Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
Hybrid

Kinadieselvärmare inköpt. Första intrycket. Foto/video.

Rekommendera Poster

Det är fråga om en uppackning bara. För den som tittar på videon vill jag be om ursäkt för eko. Den kostade 1101:- totalt inklusive frakt och moms hem till lokala affären. Välinpackad och allt som utlovades var med. Manöverpanel såväl som fjärrkontroll. Avgasröret kan jag tycka är lite kort men det var väl den enda kritiken hittills. Fjärrkontrollen har både ON/OFF och plus/minus, gissar på effekt på de senare? Video på uppackning återfinns här:

 

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Slanghållaren" är till för pumpen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul med ny värmare😃

Jag köpte en hösten 2020 av samma storlek som du har. Har bara använt den några gånger och funkar kanon.

 

Det såg inte ut som du fick med någon ljuddämpare för avgaserna (ser ut som en bil ljuddämpare i miniformat) och det är nog lika bra, den som annars brukar följa med är bara punktsvetsad och har ett dräneringshål vilket gör att den inte på något vis är tät och alltså kommer läcka avgaser. Jag köpte en tät ljuddämpare på e-bay från Turkiet för en 500kr, riktigt välbyggd. 
Den svarta plastljuddämparen/filter är för ingående förbränningsluft. Avgaserna blir närmare 180 grader varma, så ingen plast på avgassidan.

 

Bränslepumpens tickande är ett sorgebarn, men det var någon här på forumet som lyckats göra en bra ljuddämpning av den, minns inte vem men det går säkert att söka fram.

 

Lycka till med installationen😃

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om Hybrid saknar ljuddämpare så har jag en över att sälja, på grund av missförstånd då jag köpte min värmare (en planar, funkar kalas) så köpte jag en fast det redan var en med i leveransen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Tackar för uppmuntran och kom på att det var pumphållaren... Det följde mycket riktigt med en punktsvetsad ljuddämpare men har skaffat denna istället:

 

Har även dieselpump till EB liggande. Den kan vara något tystare men ska kolla upp spec.

Det störande ekot kom för övrigt från mixerbordet... Hade kommit när echo-ratten... Idiot...

Redigerad av Hybrid
tillägg
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp inte produkter från Kina!

Snart har vi samma visa i Taiwan som vi nu har i Ukraina. 😬😠😫

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan skrev Mackey:

Köp inte produkter från Kina!

Snart har vi samma visa i Taiwan som vi nu har i Ukraina. 😬😠😫

Vart ska man köpa grejor ifrån då?

Det mesta produceras i kina eller av företag som ägs av kineser!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
18 timmar sedan skrev Wildeside:

Vart ska man köpa grejor ifrån då?

Det mesta produceras i kina eller av företag som ägs av kineser!

Jo, man får anstränga sig, det blir dyrare och det är svårt att helt undvika kinesiskt inslag.

 

Segel kan man tex. köpa i Polen, Ungern eller givetvis i Sverige med tillverkning utanför Kina.

 

Nu verkar ju äntigen "äppelskruttet" börja flytta sin tillverkning från Kina, men det finns ju faktiskt elektronik som aldrig tillverkats eller monterats i Kina.

 

Var beredd på att det blir lite mera komplicerat, men inte lika komplicerat som miljoner taiwaneser kommer att få det en vacker dag.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...