daun 0 Postad 23 Februari , 2006 hej.. Fnderar på en liten seglare som man kan sova några stycken i men inte för stor. har kollat på magnific midget men de är ganska ovanliga på marknaden. några förslag, tankar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lanneer 0 Postad 23 Februari , 2006 jag har en segelbåt som är till salu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JohanFredriksson 0 Postad 23 Februari , 2006 Tjena! Hade en magnifik förut... absolut kanon som förstabåt. Bra pris=mycket båt för pengarna. Se bara till att du får en hyfsad snurra med. Annars kan du satsa på en maxi 8... men då blir det dubbelt så dyrt. Lycka till Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoek 0 Postad 23 Februari , 2006 Jag rekomenderar gärna modellen som jag själv har, Albin 78. /hoek Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustaf05 0 Postad 23 Februari , 2006 Titta på Albin 57! 4 kojer och fällköl som gör skärgården dubbelt så stor! Prisklass 25-30000. http://www.albin57.net/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
E_Klinga 0 Postad 23 Februari , 2006 Uddabåtar är klart billigare än de vanligaste märkena. Ohlsson 22 eller Bellona 23 är ju toppenbra båtar men med ganska högt pris. Själv köpte jag en Golif förra året, hon är åxå 22 fot men jag upplever henne mycket rymligare än båda de ovanstående modellerna. Tyvärr seglar hon lite sämre än t.ex. Ohlsson i lätta vindar men när det blåser på är hon fantastiskt tuff! Jag har inte brottom när jag ska på färd och jag är inte så intresserad av kappsegling, därför känns min Golif perfekt. Titta på de lite udda båtarna om man vill hitta en riktigt prisvärg båt! Ska man segla skärgård verkar ju RJ85or vara riktigt trevliga och prisvärda åxå! /Erik Klinga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searover 0 Postad 24 Februari , 2006 Jaguar 22 enligt min mening en av de bästa seglarna i denna storleksklass och rymlig verkligen mycket båt för pengarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searover 0 Postad 24 Februari , 2006 Jaguar 22 enligt min mening en av de bästa seglarna i denna storleksklass och rymlig verkligen mycket båt för pengarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 24 Februari , 2006 Maxi 77 är lagom & man kan få dem till mycket bra priser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rock 0 Postad 25 Februari , 2006 Hejsan ! Jag jag kan rekomendera Rock 20 , det fungerar jätte bra att vara 2-3personer o även ha en hund med i den också . Rocken är nog en lite sämre seglare än Midgeten men jag har fått intrycket av att den är rymligare o har högre takhöjd än Midgeten . Midgeten är liksom Rocken ett halvfabrikat o inredningen kan variera från båt till båt , jag var o tittade på en Midget som jag tyckte att skottet mellan salong o förpik satt för långt fram på vilket gjorde att kojerna i förpiken vart för korta för en fullvuxen men det är ju troligt att det i o med att det är ett halvfabrikat var så att skottet var felplacerat på just det exemplaret . Midgeten o Rocken står i ungefär samma prisklass o det brukar dyka upp då o då på Blocket . / Peppe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fewfew 0 Postad 26 Februari , 2006 Jag inventerade precis marknaden efter att ha växt ur en liten Stortriss. Fastande fort för Ohlson 22 och köpte en för 32.000 kronor. Suveräna seglingsegenskaper, rymlig sittbrunn och rymlig kajuta avgjorde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_Pettersson 1 Postad 4 Mars , 2006 Magnifik Midgeten är allt annat än en uddabåt. Pratar man med gamla skärgårdsbor så vet varenda en vad en magnifik är. Jag kollade på blocket precis men dom hade inga till salu just nu, men jag är säker att till hösten finns det iallafall minst tio att tillgå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chardonnay 0 Postad 6 Mars , 2006 Det finns många trevliga mindre båtar Sinkro 63 tex, Rock 20 som någon nämnt här ovan,Carina, minette, Monark 540, Valiant 18, Hurley & Joj 20, albin 57 Hitta en båt som har de egenskaper du letar efter & som är i bra skick så du kan segla så mycket som möjligt ( roligare än att mecka) Susanne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 6 Mars , 2006 Jag skulle även vilja lägga till Hydra till listan. Liten, billig, bra o rolig seglare. http://www.maringuiden.se/batguiden/;batID=999&battypID=7 http://www.sailguide.com/Hydra.htm MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stickanh 0 Postad 6 Mars , 2006 Marieholm MS 20 går att göra det mesta med Den här länken går till en förening för båttypen, här finns massor av fakta http://www.marieholm20.com/ Stickan// Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trevia 0 Postad 8 Mars , 2006 Guy 22. Helt unik invändigt, seglar bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvenA 0 Postad 9 Mars , 2006 Vill slå ett slag för Triss Magnum (Triss 600). En rymlig 20 fotare som seglar bättre än vad man tror. Stabil, höga fribord, bra plastarbete. En bra båt för helgsegling. Titta på Triss 600 klubben här på siten, http://www.maringuiden.se/klubbar/;id=45 Prisbilden är som med ala 20 fotare angenäm, fullt seglingsklar båt ca. 25.000:- Finns just nu 4 st till salu här. Lycka till SvenA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mats_Olsson 0 Postad 9 Mars , 2006 Det finns en Guy till salu hos Båt-Sam i Kvicksund (mellan Eskilstuna och Västerås). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trevia 0 Postad 9 Mars , 2006 Det är en 27:a dom har till salu som enligt ryktena är i dåligt skick. Begärt pris är på tok för högt enligt en bekant som tittat på den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_mago 0 Postad 12 Mars , 2006 Albin viggen/ karlskrona viggen. Väldigt mycket båt för pengarna! 4 kojer kök toa mm. Det duger utmärkt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
daun 0 Postad 24 April , 2006 tack för alla svar.... underbart att ha folk som kan grejerna... vikt r Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
daun 0 Postad 24 April , 2006 tack för alla svar.... underbart att ha folk som kan grejerna... vikt r Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nikbo 0 Postad 9 Maj , 2006 Som Birdie 24-ägare så rekommenderar jag gärna Birdie 24. En mycket bra förstabåt, rymlig för sin storlek, lättseglad och förhållandevis billig. Finns från ca 35000 kr och uppåt. Kolla på www.sailguide.com för mer info. /Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser