Jump to content
Sunday 27 April 2025
Sign in to follow this  
Timikkola

Enkel trådlös kamera på trailern

Recommended Posts

Hej,

har någon ett bra/billigt förslag till en enkel kamera man kan skruva fast i trailen för att se bättre vart man backar.  Det finns många "dyra" lösningar på marknaden men jag söker en simpel kamera vars bild man skulle få till mobiltelefonens skärm.  Dvs, direkt streaming från kameran till någon apps på telefonen utan någonting extra?  

Förslag för passliga ebay lösningar som kostar lite...:)

mvh Tim

Jag köpte för några år sedan en billig GoPro-kopia med inbyggt WiFi. Från den går det att streama bilden till telefonen.

• Like 1

Tack sajjen... tänkte inte på att faktist GoPro kan vare en enkel lösning.  Så troligen är inte avståndet för långt från ändan på trailern in till bilen, dvs ca 10m?  

Det borde inte vara några problem att nå den sträckan med WiFi även om det blir en del "skrot" ivägen, men jag har inte provat. En modern GoPro har nog också större chanser än en gammal Kineskopia.

Borde det inte bli billigast med en gammal mobil och silvertejp? Går ju att dela wifi med den och typ använda någon app exempelvis Ip webcam

• Like 1

17 timmar sedan skrev JamesCook:

Borde det inte bli billigast med en gammal mobil och silvertejp? Går ju att dela wifi med den och typ använda någon app exempelvis Ip webcam

Du heter Macgyver i mellannamn va?😂

17 timmar sedan skrev JamesCook:

Låter enklast videosamtal av något slag borde väl gå... 

6 timmar sedan skrev pseudonym:

Du heter Macgyver i mellannamn va?😂

Ha alltid tuggummi, gem och silvertejp i verktygslådan!

• Haha 1

Varför inte kliva ur app-världen och köpa ett par billiga husvagnsspeglar? Då slipper man ju allt annat krångel med div manicker.

Det finns enkla billiga speglar med sugkoppar som man sätter på ordinarie spegel. De har man dessutom nytta av när man kör framåt också och behöver kolla hur båten följer runt gathörn och snäva svängar.

Tack för bra förslagen. Det här är ett bra exemplar på hur en enkel lösning kan vara den bästa, dvs en gammal mobil (& silvertejp/tuggummi) , tex IP-webcam appsen  fungera helt perfekt för mitt behov.  Gratis och funktionellt!

Jag tänker också att om du ser till att få tag på en mobil som är vattentät (t ex Sony hade tidigt många vattentäta modeller) så behöver du ju inte oroa dig för om du tejpar den under potentiell vattenlinje...

• Like 1