Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

captenmorgan

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    160
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om captenmorgan

  • Placering
    Örlogskapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Har en 2gm20f från 2002,, den har börjat läka olja, oljan verkar komma från bakkant om det heter skölden kanske, där backslaget sitter. Blir lite misstänksam att det kan vara vevaxel tätningen, tycker det är lite märkligt när motorn är från 2002. Går det att byta vevaxel tätningen på plats utan att lyfta ur motorn? det är ju gott om platts att demontera backslag,sköld sen sitter det väl någon ryckutjämnare och svänghjul. Någon som vet, tacksam för svar. Peter
  2. i sommar har det blivit en del motorgång på transportsträckorna det jag känner att jag saknar är att kunna se motor varven, tycker att det ibland är svårt att höra, så man ej ligger och övervarvar skulle denna fungera? http://www.biltema.se/sv/Bat/12-V/El-tillbehor/Varvraknare-for-dieselmotorer/ och har man w på generatorn 2gm20f år 2002? tacksam för svar om någon vet.
  3. det är lite lustigt, förra helgen fungerade allt perfekt och nu i helgen fungerar det inte har varit och rivit och slitit i kablar tunt hela båten, men kan inte hitta ett skit som är fel det är ju konstigt att båda instrumenten ska lägga av samtidigt när det är helt olika givare.
  4. vindinstrument och logg är raymarine st60, vindinstrument visar riktning, men rutan för vindhastighet är tom, loggen som är ett st60 visar ekolod men logg rutan är tom, lika så vattentemperatur, fattar fan ingenting, nån som har något ide?
  5. om man ska uppdatera med nya batterier i vår, spelar det då någon roll om man får batterier som stått på lagret hela vintern, eller ska man försöka vänta tills de får hem färska fin fina? någon som vet?
  6. Hej. Låna eller hyr en bil-trailer ett släp som man fracktar bilar på,lyft upp hela ekipaget, palla surra kör hem.
  7. Hej följer med stort intresse din tråd, så det är alltid kul när du har gjort en uppdatering så vi vet att du inte frusit ihjäl. Kan du inte förklara hur du gjort med pumpen,har du bara typ sänkt ner den eller? mvh peter
  8. En liten fundering på ämnet, hur löser man saker som toa och vatten?
  9. vi har en kille här uppe i hörnefors,umeå som åkte ner till Stockholm in till wasahamnen och tillbaka 650dm i en styrpulpet båten va i trä, han fick stanna i söderhamn och nita om den för den börja läka så jäkligt, vi träffade han i Stockholm så det är en sann historia. Peter.
  10. jag tycker inte att volvo är bättre på något vis. fördelen är att det finns värkstäder här uppe som har instrument att mäta felsökning. det har vi inte när det blir problem med en mecruicer det är därför jag har lyft ut motorn och kört ner den till stora staden 65 mil och väntat i tre månader, snart nalkas våren och då kanske de får mera tid?? det måste ju för fan finnas någon annan än värmdö-motorteknik i sverige som klarar att skruva i dessa grejer.
  11. Där är jag nog beredd att hålla med , de värkar knappt ha tid att hjälpa en på vintern. Körde ner min motor till värmdö- motorteknik från Umeå den 7 november har sedan ringt var tredje vecka, och nu utökat till var annan vecka. INGET HAR HÄNT PÅ TRE MÅNADER svaret brukar va, vi ska nog ta tag i den nu i veckan. Vet fan inte vart jag ska skicka den, om jag far dit och tar den där ifrån ,den måste upp i provbänk och belastas. Aldrig mer en mercruicer. Har man haft en Volvo, så har vi folk här uppe som har mätinstrument för felsökning. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=252556
  12. om jag inte minns helt fel tror jag att de är skruvade från utsidan du måste peta undan relingslisten. peter
  13. Ska pröva igen att byta filter och köra från en extern tank, med den absolut färskaste bränsle, färskare än de färskaste tomater. Man skämmer ju ut sig om man skickar motorn sen är det skit i bränslet. Är det någon som vet vart jag ska skicka den j-ven är det Värmdö motorteknik som gäller eller något annat förslag? har liksom tröttnat på berras alltjänst best på det mesta, betalar bra för bra utfört arbete. Har ni inget föslag. så kanske ni ha förslag på starkare grogg, den där lustgasen är svår att komma över här, eller föresten! berras alltjänst kanske har den. trevlig helg i alla fall. Peter
  14. I slutet på semestern på väg till hemma hamnen, hör jag ett motorn tappar varv eller går tungt byter lite bränsle filter och allt värkar normalt, går bra en stund men samma efter ett tag byter lite tänd stift går inte bra, vill inte varva ut i bland tvär kommer han, men sen samma bölande byter tänd kablar fördelar lock rotor, vill inte. kopplar en extern tank direkt på huvud filtret, inte då nya stift blir svart efter en stund, alltså får för mycket soppa, eller dålig tändning. motorn har gått 200 tim och kompprov är perfekt. nu konsulteras en expert från närliggande stad (8 mil) som kommer hit mäter bränsle tryck, perfekt spridarna håller också tätt som de ska, mäter upp tändningen och konstaterar att nog tänd spolen är kass, experten åker hem efter lön för mödan, beställer ny tänd spole monterar. icke sa nicke går lika dåligt, experten konsulteras per telefon, kan va en givare på motorn som styr kallstart eller något vakuum spjäll typ, mätinstrument som jag ej har. ja här här sitter man i en landsdel som inte värkar ha kunskapen om dessa grejer ( umeå 110 000 invån) jag har nu kommit fram till att det är bara att lyfta motor och skicka söderut men till vem? någon som man hört talas om är värmdö motorteknik, kan det va något? motorn måste belastas, tomvarva och tomgång är bra vore oerhört tacksam för lite feedback i rådande läge, då inte änns stark grogg råder bot på detta irritationsmoment. (mercruicer 7,4 mpi -98) peter. Senast ändrad av captenmorgan | 26 september 2008 | 22:10
×
×
  • Skapa nytt...