Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024

ChristopherH

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    25
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

4 Neutral

Om ChristopherH

  • Placering
    Fänrik

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej, jag håller på med en vp v8 och det är dags att byta ut ett väldigt slitet termostathus. Men jag hittar det inte någonstans! Någon som har något tips?
  2. Hittade du felet? Jag har en helrenoverad aq171 som köptes i våras som plötsligt lämnar ur sig en oljefläck ungefär nedanför oljestickan efter belastning så är nyfiken på om något fel hittades.
  3. Mitt problem löste sig i morse, jag kanske kan hjälpa nån med samma problem så jag skriver det här. sjukt nog hade jag råkat sätta tändkablarna för 3an och 5an fel. Tyckte jag hade fin tomgång men hade ingen kraft. Trodde absolut inte på att jag råkat gjort detta så tog det som självklart att dom va ok. Satte dom rätt och jävlar vilken annan båt jag fick
  4. Ett sådant sitter nedanför detta instrument, det är till vattentempen. Ska se vad det står på baksidan nästa gång, visst är det lite förvirrande?
  5. Hej båtvänner! Jag har huvudbry.. Motor, Aq271/V8/5,3/290 Min (vad jag trodde i alla fall) oljetryckmätare beter sig märkligt så den ska undersökas/bytas. Men ju mer jag funderar på det, är det verkligen oljetryck som instrumentet är kopplat till, eller är det en oljetempmätare som felaktigt kopplats ihop med en oljetrycksgivare? Det finns ju bara grönt fält och 80. men fan jag vet inte om det är 80psi som menas, eller 80 grader.. motorer har bytts i båten under åren, så kan absolut vara att det är fel instrument till fel givare. ska byta bägge nu, men vad tror ni? tryck eller temp? (anledningen till att de ska bytas är att den startar i mitten och går strax under 80,vilket borde vara fel vilket som)
  6. Hej allihop! Jag köpte en helrenoverad gammal V8 i vinter som jag monterat i min båt. Av någon anledning har den elektriska choken spärrats med buntband med förklaringen att den inte behövs i båtar eftersom de sällan kallstartas. Min båt och jag tycker om tidiga, kalla säsonger så jag tänker klippa det buntbandet så motorn blir startbar även i April, men jag undrar lite varför man väljer att spärra chokar öht, verkar vara ganska vanligt att göra, någon som vet? Mvh Christopher
  7. Stort tack för alla tips i tråden! Det gick galant! jag testade först att fuska med den gamla motorns motortassar på nya motorn, då insåg jag att den motorn har suttit ruskigt olinjerat och lutat föröver, nu står den exakt rakt. snyggt coachat!
  8. Hej! jag har en vp 5,7 och ett 280 drev, är sugen på att sätta in ett vattenfilter på inkommande för att dels spara på impeller och växlare och dels för att vintersätta motorn på ett enkelt sätt. men en båtmekaniker avrådde mig bestämt för det då jag har drev, jag har glömt varför det är en dum idé, någon som kan upplysa mig? Eller kanske någon som har detta med liknande drivlina? /Christopher
  9. Hej! Fick du någon klarhet i detta? Jag har exakt samma bekymmer nu mvh Christopher
  10. Halloj, Efter två hela dagars bankande på kilar, pressverktyg och väldigt många svordomar gav jag upp och kapade styrarmen, nu gäller det att hitta en ny.. Det är inte standard 280 tydligen utan en lite flatare variant, är det någon som har en sådan att sälja eller vet vart det kan finnas? Med vänlig hälsning, Christopher
  11. Det är dessvärre aluminium, men letar svetsare som kan detta nu 👍
  12. Resten av rören ser fina ut, bara i själva inloppet som det är dåligt nä de andra passar inte nere vid drevet sen
  13. Aha, tack för svaret. Bara stålröret är 15cm. Tror inte bockröret är kapat faktist, men vet inte säkert..
×
×
  • Skapa nytt...