ubbe62a 0 Posted January 23, 2019 Hej En fråga om nån kan svara på om motorfästena passar mellan AQD40A och KAD300?? Väldigt tacksam för svar /Ubbe Share this post Link to post Share on other sites
Rollen 593 Posted January 23, 2019 Jag antar att du ska ersätta en 40-motor med en KAD 300. Höjden på bädden är samma, men hålavståndet mellan fästskruvarna i bädden skiljer. Share this post Link to post Share on other sites
ubbe62a 0 Posted January 24, 2019 13 timmar sedan skrev Rollen: Jag antar att du ska ersätta en 40-motor med en KAD 300. Höjden på bädden är samma, men hålavståndet mellan fästskruvarna i bädden skiljer. Ok, hur löser jag det enklast ??? Share this post Link to post Share on other sites
ubbe62a 0 Posted January 24, 2019 2 timmar sedan skrev ubbe62a: Ok, hur löser jag det enklast ??? Adapterplatta ?? Share this post Link to post Share on other sites
Rollen 593 Posted January 24, 2019 Om du ska montera en KAD 300, och de inplastade järnen i bädden är tillräckligt långa, är det bara att borra och gänga nya hål i bädden. Annars kan man i värsta fall använda de gamla fästena, om de är i gott skick. Det går ju också att göra adapterplattor av 10mm plattstål och fästa dem i bädden i de gamla hålen, med försänkta skruvar. Share this post Link to post Share on other sites
ubbe62a 0 Posted January 24, 2019 Bra, Tack för svaren Rollen. nu föll det en sten från mina axlar Share this post Link to post Share on other sites