Hybro 1 235 Postad igår kl 17:59 Nästan som de gjorde förr. Jag vet hur jag gör... Är väl inget man rekommenderar, men får försöka spara på pensionspengarna lite. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 550 Postad igår kl 21:12 Gäller att vara rädd om de gamla tuberna med avluftningsventil. Ingick i ett sommarjobb på en bensinstation att fylla kunders tuber. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 235 Postad 15 timmar sedan Nästan som man gjorde förr, fast utan avluftningsventil. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wildeside 480 Postad 14 timmar sedan För va det vanligt där jag arbetade en gång i tiden att det på nattskiftet fulfylldes diverse gasoltuber från gasol truckarnas flaskor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gripen72 163 Postad 14 timmar sedan Jag vill inte låta allt för kritisk, men vad är syftet med denna tråd om vi andra i den outbildade pöbeln inte får en förevisning om hur man fulfyller 2012-flaskor? 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 617 Postad 13 timmar sedan Man kan också åka till Gasolfyllarna om man har en sån station i närheten. För själva gasolen måste man väl ändå ha köpt oavsett varifrån man fyller den? Eller handlar tråden om något smart knep att få tag på gratis gasol? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 619 Postad 12 timmar sedan 3 minuter sedan skrev Boanjohan: Man kan också åka till Gasolfyllarna om man har en sån station i närheten. Priset hos gasolfyllarna är 286:- kronor för att fylla en tvåkilosflaska. På Byggmax kostar ett vanligt flaskbyte 309:- kronor. Om man istället köper i lösvikt hos Gasolfyllarna i en 10 kg flaska och fyller själv från den blir priset för en fyllning 80:- kronor. Vi skule då kunna spara upp till 800:- kronor på en säsong. Det är det inte värt även om vi har PC10-flaskor hemma, men det skule vara roligt att testa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 235 Postad 12 timmar sedan (redigerade) Fyller en betydligt större gasbehållare, som jag s a s tappar från. Fyller man för mycket, så kan det bli farligt. Det var väl det jag ville framföra med tråden. Att det inte är helt riskfritt. För så är det... Att om jag skriver hur jag gör, så kommer säkerligen nån ändå att göra på ett sätt som kan medföra fara. Redigerad 12 timmar sedan av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Till_havs 41 Postad 12 timmar sedan Men om man åker till en fylleristation med sin gamla flaska så nekar de fyllning om provtryckningsgodkännandet gått ut. Jag har problem med det där. Min båt rymmer bara en 2006 (de små flaskorna) men de finns inte att köpa längre och godkännandet har löpt ut så när den är slut så är det kört. Om jag inte lyckas skicka just min flaska på provtryckning någonstans. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 617 Postad 12 timmar sedan 23 minuter sedan skrev Hybro: Fyller en betydligt större gasbehållare, som jag s a s tappar från. Fyller man för mycket, så kan det bli farligt. Det var väl det jag ville framföra med tråden. Att det inte är helt riskfritt. För så är det... Att om jag skriver hur jag gör, så kommer säkerligen nån ändå att göra på ett sätt som kan medföra fara. Ha,ha, jo så är det ju, att folk ha svårt följa instruktioner....men å andra sidan så antar jag det finns en stor grupp (mig inkluderat) som nog aldrig tänkt tanken på att man kan fylla själv från stor till liten, men som nu fått ny kundkap😉 Själv kör jag med PC5 i båten och har inget intresse att fylla själv🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 617 Postad 11 timmar sedan 46 minuter sedan skrev Till_havs: Men om man åker till en fylleristation med sin gamla flaska så nekar de fyllning om provtryckningsgodkännandet gått ut. Jag har problem med det där. Min båt rymmer bara en 2006 (de små flaskorna) men de finns inte att köpa längre och godkännandet har löpt ut så när den är slut så är det kört. Om jag inte lyckas skicka just min flaska på provtryckning någonstans. Borde väl inte vara några problem att få den provtryckt. Det är ju bars en kontroll som ackrediterat kontrollorgan utgör och borde inte ha med om den slutat säljas eller inte. Föreslår att du antingen letar du upp en provtryckare eller så prata med Gasolfyllarna om du har en i närheten, de brukar skicka iväg kundens flaska för kontroll om intervallet gått över tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wildeside 480 Postad 11 timmar sedan (redigerade) Inte så svårt att hitta hur man gör. Iof bara små tuber men samma sätt för att fylla större tuber rätt kopplingar och en slang så är det klart Hitta en som fyller större tuber med. Redigerad 11 timmar sedan av Wildeside Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser