Gå till innehåll
tisdag 01 juli 2025

pellerin

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om pellerin

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

151 profilvisningar
  1. Hej. Kompressorn på min KAD300 hoppar igång runt 1500 varv men den är lite tveksam. Den går i och ur några gånger innan den går jämnt. Jag antar att det är magnetkopplingen som inte är helt distinkt. Alla remmar är bytta helt nyligen och spända med momentnyckel. Hör inte att det slirar någonstans. Några tankar om hur jag rättar till detta?
  2. Jag kan meddela att de gör precis likadant idag. Påstår t ex att tekniker gått igenom båten men har inget protokoll. Påstår att båtens botten är testad och godkänd för Mälaren utan att ha protokoll. Båten överhettar efter 45 minuters körning på hemvägen - "en slump" enligt säljaren som inte vill ta något ansvar för kontroll eller åtgärd. Det nya startbatteriet som installerades visade sig vara ett begagnat Biltemabatteri som funkade till fem starter sedan sopslut. Massa andra småfel som inte omnämnts. Det enda positiva var ett klart bra pris, men men... aldrig mera kund där.
  3. Jag tömmer tanken till dieselvärmaren 😳 Båten är ny för mig och jag bävar för hur bränslet ser ut i de stora tankarna till motorn 🥵
  4. Jag kommer alltså att ta bort den gröna glykolen ur systemet och min fråga är då om jag kan använda Volvos orange glykol i min KAD300 i fortsättningen.
  5. Jag ska rengöra värmeväxlaren på min KAD300 och då såklart avsluta med att fylla på ny glykol. Idag är det VP´s gröna i systemet. Min fundering är om jag måsta ha den gröna när jag sedan fyller på systemet. Idag finns ju t ex deras orangea glykol som är modernare och dessutom en aning billigare. Kan jag använda orange eller är den anpassad bara till de modernare motorerna?
  6. Dessutom måste man slänga sin iPhone och sluta använda sina betalkort.
×
×
  • Skapa nytt...