Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Landgren123

Erlandsons brygga. Varning.

Rekommendera Poster

40 minuter sedan skrev bhemac:

Det ska finnas några andra aktörer som har lite olika fabrikat, ofta egen import. Men små.

Mässor är ju egentligen idealiska, men inte som det ser ut idag. Skit i båtar, satsa på tillbehör. Billiga lokaler, kanske lite "off". Blir ju en slags varuhus.

Se vad Erlansson, Hjertman mfl säljer på mässorna. För deras del är det nog länsamt. Dessutom kan små firmor hyra ett litet hörn.

Jamen då är vi ju överens. Då blir det nog så! 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
27 minuter sedan skrev Volvo_Penta:

Kanske en maringalleria...😕

Låter trevligt! Kul för fruarna också......

Lite svårt idag när alla säljer allt. Men kunde vi få en Garminbutik, en Simradbutik mm så skulle det vara perfekt. Och man skulle kunna ha kompetens.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan skrev bhemac:

Låter trevligt! Kul för fruarna också......

 

Hmm, inte bra om de får se för mycket av vad båtprylar kostar.....😎

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm undrar hur det var innan finanskrisen 2007? En del stora marinor gick ju omkull efter eller fick omstrukturera och minska på personal mm eller var det så att tillbehörsbutikerna inte drabbades lika hårt som båtförsäljningen. Men frågan kanske är har de åter hämtat sig till 100%?🤔

Redigerad av Pilletant447

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 minuter sedan skrev Kane:

 

Hmm, inte bra om de får se för mycket av vad båtprylar kostar.....😎

Eller tvärtom, männen kanske ser för mycket av vad leksaker beträffar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 minuter sedan skrev Pilletant447:

Eller tvärtom, männen kanske ser för mycket av vad leksaker beträffar?

 

Kan aldrig bli för mycket!

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
25 minuter sedan skrev Pilletant447:

männen kanske ser för mycket av vad leksaker beträffar?

 

13 minuter sedan skrev Kane:

Kan aldrig bli för mycket!

 

Totalt Off Topic och i dessa tider troligen bannlyst... 😟

I vårt (mitt och gummans) förhållandes unga år tyckte gumman att jag höll på så mycket med leksaker på min fritid. Jo, jag sysslade med motorsport och därtill hörande lustigheter. Jag var dock inte så värst dålig på att umgås med henne heller så jag frågade henne vid ett tillfälle om hon ansåg sig vara en av mina leksaker. Svaret blev ett rodnande "JA" och hon tillade att det var riktigt roligt.

 

Det är ungefär 40 år sedan och hon anser sig fortfarande vara mycket bra behandlad, trots att jag (på ren pin tji) ibland presenterar henne som min leksak. Och, jodå, hon propsar fortfarande på att båtsäsongen börjar med en heldag på Allt för sjön med hotellvistelse...

 

Så, visst är det kul med leksaker och det kan aldrig bli för mycket! 😋

 

Och för att återknyta till Erlandsons Brygga och bli någorlunda On Topic så brukar vi besöka deras monter på mässan. Och den håller öppettiderna. 😎

  • Gilla 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gällande Erlandssons Brygga har ju Sicklabutiken krav på sig att hålla köpcentrumets öppettider, även söndagar vintertid så det är ju en butik man kan lita på är öppen samma tider som övriga butiker (borträknat den statliga butiken med grön skylt).  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara intressant om Erlandsson själv ville kommentera lite här inne på tråden så vi får hans objektiva bild av det hela.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-08-20 vid 15:55 skrev Pilletant447:

Det skulle vara intressant om Erlandsson själv ville kommentera lite här inne på tråden så vi får hans objektiva bild av det hela.

 

Herr Erlandson klev iland 2002 och överlät till Herr Josefsson. 2005 behövde Herr Josefsson hjälp på bryggan varvid Herr Klevstig mönstrade på.

 

Herrar av denna kaliber ägnar nog inte detta forum något större engagemang, inte oss forumdeltagare heller för den delen. Snart är det ju bara Erlandson och Hjertman kvar, och då är ju saken klar för dessa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
38 minuter sedan skrev Volvo_Penta:

 

Herr Erlandson klev iland 2002 och överlät till Herr Josefsson. 2005 behövde Herr Josefsson hjälp på bryggan varvid Herr Klevstig mönstrade på.

 

Herrar av denna kaliber ägnar nog inte detta forum något större engagemang, inte oss forumdeltagare heller för den delen. Snart är det ju bara Erlandson och Hjertman kvar, och då är ju saken klar för dessa.

Hmm vad det så det blev. Varför gnäller och klagar ni så mycket här inne då.

Redigerad av Pilletant447

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-08-19 vid 22:24 skrev Volvo_Penta:

 

 

Totalt Off Topic och i dessa tider troligen bannlyst... 😟

I vårt (mitt och gummans) förhållandes unga år tyckte gumman att jag höll på så mycket med leksaker på min fritid. Jo, jag sysslade med motorsport och därtill hörande lustigheter. Jag var dock inte så värst dålig på att umgås med henne heller så jag frågade henne vid ett tillfälle om hon ansåg sig vara en av mina leksaker. Svaret blev ett rodnande "JA" och hon tillade att det var riktigt roligt.

 

Det är ungefär 40 år sedan och hon anser sig fortfarande vara mycket bra behandlad, trots att jag (på ren pin tji) ibland presenterar henne som min leksak. Och, jodå, hon propsar fortfarande på att båtsäsongen börjar med en heldag på Allt för sjön med hotellvistelse...

 

Så, visst är det kul med leksaker och det kan aldrig bli för mycket! 😋

 

Och för att återknyta till Erlandsons Brygga och bli någorlunda On Topic så brukar vi besöka deras monter på mässan. Och den håller öppettiderna. 😎

Det kan bli för mycket prova inte med ny gumma funderingar eller liknande leksak.😂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...