Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Rollen

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2 560
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    10

Rollen senast vann den dag 14 November 2023

Rollen hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

501 Expert

2 följare

Om Rollen

  • Placering
    Hedersmedlem

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Det är en lågtryckspump och en högtryckspump.
  2. Bränslepumparna ska gå några sekunder när du vrider på tändningen. Om du lossar kontaktstycket från en pump i taget och testar kan du höra om någon pump inte fungerar. Det är lätt att kolla bränsletrycket. Hansen Racing har en billig och bra mätare. Den heter PTOW80595
  3. Jo det går. Det sitter en O-ring som tätning mellan övre och mellanhuset som du behöver byta.
  4. Det brukar bara vara delen av slangen som är utvändigt som är dålig. Ofta finns det slang så det räcker att dra ut den och kapa bort det dåliga.
  5. Det går bra med vilket som helst.
  6. Kolla med Marinspecialisten/ Martec International. Det var de som sålde termostathuset med färskvattenkylningarna en gång i tiden.
  7. Man ska inte slå med dorn av stål på tappen. Den är ganska mjuk, och ju mer man slår, desto mer fastnar den. Det bästa är att använda tappar till 290-drev, som har ett gängat hål så att man kan dra ut dem med en glidhammare. Du kan prova att borra och gänga i tappen så att du kan dra ut den. Man kan använda ett rör och gängad stång med mutter och en stor bricka för att göra en utdragare. Innan man monterar tapparna ska man se till att de löper lätt i hålen.
  8. Crom marine säljer gummikuddar för 235:- st.
  9. Enklast är att lossa tassarna i bädden. Lossa backslagsfänsen. Hänga upp motorn i bakkant och lossa hela motorfästet från motorn. När du har bytt gummikuddarna måste motorn riktas upp mot axeln.
  10. Man behöver inte lossa någon hålskruv. Systemet luftas automatiskt. Om det inte gör det är luftningsslangen mellan turbon och expansionskärlet blockerad. Ofta är det slanganslutningen på expansionskärlet som är igensatt av rost.
  11. Dräneringshålet är inte i slangen, utan i plastanslutningen. Det är två spår i den. Det ena för O-ringen. Det andra sitter dräneringshålet i.
  12. Kan ju vara så att det är magnetventilerna som inte öppnar. Ibland lossnar skruvar på baksidan av kontrollpanelen så att ventilerna inte funkar.
  13. Nr 71 jordar slangklämmorna till bälgar och vattenslang, samt powertrimcylindrar. Nr 67 vidare till skölden.
  14. Tänk på att sätta den med kolvstången neråt, så håller den längre. Ofta sitter de åt fel håll.
  15. Om du ska lossa drevet ska du inte skruva bort pivotskruvarna. Drevet sitter med sex muttrar i pivothuset. Om du ändå ska skruva bort dem passar en 1/2" insexhylsa.
×
×
  • Skapa nytt...