Stormfocken 64 Postad 3 Maj Verkar som Lefants olika produkter börjar ta slut hos båtaffärerna. En försäljare sa att de gjort konkurs. Men hittar inget på nätet om det vid en snabb sökning. Någon här som vet? Frågar egentligen i egenintresse för jag hade tänkt lägga på Lefants t-coat nästa vår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ginger 42 Postad 4 Maj Inget tyder på någon konkurs eller att de upphört med sina produkter. Finns åtminstone att köpa hos de större firmorna eller beställa på nätet. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bajen 18 Postad 4 Maj Jag skulle returnera några burkar Lefant T-coat hos Hjertmans som blivit över efter bottenbehandling av en båt. Personalen tipsade om att jag skulle sälja burkarna privat då man slutat med produkten på Lefant. Men inget om någon konkurs. Tråkigt om det är sant då jag gillar och använder många av deras system/produkter. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stormfocken 64 Postad 4 Maj Tackar för svar - jag var in på både Hjertmans och Erlandssons brygga och ingen tog in något av dem - en sa att de slutade i vintras, den andre att de kursat. Men kanske är det bara en strid mellan leverantörer och försäljare? Lefants hemsida verkar ju leva (men kartan med återförsäljare funkar inte för mig). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 596 Postad 5 Maj Bra kassalikviditet och soliditet, men kass vinstmarginal. https://www.allabolag.se/foretag/lefant-aktiebolag/lidingö/trä-och-byggvaror-grossist/2K2F6PAI63IL2 LeFant är ett bolag vars produkter slår en med häpnad på ett positivt vis. Det var LeFant (eller dess föregångare) som tog fram bottenförgen VC17 som sedan såldes till International och i försäljningen har jag för mig att det ingick att de inte fick jobba med bottenfärger och båtvårdsprodukter under 10 års tid. Då utvecklade man skidvalla istället. Jag hoppas de blir kvar. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stormfocken 64 Postad 5 Maj Mmh, ja, vi får väl hoppas att de blir kvar, eller att produkterna finns under kanske annat namn framöver. Eller har International köpt upp dem för att lägga ned dem? Hoppas inte. För min del blir det aktuellt nästa vår att lägga på något motsvarande t-coat om de inte finns kvar. Passar andra märken om man har lefant som primer? Kanske inte spelar så stor roll? Eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser