Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Fartnisse

Yamaha 20hk 1989 hitta reservdelar

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en Yamaha 20hk utombordare från 1989 där trådrullen i växelhuset gick sönder när vi plockade ut den.

Tyvärr tillverkas inte exakt den delen längre, men det finns motsvarande delar som passar alla USA modeller från 1989.

Min fråga är nu om min motor med modellbeteckning "20 LMO" ser likadan ut som en USA-tillverkad motor? I USA fanns det nämligen bara 25hk motorer då, inte 20hk...

 

Och om de inte är likadana, någon som vet var man får tag på en trådrulle till denna modell?

 

Trådrullen från USA heter: 99999-02234-00

Trådrullen som passar min motor heter: 6L2-45361-00-EK

 

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mariner är väll samma så borde ju finnas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ingen här kan hjälpa dig skulle jag ringa marinshopen.se. Har pratat med dem själv nån gång om delar till yamaha och johnson och fått ett mycket positivt intryck. De tycks ha stenkoll motordelar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte Mariner haft den modellen i sitt program, de hade väl bara de tidigare?

 

Marinshopen har ojämn koll. Jag har fått dubbelkolla flera ggr och både jag och en bekant har fått fel olja.

 

Kollat marineparts? Antar att du pratat med Yamahacenter? De är ofta lite billigare än Marinshopen på delarna. Marinshopens fördel är att de ofta kan få in många delar om man vet vad man ska ha.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ska ringa och kolla med Marinshopen imorgon.

Någon som vet o 20hk och 25hk har likadana växelhus, eller skiljer sig dessa något? Och någon som vet om USA modellerna skiljer sig från Europa modellerna?

​Det var visst en Yamaha 20 DMO jag hade ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Marinshoppen brukar ha bra koll, se till att ha serienumret tillgängligt. Sitter på en plåtbit bak på riggen/akterfästet.

 

Ang. din fråga om växelhus har jag för mig att 15-20hp har likadana, medan 25-30hp i sin tur passar varandra.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...