motiveringen finns att söka i ovan skrift.

 

Lycka till med livet / Orven

 

Till er sjuka och pensionärer ta väl hand om er för det gör ingen annan. Ni har jobbat upp landet och nu är ni inte skiten värda, varken för det så kallade arbetarpartiet som har förskingrat ert arbete och nu har ni fått en ny sjukdom att dra på, för det blir väl ni som vanligt som kommer att beskäras. En dag så kommer sprutan ......

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

B R A V O !!!21.gif\
 
/Wille 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Editera ditt inlägg och dra ned teckenstorleken annars kommer ingen att orka läsa vad du skriver.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å vad glada vi blev,smiley-smile.gif\ söndagen är räddad. Slipper gå ut och köpa en tidning nu när man fick Orvens memoarer helt gratis.

 

Dessutom slipper man ta på sig läsglasögonen.

 

 

Skattad till döds.

 

Nå för er som ändå orkar läsa lite mer.

 

Köpte nyligen en begagnad propeller (fin rostfri mm) från USA.

När den fraktats hit så tillkommer moms på hela kalaset plus lite tull.

 

Jag skrev begagnad, alltså någon som slitit på den och jag köpte den av en privatperson. Köper jag en propp på blocket så slipper jag skatt (MOMS).

Men köper jag en från USA så blir det skatt. Dessutom skatt på på frakten. Kul. Givetvis visste jag om detta men för de som trodde att vi ännu inte hade skatt för båtarna så betänk all moms som ska in.

 

(bensinskatten tar vi inte upp nu, men fundera över hur mycket du båtägare får tillbaka på den)

 

 

mvh Roland

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Korken

Det var ju också en jäddra surkartsformulering...! Har du ätit taggtråd till lunch, eller?

smiley-undecided.gif\

 

Bra Orven! Som Roland sa, nu slipper man glasögonen! 21.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade brådis för när jag var på väg att lassa in den fleråriga skriften, så blev det panik för tanten ville iväg och när dom har brådis, så har dom.

Ska se om det går att minska på det så här i efterhand.

 

Mvh/Orven

 

Var lika bra att lägga ut det nu innan hårddisken ev. pajade... och då hade det varit historia, fast det är historia 21.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...