Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024

Colley

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    76
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Colley

  • Placering
    Kapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Ahh, kanon Claes! Tack för det bekräftande svaret. Mvh, Colley
  2. Hej! Jag funderar på att åka mellan Vättern o Vänern (Forsvik -> Sjötorp). Har en Bayliner 2355. Är det ngn som har slussat själv i Göta Kanal? Är detta doable med min båt? Isf, vad skall jag tänka på? Tacksam för svar el praktiska råd. Mvh, //Colley
  3. Hej Peter! Grattis! Jag skulle säga att om du åker i sötvatten behöver du absolut inte bottenmåla varje år. Jag åker i sötvatten för 5e säsongen och till nästa säsong känns det som att det är dax för första bottenmålningen för mig... (den var nymålad då jag köpte den) Mvh, Colley
  4. Tjena! Har haft samma problem...kanske... Stängs motorn av eller dör den? För mig dog motorn, den fick inte tillräckligt med soppa/luft (är inte så mekkunnig). Det visade sig att man skulle skruva på en luftningsskruv som sitter på förgasaren. Jag skruvade ut den 1½ varv ungefär (man skall hålla koll på hur många varv ut/in) så funkade det perfekt efter det. Mvh, Colley
  5. Helt ok båtsommar. Prickade in v.27 som var helt kanon! 28 var kasst, men då jobbade jag. Sedan var det bra igen! Men som föregående talare/skrivare skrev. Det kan alltid vara bättre...
  6. Philos, Jag har följt hela proceduren med spänning och förstod inte riktigt upplösningen. Fick du båten fixad o sedan sålt den? Fick du en ny båt av Uttern? Eller hur slutade denna tråkiga historia? Med tanke på att du skriver att du nu är nöjd så verkar det iallafall som denna thriller slutade lyckligt! Mvh/C PS Om du fortf känner att du blev felaktigt behandlad tycker jag att du skall ta kontakt med Sverker Olofsson o Plus... DS
  7. Har varit helt ute o cyklat när jag givit info om prop. Den rostfria stålpropellern som jag bytte var 23'' med en diameter på 13 1/8''. Bytte alltså tillbaka till den som är 21''. Nu är den starkare, varvar ur (ca 4500 rpm) men har i princip samma topp(låg)fart ca 27 knop. Hur skall man tänka nu? Mvh/C
  8. Hej, Har haft problem med att båten dör när jag skall växla. Ditt fall låter lite som mitt. Jag justerade bland/luftskruven som sitter på förgasaren. Nu fungerar det för mig. Kolla i en tråd lite längre ned, så får du lite tips. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=297201 Mvh/C
  9. Kanon! Tack för hjälpen så länge. För allt, även för instr. om prop. byte. Och det gick ju bra för mig. Skall meka lite imorgon igen. Mvh/C
  10. OK, lägre stigning mer varv, eller? Den här 19' som jag skrev är det stigningen? Mvh/C
  11. Toppvarv ca 4100 med stålprop. Med den tidigare som ej heller är original 4500
  12. Ahh, you got me there! Det neda jag vet är att det var enn 19' rostfri prop (Quicksilver LaserII). Tidigare motor Mercruiser 5,7 L 250 hk. Mer vet jag ej i detta läge. Mvh/C
  13. Hej Alla, Jag har en Bayliner 2355 årsmod. 95 osäker på drevfabrikat. Motorn skar för ett par år se'n ovh jag köpte ny sådan. Nu har jag en Marine Power 330 hk. Har provat 2 oilka propellrar men den gör ändå bara ca 27 knop. Finns det ngn som har koll på vilken prop. jag skall välja? Har jag 330 hk då vill jag attan i mig få ut det mesta som går! Jag läser om de som kör i 30, 40, 45, 50 knop o blir väldigt avis! Kan ngn hjälpa?! Mvh/C
  14. Kanon! Exakt den typ av info jag efterlyste. Även om badbrallainfon var bra. Fast den var mer självklar! Tack så mycket, ss2100! Mvh, C
  15. OK, trästycke är det för att inte propp skall snurra? Räcker det inte att ha växel i? Mvh, C
×
×
  • Skapa nytt...