Jump to content
Sunday 12 July 2020

Rollen

Medlemmar
  • Content Count

    2,068
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Rollen last won the day on May 6

Rollen had the most liked content!

Community Reputation

269 Expert

1 Follower

About Rollen

  • Rank
    Amiral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Remspännaren sitter ungefär mitt i bild under värmeväxlaren. Om du lossar muttern med en 16mm blocknyckel kan du spänna remmen med skruven. Den har en liten sexkant längst ut. Den är 7 -eller 8mm. Minns inte riktigt.
  2. Troligen inte 1996. Kanske 1976.
  3. Om det kommer in vatten i båten via primäraxelkåpan är det knutbälgen som läcker. Klaffarna i avgasbälgen är aldrig täta. Det finns ju bälgar utan klaffar. Vatten kan inte komma in den vägen.
  4. Det finns olika kåpor. 270T hade en lite längre kåpa.
  5. Plastmuttern är bara en tätning. Den kan man köra utan. Om ratten inte har kontakt med motorn är det något annat fel.
  6. 41- motorn har inga avtappningsslangar. Däremot finns avtappningskranar på blocket och avgaslimpan som man kan sätta slangar på. Det finns en avtappningsplugg under värmeväxlaren men där går det inte att få på någon slang, så det bukar sluta med att man får släppa ut kylvätskan under motorn ändå.
  7. Låter som servoremmen som slirar. Prova att spänna den.
  8. Du kan prova att koppla bort vajern vid backslaget och växla för hand. Om det funkar då kanske reglaget är slitet så att det inte ger tillräckligt utslag.
  9. Det är en fyrkantig plastburk fram på motorn. Oljan ska vara High Performance Gear lube.
  10. Ett vanligt problem med dessa motorer är att silen i tryckregulatorn blir igensatt av partiklar från pumparna. Då blir bränsletrycket för högt då silen sitter på returledningen. Enligt VP ska man ta bort silen och ersätta den med en spårryttare för att packningen ska täta. Man kan också peta bort silduken och sätta tillbaks silen. Det verkar som din motor blir sur. När man ger fullgas och kör på starten stängs insprutningen av, för att vädra ur cylindrarna när motorn blivit sur. En gång felsökte jag en motor där bränsletrycket var 7 bar, istället för normala ca 2,5, på grund av att silen var igensatt.
  11. Kollat nivån i drevoljebehållaren?
  12. Rollen

    AQ170 / 250

    Spåret i kabelns hölje ska sitta i hållaren till höger. Fäll över bygeln för att låsa kabeln. Sätt i tärningens tapp i hålet på växelarmen. Lås med en saxpinne.
  13. Du ska nog inte ha laddaren inkopplad på Invertern. Den ska bara var kopplad till landström. Har du den kopplad till invertern, tar du ström från batterierna gör om den till 230 Volt växelspänning i invertern. Laddaren tar 230 Volt växelström från invertern och laddar batterierna. Det funkar inte. Om det gjorde det skulle det vara en Perpetuum mobile.
  14. Kolla med Capella marin. De kanske har något som passar.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy