Jump to content
Tuesday 18 May 2021

kossor

Medlemmar
  • Content Count

    2,722
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

kossor last won the day on March 20

kossor had the most liked content!

Community Reputation

728 Expert

3 Followers

About kossor

  • Rank
    Hedersmedlem

Profile Information

  • Location
    Dalarna

Recent Profile Visitors

11,352 profile views
  1. Ser med bestörtning att alla mina inlägg är borta, vart tog de vägen?? När jag går in på min sida har tidigare alla inlägg gått att finna och legat där, nu är sidan blank. Är de borta för evigt ?? Tråkigt om det skulle vara så. Min egen renoveringstråd om Nimbusen går ej heller att söka fram. Stavhammar hur har detta gått till? Går det att åtgärda?
  2. Det går alldeles utmärkt, men ska du köra längre än runt 1 minut så måste du koppla kylvatten till motorn, även fast du demonterat impellern så har du en gummibälg mellan knä och avgasrör, och den kommer ej må bra av heta avgaser.
  3. Ok ja då är jag med du har monterat dit en avskärare närmast packboxen, och då ska den ringen ej monteras annars får du ju två där och det går inte. Precis som sankt Anna påtalar i övre inlägget. Den ringen skyddar ju packboxen med för att minska lina som trycker in packboxen.
  4. Utveckla din fråga, hänger inte med i din frågeställning. Distansring finns även inne i propellernavet.
  5. Var noga med att få allt tätt, är det första jag tänker. Du har helt rätt, turbon avluftar du på toppen, sitter en bajjonippel där som du försiktigt öppnar med avsedd ringnyckel, nr 17 om jag minns rätt. Fyll efter med glykol då du startat motorn låt tempen stiga lite, avlufta då och då, du kan få avlufta ett flertal gånger. Får du luftficka vid turbon så blir den varm riktigt varm. Skönt att bytt detta bara åka båt i sommar och njuta nu då.
  6. Hej Du har en annan rutram, den du har satt på 88-89. Vid halva produktionen 89 bytte man leverantör till Ertec de kom att göra ramarna till produktionsstoppet 06. Din är gjord av Helly Hansen om jag ej missminner mig. Så tyvärr kan jag ej hjälpa dig med din ram. Kontakta Kalle på Nimbus han kan nog ge dig råd kanske.
  7. Byter vartannat år då jag inte använder kompressorn nästintill, använde jag den så bytte jag varje år. Huruvida du använt rätt specad olja, får du svara för själv. Jag brukar köpa sådana specialoljor som det står på flaskan var de ska användas till. Jag vill inte ge dig råd om du använt rätt avsedd olja.
  8. Eller lämna in och laga hos jg instrument i Leksand .
  9. Går 1dl i kompressorn, mängden mäts med stickan ej nerskruvad. Lika som på drevet. Kompressor oljan är en speciell olja. Var noga så du fyller rätt kvalitet. Oljan är skitdyr, precis som kompressorn , dyr. Säkerställ du har rätt kvalitet. Oljan säljs i två dl flaskor. På bla drevdeiar.se
  10. Underbart att det blir tillgång på bränsle i Mariefred, då slipper man stallarholmen, och där tanka landdiesel till sjödieselpris. Tack för infon.
  11. Instämmer de bryr sig om sina kunder, och är stolta över sin produktion.👍
  12. Ta det varligt med rutorna de finns ej mer, och Ertec tar ej fram nya, de har rutor kvar så de kan göra rostfria bågar som satt på de sista årsmodellerna men de rutorna passar ej i den gamla bågen. Vi har limmat samtliga rutor i fronten, slet ur gummilisterna utvändigt och limmade med avsett lim. Detta blev kanon, om du vill ha list finns den att tillgå hos Ertec i Norge.
  13. Kan kolla i morgon om du vill, just nu så räcker det för idag, har nyss kommit hem.
  14. Det har jag tyvärr ej koll på men mycket annat 😄
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy