Jump to content
Monday 17 May 2021

ChristopherH

Medlemmar
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About ChristopherH

  • Rank
    Kadett

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hej allihop! Jag köpte en helrenoverad gammal V8 i vinter som jag monterat i min båt. Av någon anledning har den elektriska choken spärrats med buntband med förklaringen att den inte behövs i båtar eftersom de sällan kallstartas. Min båt och jag tycker om tidiga, kalla säsonger så jag tänker klippa det buntbandet så motorn blir startbar även i April, men jag undrar lite varför man väljer att spärra chokar öht, verkar vara ganska vanligt att göra, någon som vet? Mvh Christopher
  2. Stort tack för alla tips i tråden! Det gick galant! jag testade först att fuska med den gamla motorns motortassar på nya motorn, då insåg jag att den motorn har suttit ruskigt olinjerat och lutat föröver, nu står den exakt rakt. snyggt coachat!
  3. Hej! jag har en vp 5,7 och ett 280 drev, är sugen på att sätta in ett vattenfilter på inkommande för att dels spara på impeller och växlare och dels för att vintersätta motorn på ett enkelt sätt. men en båtmekaniker avrådde mig bestämt för det då jag har drev, jag har glömt varför det är en dum idé, någon som kan upplysa mig? Eller kanske någon som har detta med liknande drivlina? /Christopher
  4. Hej! Fick du någon klarhet i detta? Jag har exakt samma bekymmer nu mvh Christopher
  5. Halloj, Efter två hela dagars bankande på kilar, pressverktyg och väldigt många svordomar gav jag upp och kapade styrarmen, nu gäller det att hitta en ny.. Det är inte standard 280 tydligen utan en lite flatare variant, är det någon som har en sådan att sälja eller vet vart det kan finnas? Med vänlig hälsning, Christopher
  6. Det är dessvärre aluminium, men letar svetsare som kan detta nu 👍
  7. Resten av rören ser fina ut, bara i själva inloppet som det är dåligt nä de andra passar inte nere vid drevet sen
  8. Aha, tack för svaret. Bara stålröret är 15cm. Tror inte bockröret är kapat faktist, men vet inte säkert..
  9. Om jag bara hittade en så, dom växer inte på träd längre tyvärr
  10. Tyvärr inte. Jag har de sluttande äldre penta knäna om det spelar nån roll
  11. Tjena, jag vet inte om det här är rätt gjort, eller en garagelösning som är oerhört dyrt att byta. mellan mina knän och bockhornet på min vp5,7, sitter först en stos, sen ett rostfritt rör, sen en stos till ner i bockornet. På vissa sprängskisser och hemsidor är det här en enda lång hel gummislang? jag håller på att byta detta nu, men köper jag samma delar som sitter på nu, blir det 16st rostfria klämringar för en hundring styck, och 4st stoser för 500:- /styck, jesus.. känns som en jäkla onödig summa, eller ska det se ut såhär? mvh Christopher
  12. Hej, har sett att mitt bockhorn ärgat bort några centimeter i underkant på ena hornets inlopp. någon föreslog att jag kunde bygga upp med flytande metall, en annan föreslog en väldigt dyr repsats i plast. nån som har något mer förlag? Håller flytande metall tro? hornet sitter mellan en vp5,7 och vp280
  13. Sant, kommer ju lite tyngd då. testar med hela så får jag märka om det blir knöligt.
  14. Ah Tackar! den bilden var ju riktigt lysande! Jag ska ta mig ner till båten och leta jakt på de små markeringarna på skölden! Snyggt! Jag tar nog bort sprängkåpan och monterar den först, sen sätter jag dit motorn, känns som det blir lättare!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy