andreas86a 4 Postad 25 April , 2016 (redigerade) Hej!Då min soppamätare strular i min bayliner 2855 års m 94 så ska jag skruva bort locket på bensin tanken för att kolla om givaren är trasig,men får inte bort skruvarna,6 mm är för litet och 1/4 passar inte heller.någon som vet hur man får bort skruvarna? Redigerad 25 April , 2016 av andreas86a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 25 April , 2016 Bensintanken är ett ord Bild? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreas86a 4 Postad 25 April , 2016 Bensintanken är ett ord Bild?[/quote ja det gick lite snabbt där,hm la upp en bild men får testa igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 25 April , 2016 På vissa givare sitter "muttrarna" till de 6 skruvarna på en "ring". När de skruvarna lossnas faller "ringen" ner i tanken. :-( När jag lossnar mina givare har jag en lång skruv som får ersätta "första" skruven den skruvas ner bara så att den fått tag i "ringen" När de övriga 5 lossnas hänger "ringen" kvar i den "långa". :-) Har du ingen passande "lång" skruv så säkra ringen med en styv ståltråd som böjd till en krok håller upp ringen. Cykeleker är användbara till "kroken". :-) Muttertång är ett bra verktyg till knepiga skruv eller muttrar. https://www.wurth.se/produkter/Handverktyg--Arbetsredskap/Tanger/Muttertang/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 25 April , 2016 De skallarna verkar runddragna, har säkert varit 1/4 från början, sedan har någon varit där med olämpligt verktyg. Muttertång är ett bra råd, byt sedan skruvarna eller såga upp ett mejselspår. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 593 Postad 25 April , 2016 De skallarna verkar runddragna, har säkert varit 1/4 från början, sedan har någon varit där med olämpligt verktyg. Muttertång är ett bra råd, byt sedan skruvarna eller såga upp ett mejselspår. Kalle Eller börja med att slipa ett mejselspår med Dremel t.ex. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 233 Postad 25 April , 2016 Det där ser ut som typiska amerikanska tum mått men samtidigt lite koniska. Bara besvär. Det bästa är att du har sexkanthylsor, fila på flankerna på varje mutter tills då får på 6-kanthylsan. (Ibland har jag modifierat mina 6-kanthylsor, slipat av den i botten så man får bort den sista lilla fasen där så går de djupare å griper bättre) Sågar du ett mejselspår så kommer du att slinta å förstöra resten av skallen å sen får du inte loss dem alls. Med muttertång orkar du inte dra loss dem. Då är en sk svetstång som nyper stenhårt bättre. Men om det slinter är det rökt. Så kör me 6-kanthylsa. Å inte modellen med sk round-corner! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreas86a 4 Postad 26 April , 2016 Okej ska kolla i helgen,tack för alla svar så återkommer jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 27 April , 2016 Vanligt verktyg å diamond-grip. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser