Fogden 43 Postad 28 Mars Hur kan man ladda ner sea clear ll finns det någon app eller hur gör man ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 727 Postad 29 Mars Det var länge sedan man hörde något om Sea Clear, finns det kvar alltså? Jag hade det på början sv 2000-talet och trodde det dog ut när eniro började med sina gratis sjökort och surfplattor gjorde debut. Det var väl en gammal PC grej. Mycket möjligt det blivit appifierat men då troligen under annat namn. Men som sagt, har inte hört om det senaste 20 åren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 43 Postad 29 Mars Jag har det på hemma datorn men hade tänkt att ha det på bärbara i båten så man får en större bild jag har en Garmin men det är ju mycket mindre bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnienr10 127 Postad 29 Mars Kan det fungera med denna sidan. Ronnie https://seaclear.software.informer.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 311 Postad 29 Mars Hej Jag föreslår att du laddar ner OpenCPN, programmet är gratis, https://opencpn.org/OpenCPN/info/downloadopencpn.html Det finns inga nya rasterkort att köpa för Sverige, har du gamla kan du använda dom i OpenCPN. Det finns riktiga sjökort från Sjökarteverken,drygt 50 länder, att köpa här https://o-charts.org/shop/es/oesenc/29-se.html Här kan du läsa mer om OpenCPN https://sxk.se/vastkustkretsen/var-verksamhet/batteknik-vk Hälsningar Ove 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 43 Postad 29 Mars Försökt ladda ner men det följer med annat dravel som lägger sig på datorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 311 Postad 29 Mars Det skall inte följa med några andra program. Man blir oftast tvungen att godkänna att man litar på exe-filen som skall laddas ner, ibland två gånger med "behåll" och "behåll ändå", beror på vilken säkerhetsinställning datorn har. Under installationen är det bara att svara ja eller fortsätt på alla dumma frågor. Sjökort måste importeras till datorn och installeras i programmet. Sjökort köpta från o-charts måste ha en plugin som heter o-charts, installerad och aktiverad, finns via användarinställningar under plugins. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 381 Postad 29 Mars Kör med Skippo på lilla Vänern. Hyfsat modent och 2-meters kurvor. Har i mobilen . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skoter 51 Postad 29 Mars (redigerade) "Försökt ladda ner men det följer med annat dravel som lägger sig på datorn" Vilken plattform har du försökt att ladda ner till Win eller Mac? Vad består skravlet av som du fått med? Redigerad 29 Mars av Skoter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 43 Postad 29 Mars Windows det kommer med antivirusprogram och klickar inte på något av dom betalprogrammen så kommer man inte vidare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skoter 51 Postad 30 Mars 11 timmar sedan skrev Fogden: Windows det kommer med antivirusprogram och klickar inte på något av dom betalprogrammen så kommer man inte vidare Mycket märkligt jag gjorde nyss en installation och det fungerade utan problem med att något annat program försökte att komma med. Vilket antivirusprogram är det som kräver nerladdning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 43 Postad 30 Mars Det är 3st McGregor ett annat på A ska försöka igen så får vi se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 43 Postad 30 Mars Äntligen efter mycket om och men så lyckades jag krångla mig förbi olika hinder och nu är den installerad tackar för all hjälp 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ABC 540 Postad 31 Mars Laddade du verkligen ner den från OpenCPNs hemsida? Låter annars som att du hittat det någon annanstans och fått med ett anti-virusprogram som någon "förbättrat" åt dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 43 Postad 1 April Laddade från den adress som jag fick från Ronniener Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 311 Postad 1 April 4 minuter sedan skrev Fogden: Laddade från den adress som jag fick från Ronniener Då är det inte OpenCPN du laddat ner. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser