Gå till innehåll
tisdag 30 april 2024
hustran

Lycklig?

Rekommendera Poster

Alltid!

Har man som jag en positiv syn på livet är jag också alltid lycklig. Inte så att jag alltid går och skrattar åt allt och tycker att det är så trevligt att slå mig, bryta benet, läsa/känna till någon tragisk händelse eller någon annan är olycklig utan det finns olika grader av lycka. Det är frågan om själva inställning till livet, göra det bästa av situationen och tänka posivit.

Livet är härligt, underbart, snart är det vår och båten kan sjösättas osv. Sedan kan jag väl i ärlighetens namn säga att jag känner mig lite extra lycklig vid kontakt med nära och kära, när jag är på sjön eller när jag tänker på någon speciell händelse som har varit eller ser fram emot.

/10.gif\/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Kunde inte skriva det bättre själv. Exakt samma här!

Ha en God fortsättning!

 

Mvh

Laand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ohoy

 

Håller med om att grunden för lyckan är att man har hälsan och ens nära likaså. Att man har mat på bordet osv hjälper också till.

 

Sen är det ju så med ganska många att vi glömmer det där och tar det som självklara saker som vi har och alltid kommer ha och först när någon i ens närhet råkar ut för något funderar vi ett (kort) tag på hur bra vi har det.

 

För egen del känner jag mig ofta lycklig och ska jag försöka beskriva en typisk lycko-dag är det när jag är ute i båten med familjen och bara är. En upptäcktsfärd på en ny ö. En vik man inte varit i förut. Att återvända till den där ön man tycker så bra om. Titta på båtarna som åker förbi i farleden utanför. En öl på en klippa i solnedgången. Att somna till ljudet av vågorna mot båten osv.

 

God fortsättning på er!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
När jag ser om Tsunamin på Tv med familjen omkring mig , eftersom vi kom hem därifrån bara ett par dagar innan. Det är allt som är viktigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

   ja....när jag hissat lakanen ,stängt av gamla bettan,hämtat en kall 3,5 ,ställt in kursen mot bornholm o lagom vind ,helst lagom kryss o solafan skiner dååååå är jag lycklig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej hustran!

      vilken fråga, den törs inte jag svara på. Är det en typisk tjej fråga?7.gif\smiley-embarassed.gif\smiley-smile.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej,Tror inte det.Det är en fråga för Alla.Eller hur?

 

Måste vi ha allt?  smiley-embarassed.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Det är mycket som gör mig lycklig, t,ex tanken på att få sprätta en kall & bara må väl i båten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag är jag lycklig.

 

Har beställt kapell fått tag på en begagnad kyl är ledig imorgon fredag, huvudvärken har gått över, 10:e är det mässa med kanske en träff med några stollar från MG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lycka för mig är att slå upp mina gröna på morgonen, känna ett lätt gung av vågorna och se min prins ligga bredvid. smiley-kiss.gif\

 

Att ha lyckan att ha friska fina barn som det går fint för.

Jag har världens bästa vänner...2.gif\

 

Att varje dag leva fullt ut och vara glad att få uppleva, drömma och bara finnas till...

 

21.gif\

 

Ru 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller att komma ner till båten och se att dom klippte kedjan istället för det dyra hänglåset smiley-sealed.gif\

 

Lycklig? Hmm...det blir man när man ser sina leende barn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Lycka....när man glider sakterligen fram med båten på bästkusten framförallt mellan kungshamn och grebbestad i goda vänners lag. Sotekanalen e bara för härlig.smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag får i motorn efter renovering o har hittat alla

kablar som jag har märkt med olika märkningar

som jag tyckte var självklara då??!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nuär jag lycklig!

Båten ligger i sjön och jag fick nog till alla

slangar och kablar för motorn går som den ska!?

Framtiden är ljus och sommaren är nära!!

 

Pelle-G

post-9540-1394234645,2453_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...