Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

fjord815SSE

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    11
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om fjord815SSE

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Jag har precis skruvat i hop den igen skillnad är att mina stålkulor ligger annorlunda än dina se bilden den stor har jag planerat över hållet se bilden de två andra är likadana och plaserade som dina de två fjädrarna är plaserad på stora kulan och den lilla pinnen se teckningen stora kulan tror jag är för att det inte ska bi övertryck i pumpen de två små är för att bygga upp tryck i pumpen. "Locket sitter ju inne i behållaren och tar in olja i pumpen som bygger trycket och trycker ut oljan i slangarna kommer bild på backventilens delar strax eller i morgon beroende om jag kan slita på alla delar
  2. Back ventilen hittar du från sidan låsbrikor på båda sidorna sen tar man ut dem är tre delar har jag för mig ska packa om en bekants pump bara han får lås sin pump då kan jag ta kort på dessa köpte oringarna på origum för 55 kr
  3. Okej då ska jag prova att skifta dem jag var noga att inte göra det men föra ägaren kanske har vart där och gjort något Hoppas att det är så enkelt om det inte fungerar vad kan det då vara ?
  4. Hej har renoverat back ventilerna i den svarta cylindern på VP powertrimen så nu är det tätt så drevet stanar om jag sätter det enligt trim instrumentet på 4 så står det där när jag kör i 18 -25 knop inga problem med att det sjunker, problemet är när jag startar båten och har drevet på 1 för att nå planing snabbare och enklare när jag då kommer upp i 18 knopp och få ut drevet till 4 så kommer det inte ut utan står kvar på 1 går jag ner till ca 8 knop då orkar det trycka ut till önskat läge. går det att renovera själva pumpen på något sätt eller är det att leta efter något nytt. jag har bytt samtliga O- ringar i pumpen
  5. Tack för svaret. Jag hade för mig att det var bara att byta om likadant och skillnaden var dp /sp. sökte något företag som skulle hjälpa mig att skifta och var i kontakt med ett företag i V-ås de sa att man måste ha ett underhus som var anpassat till DP drev de kunde erbjuda ett och så flytta över och skulle ha 20000 kr för detta. snabbt överslag 2500:- för nya packboxar packningar 2187,5:- /timen inkl moms 8 timmar arbetes tid. Jag och svärsonen får slå vår huvud ihop han byggde växellådor till drifting tidigare så han fixar det trodde han när vi pratade idag. ner i flyttkartongerna och leta fram verkstads boken på drevet :) åter igen tack för svaret
  6. Hej har ett DP290 A drev som har porer som läcker ut olja har försökt att svetsa det hos ett företag men med dåligt resultat. Har även ett under hus SP 290 A. Min fråga är kan man flytta över drivningen från DP till SP under hus ser ju ut likadant på utsidan men är det några konstigheter inne i själva husen spräng skisserna är ju lika bara lite mer lager i DP. hoppas ni förstår vad jag menar drivning från DP till ett SP underhus i korta drag :)
  7. Hej någon som råkar ha ett el schema över thermo 2500 eller wallas 2500 ?
  8. Hej har en VP 231A motor med servopump och styrservo som är kopplad till drevet från ratten är det styrvjer med kugg i styrväxeln båt från 1987. Problemet är att när man styr i så käns det som att ratten tappar greppet blir väldigt lätt både vid styrbord och babord svängar kommer i olika lägen, Om man ska snurra ratten från max styrbord till max babord tappar den "grepet" två gånger ibland efter ett varv med ratten ibland efter ett kvarts och ibland 1 ett halft varv. Vad kan felet vara ? Har ett glapp på ca 1 1/2 -2 cm i styrhjälmen som ska åtgärdas i vinter Någon som vet vart man ska börja leta efter felet ? funderar på ev byta ut vajerstyrningen till helhydral någon som gjort det och vilket märke ska man titta på ?
×
×
  • Skapa nytt...