ellioteller 0 Postad onsdag kl 14:21 Hallooj igen! söker med ljus o lykta någon som är bra på dessa elmotorer till tilten för ett 280 drev. vart hittar jag återförsäljare alternativt verkstad som mekar dessa motorer? sitter någon på en begagnad som funkar? Hur ska jag gå till väga? hjälp mig!!! Börjar bli galen!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 953 Postad onsdag kl 14:28 7 minuter sedan skrev ellioteller: Hallooj igen! söker med ljus o lykta någon som är bra på dessa elmotorer till tilten för ett 280 drev. vart hittar jag återförsäljare alternativt verkstad som mekar dessa motorer? sitter någon på en begagnad som funkar? Hur ska jag gå till väga? hjälp mig!!! Börjar bli galen!!! Vart i landet finns den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 782 Postad onsdag kl 14:52 Om nu inte @patrikflink har en liggande till salu, så sök på internet via din sökmotor på: tiltmotor volvo penta 280 eller volvo penta 850834 Kommer upp flera alternativ på nya eftermarknadskopior som är billigare än att laga den du har. Ex. https://www.marinexpress.se/artikel/drevlyftsmotor-270-275-280-285-19834 Finns på fler ställen än ovan länk, bara som exempel. Men både kolla, dubbelkolla och helst trippelkolla innan du beställer så du är helt säker på att det är rätt tilitmotor. Vad har hänt? Kollat relä? Felsökt med multimeter så du har ström ända fram till tiltmotorn? //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ellioteller 0 Postad onsdag kl 14:53 @patrikflink den finns i jönköping. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 605 Postad onsdag kl 14:55 drev.se har tiltmotor. Din är av det tidigare utförandet med 4 kablar. Den har nr PT402NM. 2149:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 605 Postad onsdag kl 14:58 5 minuter sedan skrev Mercury_44XS: Om nu inte @patrikflink har en liggande till salu, så sök på internet via din sökmotor på: tiltmotor volvo penta 280 eller volvo penta 850834 Kommer upp flera alternativ på nya eftermarknadskopior som är billigare än att laga den du har. Ex. https://www.marinexpress.se/artikel/drevlyftsmotor-270-275-280-285-19834 Finns på fler ställen än ovan länk, bara som exempel. Men både kolla, dubbelkolla och helst trippelkolla innan du beställer så du är helt säker på att det är rätt tilitmotor. Vad har hänt? Kollat relä? Felsökt med multimeter så du har ström ända fram till tiltmotorn? //Pär 850834 är det senare utförandet. Funkar inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 266 Postad onsdag kl 15:43 (redigerade) Drevdelar.se har både den med tre kablar och den med fyra kablar. 2995 kronor. Redigerad onsdag kl 15:43 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 953 Postad torsdag kl 05:35 14 timmar sedan skrev ellioteller: @patrikflink den finns i jönköping. Anledningen att jag frågade vart, är pga. finns företag i min närhet som renoverar elmotorer. Maskinboden, Rullex är några. Inte dyrt att laga. Hjälpte kompisen med elmotorn till ankarspel hos Maskinboden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser