Berntsen Har gjort ett gediget arbete med min motor, nu är den ihop plockad och i morgon ska den bänkköras, och komma upp i arbetstemperatur så det syns om något läckage finns. Sedan blir det slutmålning. Arbetet börjar nu komma in i sin slutfas, montering i motorbrunn samt genomgång av all el vad gäller förbättringar osv fortgår. Förhoppningsvis så inom tre veckor ska pjäsen kunna återmonteras, och båten i sjön för provkörning. Turbon renoverad ser fin ut, nytt expansionskärl är även det monterat, det gamla svarta var totalt uttjänt.
Avgasröret fick sig en genomgång de med idag.